Baktopic #4

Het recept is alleen te krijgen als betaald abonnee denk ik he? Of heb je het ergens openbaar gevonden?
Ik heb in mijn tuin groene rabarber en met wat extra suiker (want zuur) lijkt me deze cake heerlijk!

2 likes

hahahaha sorry dit vind ik grappig

6 likes

Heeft iemand een alternatief voor glazuur? Ik zoek iets waar muisjes aan blijven plakken op de meest simpelste (maar wel lekkere) manier. Voor kraamvisite. Dus niet dat ik elke keer glazuur sta op te warmen voor een paar personen.

Iets met zuivelspread wellicht? Alleen dat lijkt me niet echt lekker :joy: het is voor op cupcakes en eierkoeken.

1 like

Witte chocoladepasta?

5 likes

Oh wat slim! Das nog best een goed idee

Botercreme kan ook. Zou je in een spuitzak kunnen doen of gewoon smeren met een mes. En je kunt het invriezen.

2 likes

So vegan zo fine heeft lekkere witte hazelnoot of pistache pasta, misschien is dat iets?

1 like

Ik wil een cijfertaart bakken. Maar twijfel of ik ga voor gewoon slagroom/biscuit of cake met botercreme. Wat zouden jullie doen. Of hebben jullie nog lekkere ideeën?

Ik ben vandaag bij de Hanos geweest voor de bruidstaart en heb zoveel mooi fruit (o.a. witte aardbeien!) en eetbare bloemen gekocht. Vandaag ga ik de mousse maken en morgen de taart afsmeren en zaterdag nog versieren met vers fruit :strawberry: :cherry_blossom:

26 likes

Meh ik heb de laatste tijd alleen maar mislukte baksels. Nu heb ik lemon crinkle cookies gebakken en zijn ze veel te ver uitgelopen :cry: heb het deeg goed koud gehouden en de oven niet te warm. Misschien heb ik niet royaal genoeg gerold in de poedersuiker? Iemand tips voor een volgende keer?

Welk recept heb je ervoor gebruikt en hoelang heb je ze gekoeld?
Soms kan het liggen aan de soort roomkaas of aan de temperatuur van de boter (of tijd van opkloppen)

1 like

Gisteren mijn nieuwste vorm getest. Het zijn citroencakejes.

Mijn zoontje mag ze vandaag versieren.

37 likes

Wat leuk! Wat is het eindresultaat?

1 like

Daar is geen foto van gemaakt :joy:. Maar ik heb me laten vertellen dat ze lekker waren.

2 likes

Ik heb geboortekoekjes gemaakt met witte chocolade en muisjes. Maar die chocolade wordt helemaal niet hard met dit weer :sweat_smile:

Dus nu twee opties:

• in koelkast (worden ze slof?)
  • op aanrecht blijven staan (ook slof)

Wat zouden jullie doen?

Ik weet niet om hoeveel koekjes het gaat, maar als je ze in een Tupperware zou kunnen doen worden ze denk ik niet slof en chocola in de koelkast wordt echt heel snel hard als het om een laagje gaat bij koekjes dus zou me dan niet zo zorgen maken. Ik doe dit ook altijd met lebkuchen in de winter haha. Tupperware beschermt ook tegen eventuele andere eetluchtjes.

4 likes

Op het aanrecht bewaren misschien en dan voor het serveren nog even in de koelkast, zodat de chocolade hard wordt?

Da’s het nadeel van witte choco, dat stolt niet zo snel als reguliere (echte) chocolade. Wat je voor een volgende keer kunt doen is 2/3 au bain marie smelten, van het vuur halen en dan de overige 1/3 choco erbij doen. Dan daalt de temperatuur alvast een stuk!

1 like

Iemand hier dé tip om m’n kaneelbroodjes strak te knopen? Ik heb zelfs een workshop gedaan, maar het blijven drolletjes

1 like

Ik ben steeds meer de kant van fondant aan het bewegen met mijn koekjes. Het is gewoon zo veel makkelijker, sneller en minder tijdrovend.

26 likes