Of madeleines in verschillende smaken, groene thee, honing sinaasappel whatever.
Goeie! Heb ik alleen geen vorm voor helaas. Maar wel leuk idee, ga ik onthouden
Citroen ricotta cake, is wat frisser met dit weer mss ![]()
Wat is het geworden?! Misschien kan je een volgende keer snoep maken dat steekt nogal nauw met temperaturen enzo.
Nog eens de pistache cake gebakken en dit keer tevreden. Zelfde recept als de vorige keer gevolgd, maar dit keer de nootjes minder fijn gemalen en de boter vervangen door zonnebloemolie.
Ik ga binnenkort weer het hele geheel maken, en dan moet het wel lukken op de bruiloft. Gelukkig kan je cake zo makkelijk invriezen ![]()
Heb inderdaad citroen-maanzaadcake gemaakt! Thanks to de tip van @macchiato
En viel gelukkig in de smaak
Ohhhh haha, ik dacht even dat ik gek werd toen ik je screenshot las maar ik lees dus dat het er later bij gezet is. Mijn reviews is inderdaad ook weg. Hij was wel alsnog gelukt en erg lekker dus wel een aanrader!
Polenta cake met hibiscus/rabarber siroop/glazuur, slagroom, vijgenblad olie en aardbeien in de hibiscus/rabarber siroop.
De toppings zijn top (met name de vijgenblad olie - ik ben echt verslaafd) maar de cake zelf een beetje saai? Ik houd normaal ook nooit van cake dus beetje jammer dat ik alsnog een cake heb gemaakt haha.
Ik had voor mijn verjaardag een workshop naar keuze gekregen van mijn vader en die hebben we gisteren samen gedaan. We hebben een luxe frambozenvlaai gemaakt met frangipane, banketbakkersroom, frambozenjam en Italiaanse meringue. Mijn vader had nog nooit in zijn leven gebakken dus vond het echt leuk dat hij dit toch samen wilde doen. En ben ook aardig blij met het resultaat!
Oh en ik mocht ook nog een nieuwe bakvorm uitzoeken en dat is deze geworden. Die stond bovenaan mijn lijstje.
Ik heb van het weekend deze rabarber olijfolie cake gemaakt naar een recept van Alison Roman ![]()
Of eigenlijk maakte ik er twee, want de eerste keer vergat ik de olijfolie.
Die eerste was ook lekker moet ik zeggen, iets minder luchtig.
Het recept is alleen te krijgen als betaald abonnee denk ik he? Of heb je het ergens openbaar gevonden?
Ik heb in mijn tuin groene rabarber en met wat extra suiker (want zuur) lijkt me deze cake heerlijk!
hahahaha sorry dit vind ik grappig
Heeft iemand een alternatief voor glazuur? Ik zoek iets waar muisjes aan blijven plakken op de meest simpelste (maar wel lekkere) manier. Voor kraamvisite. Dus niet dat ik elke keer glazuur sta op te warmen voor een paar personen.
Iets met zuivelspread wellicht? Alleen dat lijkt me niet echt lekker
het is voor op cupcakes en eierkoeken.
Witte chocoladepasta?
Oh wat slim! Das nog best een goed idee
Botercreme kan ook. Zou je in een spuitzak kunnen doen of gewoon smeren met een mes. En je kunt het invriezen.
So vegan zo fine heeft lekkere witte hazelnoot of pistache pasta, misschien is dat iets?
Ik wil een cijfertaart bakken. Maar twijfel of ik ga voor gewoon slagroom/biscuit of cake met botercreme. Wat zouden jullie doen. Of hebben jullie nog lekkere ideeën?
Ik ben vandaag bij de Hanos geweest voor de bruidstaart en heb zoveel mooi fruit (o.a. witte aardbeien!) en eetbare bloemen gekocht. Vandaag ga ik de mousse maken en morgen de taart afsmeren en zaterdag nog versieren met vers fruit
![]()
Meh ik heb de laatste tijd alleen maar mislukte baksels. Nu heb ik lemon crinkle cookies gebakken en zijn ze veel te ver uitgelopen
heb het deeg goed koud gehouden en de oven niet te warm. Misschien heb ik niet royaal genoeg gerold in de poedersuiker? Iemand tips voor een volgende keer?