Lief dat je het vraagt! Ik had te veel over, maar dat is niet erg dat breng ik morgen naar het verzorgingshuis in mijn dorp, dus kijk daar naar uit, ze gaan er blij mee zijn!
Voor de rest viel het me allemaal mee en was het erg leuk!
Ik ben echt helemaal into laagjestaarten de laatste tijd dus deze had ik ook nog gemaakt voor vandaag en was zó lekker, jeetje. Ga ik zeker nog vaker maken.
Pandancake met kokosfrosting, helaas geen goede foto.
Oeh dat klinkt als iets wat ik ook lekker ga vinden. Heb je een recept gevolgd?
Oooh echt 1 van mijn favo combinaties. Wat ook lekker is daarbij is om gula melaka (palmsuiker) ergens toe te voegen (in de botercrème of als sirooplaagje tussen de lagen door). In Maleisië heel populair.
Ook benieuwd naar het recept!
Eerste baksel sinds jaren: Kardemom buns! Het vormen lukte niet goed haha, zo moeilijk om netjes te krijgen. Maar ben er alsnog trots op want de smaak en structuur is top en echt zoals ik ze op sommige plekken in Denemarken ook heb gegeten
Lekker, dat ga ik er de volgende keer in verwerken!
Voor de cakes heb ik dit recept gebruikt:
@50193905
Voor de frosting heb ik wat bloem met suiker en kokosmelk gekookt en dat heb ik (afgekoeld) met vanille, kokossiroop en kokospoeder door een pakje boter gemixt. Was een experiment maar heel goed gelukt. Heb er alleen wat aantekeningen van maar zal het later nog even goed uitschrijven.
Heerlijke baksels allemaal ik heb nu alleen hot cross buns gebakken. Vielen in de smaak! Ze waren lekker zacht en fluffy
Balen, mag geen koekjes meer brengen. Er is een andere manager en die geeft (begrijpelijk ook wel) aan dat ze de voedselveiligheid niet kunnen garanderen.
Nog even langs de voedselbank geweest maar die geven ook aan enkel ongeopende supermarkt koek verpakkingen aan te nemen lees ik online (ze waren niet open vandaag).
Volgende keer wat minder koekjes maken!
Ik heb dit weekend veel gebakken maar geen goede foto’s gemaakt, ook deze gemaakt en het was echt lekker. Wel veel meer zeste gebruikt, want ik had ook veel meer citroenen nodig voor de juiste hoeveelheid sap, en toen nog na het bakken direct overgoten met citroensap, de boter weggelaten uit de glaze en gedecoreerd met meer zeste. Ja als ik citroencake maak moet het wel naar citroen smaken.
Ik kon in ieder geval niet stoppen met eten, zo lekker met die krokante glaze.
Oeh, dat is inderdaad weinig Citroën volgens het recept. Ik kan deze enorm aanraden:
Al vaak gemaakt en heerlijk. Alleen zelf even zo’n krokante glaze toevoegen, als je dat lekker vindt, deze is zacht.
Citroën haha. Ik vond dit recept ook wel heel lekker hoor, maar ik gooi eigenlijk bij elk recept meer citroen dan staat aangegeven :’) ook een goede tip is om de zeste even met het suiker te mengen, dan komen de oliën vrij. Weet niet of Claire Saffitz dat ook aangeeft in haar recept, maar die ga ik zeker eens proberen.
Als je de glaze dus toevoegt als de cake is afgekoeld wordt het krokanter, dus misschien doe ik dat.
Haha dit doet me denken dat ik als tiener schepijs verkocht op een autobeurs hi ha hooooo
Ik mocht weer een taart maken. Met het goed en glad afsmeren moet ik nog wel oefenen, maar dat doe ik ook nog niet zo lang. Dus gewoon doorgaan. Verder erg tevreden! Jarige was er ook blij mee
Oh hier zou ik ook blij mee zijn geweest! Wat een mooie en lieve taart
Misschien een tip als het nog eens voorkomt; In het bedrijf waar ik werkte werd vaak met feestdagen overgebleven koek/taart/borrelhappen naar het ziekenhuis gebracht voor personeel!
Daarvoor moet ik speciaal 20 minuten rijden omdat ik in een dorp woon. Een lush medewerker tipte mij de daklozen opvang, dus die probeer ik de volgende keer als ik veel koekjes over hou.
Wat heb je er nu uiteindelijk mee gedaan? Ik zou er denk ik credits mee opbouwen bij de buren, haha.
Alles weg gegeven aan vrienden en familie die ik zag tijdens de paasdagen!
Oehhhh dit lijkt me zo lekker!
Wil je een foto posten? Ben benieuwd naar deze batch