Welk recept heb je ervoor gebruikt en hoelang heb je ze gekoeld?
Soms kan het liggen aan de soort roomkaas of aan de temperatuur van de boter (of tijd van opkloppen)
Wat leuk! Wat is het eindresultaat?
Daar is geen foto van gemaakt
. Maar ik heb me laten vertellen dat ze lekker waren.
Ik heb geboortekoekjes gemaakt met witte chocolade en muisjes. Maar die chocolade wordt helemaal niet hard met dit weer ![]()
Dus nu twee opties:
- in koelkast (worden ze slof?)
- op aanrecht blijven staan (ook slof)
Wat zouden jullie doen?
Ik weet niet om hoeveel koekjes het gaat, maar als je ze in een Tupperware zou kunnen doen worden ze denk ik niet slof en chocola in de koelkast wordt echt heel snel hard als het om een laagje gaat bij koekjes dus zou me dan niet zo zorgen maken. Ik doe dit ook altijd met lebkuchen in de winter haha. Tupperware beschermt ook tegen eventuele andere eetluchtjes.
Op het aanrecht bewaren misschien en dan voor het serveren nog even in de koelkast, zodat de chocolade hard wordt?
Da’s het nadeel van witte choco, dat stolt niet zo snel als reguliere (echte) chocolade. Wat je voor een volgende keer kunt doen is 2/3 au bain marie smelten, van het vuur halen en dan de overige 1/3 choco erbij doen. Dan daalt de temperatuur alvast een stuk!
Iemand hier dé tip om m’n kaneelbroodjes strak te knopen? Ik heb zelfs een workshop gedaan, maar het blijven drolletjes
Ik ben steeds meer de kant van fondant aan het bewegen met mijn koekjes. Het is gewoon zo veel makkelijker, sneller en minder tijdrovend.
Wauw wat mooi dit!
Heeft iemand een succesrecept voor een mokkataart? Of ervaring met die van Laura’s Bakery of Rutger? Ik wil hem vooral niet droog en niet mierzoet.
Ik ben zó blij met mijn nieuwe Kitchenaid. Gisteren ontvangen, heb hem cadeau gehad van mijn man maar mocht hem wel zelf uitzoeken en personaliseren😍, alsnog was het een verassing om hem uit te pakken☺️
Sinds gisteravond al bezig om Bossche bollen te maken, eerste 2 lichtingen soezen mislukt, nu lijkt het er wel een beetje op haha
Ik hoopte op een foto van je kitchenaid hahaha
Ik heb de mokataart van Rutger gemaakt en hij is heel lekker! Ik heb wel een paar kleine aanpassingen gedaan, de oploskoffie door espresso vervangen en het biscuit in een kleinere vorm (22cm) gebakken zodat die iets hoger was en ik hem in 3 lagen kon snijden. Het leek me nogal een uitdaging om zelf banketbakkersroom en daarmee weer botercrème te maken maar het is eigenlijk heel makkelijk. Volgende keer doe ik denk ik ietsje minder suiker.
Volgende week maak ik hem voor een verjaardagsfeest en moet hij er ook nog een beetje mooi uitzien, dat wordt nog even oefenen met mooi afstrijken en decoratie spuiten.
Ik kom er door jouw vraag nu achter dat wat ik altijd dacht dat mokkataart was eigenlijk hazelnootschuimtaart is ![]()
Heb die wel van Rutger en Laura’s Bakery gemaakt en die waren allebei lekker!
Ik had nog een hoop abrikozen liggen, dus heb er een upside down cake met rozemarijn karamel mee gemaakt!
Omg ik heb een miso brownie gemaakt, gewoon een eetlepel miso door het beslag heen, en ik ga echt nooit meer normale brownies maken. Het is enorm verslavend
Ik wil graag proberen een oudewijvenkoek maken, maar de recepten online verschillen veel van elkaar. Heeft iemand misschien een tip? Of een recept voor een andere lekkere koek? Ik maak meestal cakes, maar wil vaker wat minder zoets maken.