Baktopic #4

Ik heb dit gemaakt en het is echt lekker geworden!

Edit: ik zou trouwens de custard poeder weglaten, hoe je de custard maakt is op zich al voldoende stevigheid, ik vond het nu te hard worden.

7 likes

Zo’n TikTok afvalrecept waardoor je kon ontbijten met kwarktaart maar met maar x calorieën en zoveel gram eiwitten, door de vriendin van Gio Latooy

Ik had gisteren lemon possets gemaakt en die waren echt lekker, makkelijk en zien er zo leuk uit! Dus ga deze maken voor een etentje a.s. zondag. Ik maak nog wel even complementair citroen vormige koekjes met royal icing natuurlijk!

3 likes

Ik vergeet echt altijd dat koekjes in de koelkast moeten.
Ik ben nu om 23:24u dus koekjes aan het afbakken :joy:

5 likes

Ik kwam deze kaart tegen bij de boekenvoordeel en moest gelijk aan dit topic denken. Is een euro als ik het goed zag.

10 likes

Heeft iemand een recept voor zandkoekjes dat glutenvrij en notenvrij is? Amandel en pinda mag wel.
Dus echt dat je er vormpjes uit kan drukken.

1 like

Ik heb deze afgelopen herfst een keer gemaakt met boekweitmeel en rijstmeel. Vond ze niet heel geweldig maar ging er ook meer om dat alle kinderen mee konden doen: Glutenvrije zandkoekjes - Laura's Bakery

2 likes

Deze zonder lemon curd werken prima als uitsteekkoekjes: https://theloopywhisk.com/2022/04/11/lemon-curd-easter-egg-cookies/#wprm-recipe-container-13526
Niet súper lekker, maar in mijn ervaring is het moeilijk om een glutenvrij koekje te maken dat en makkelijk uit te steken is, en heel lekker smaakt. De lekkerdere degen zijn vaak te zacht waardoor uitsteken veel frustratie oplevert

2 likes

Twee probeersels van het lange weekend

Nectarine amandelspijs en frambozen meringue, met hetzelfde deeg maar heel andere taarten. Meringue heb ik voor het eerst met aquafaba gemaakt, die is net niet stijf genoeg geworden/gebleven dus dat is jammer

22 likes

Heeft iemand een tip voor goedkope gebaksdozen? Met of zonder venster maakt niet uit! Vind t wel nice als ik ergens zelfgemaakte taart meeneem als het dan in een mooie doos zit maar vind ze wel duur bij Hema etc .

Al bij bouwhuis gekeken ?Taartdozen kopen? | Het Beste Aanbod Online | Baktotaal

Anders bij de Makro, maar dat zijn er wel gelijk heel veel. Die van bouwhuis gaan geloof ik ook wel per stuk/per drie

3 likes

Bij de bakkerij waar ik destijds werkte konden mensen ze kopen. Is al wel een hele tijd geleden maar het was toen sowieso <€1 per doos.

2 likes

Als je in de buurt van een molen woont, zoals de zuidmolen in Groesbeek, daar verkopen ze ook taartdozen

1 like

Zoiets?

1 like

Bij de wibra liggen vaak wel voor cupcakes kartonnen gebaksdozen. Misschien ook wel voor taart, nooit op gelet.

Hier misschien?
Edit: niet goed gekeken, ze hebben geen taartdozen.

1 like

Lemon possets en natuurlijk een complementair koekje erbij haha. Is goed te maken, kost weinig moeite en is echt fool proof.

Gisteren pandan cake geprobeert te maken, die is dan wel volledig mislukt, dus nog een keer proberen.

16 likes

Het is inderdaad een prutswerk om ze uit te steken, werken met zou koud mogelijk deeg werkt beter voor mij althans. Het is 1 van m’n favoriete recepten 🫣.

8 likes

Heeft er iemand een goed pistache cake recept? Ik wil een stapeltaart maken (voor een bruiloft) dus hij moet wel een beetje luchtig zijn. Het idee van de taart is witte chocolademousse met pistache cake en frambozencompote met witte chocolade Italiaanse botercreme. Ik ben van plan dit weekend al wat te proefbakken :smiley:

1 like

Ik zag deze bij kruidvat liggen en heb spijt dat ik hem niet heb meegenomen

https://www.kruidvat.nl/lauras-bakery-luxe-bakvorm/p/6268309?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=&utm_id=google_ads_8618826601&gad_source=1&gad_campaignid=8618826601&gbraid=0AAAAACnuMonIE0az7ORSi1hUItAiVDBhE&gclid=Cj0KCQjwgIXCBhDBARIsAELC9ZjuaQRD2bgs1SMMhjW6irlb4dzM74UBTxrhPswUTsdGDGzY7MptHYwaAq5LEALw_wcB

Ik ga hem morgen halen denk ik! Hij zag er echt prachtig uit.

15 likes