Baktopic #4

“Dit is niet hoe ik het had aangeleverd” haha heerlijk

Ik heb mijn kind van 2 een speelgoed keukenmachine gegeven en hij is door het dolle zo blij, en ik kan niet trotser zijn. Hij riep de hele avond “bakmasjien!” :smiling_face_with_three_hearts: :cake:

15 likes

Ik heb kardemom buns gebakken! Voor een eerste keer best aardig gelukt!

44 likes

Weer een voorbeeld dat mannen niks kunnen😂

5 likes

Hoera mijn kind is twee geworden! :cake: :balloon:

Het type taart boeit hem nog weinig dus heb taarten gemaakt die ik zelf wilde, maar wel beetje met sprinkles versierd :yum:

Links met de kaars is een worteltaart
Rechts is een frambozen-kruimel gebakken cheesecake :drooling_face:

82 likes

Welk recept heb je gebruikt? Ik wil misschien ook een poging gaan wagen!

2 likes

Gefeliciteerddd :partying_face:

De taarten zien er geweldig uit! Heb je een recept van die met framboos?

3 likes

Deze heb ik gebruikt! Zag later ook een recept van Veggilaine, zag er ook goed uit!

4 likes

Jaaa dat recept wil ik ook :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Het is deze maar dan met alleen frambozen ipv appel en/of perzik zoals in het origineel. Door de frambozen had ik het idee dat hij over de dag wat ging weglopen, kwam namelijk nog best wat vocht uit. Maar verder was hij perfect gebakken en gaar dus het kan wel gewoon!

Wel klein tipje; snij KLEINE stukjes (zeker niet zo groot als op t voorbeeld) want is wel echt een machtig ding

De worteltaart was trouwens echt de lekkerste die ik ooit gemaakt heb :fire: De laatste paar worteltaarten die ik in een koffietent heb gegeten waren minder lekker dan deze (!!)

Heb niks veranderd aan t recept behalve de ananas even in de blender en sap eruit knijpen ipv ‘pletten’

9 likes

Ik ben aan het experimenteren met een koekjesrecept dat miso gebruikt (De lekkerste chocolate chip cookies met miso en gebruinde boter - Culy) , maar ik had dat niet in huis en heb het vervangen door ketjap manis en toen wou ik er nog iets extra bij doen

Eerste poging: ketjap manis + pinda’s
Die maakte wel lekker, maar pinda’s zijn te overheersend.

Tweede poging: ketjap manis + five spice + sesamzaad. Die was beter, maar er ontbreekt nog steeds iets/balans was niet helemaal wat ik wou. Ik wil nog een versie met alleen five spice proberen.

Hebben jullie suggesties voor kruiden of andere ingrediënten die je met ketjap manis kan combineren? Ik wou nog droge ananas proberen, maar dat leek me weer te zoet - zoek naar iets dat de zoet-hartige balans compleet maakt.

hoi bakgirliessss ik heb een vraag ik ga/wil dit maken maar dan met speculaaskruiden:

en het inlevingsvermogen van mijn smaakpapillen zegt dat er nog best iets frissigs bij past??? maar ik ben niet zo’n bakker dus ik weet het niet zo goed. ik dacht misschien sinaasappelzeste of misschien sinaasappelsap door de frosting? of is dat te veel of iets anders beter of gewoon helemaal niet?

1 like

Misschien kan je pindakaas gebruiken ipv pinda’s? Mijn favoriete koekjes zijn miso pindakaas koekjes.
Of gember en honing? Kokos, koffie? Vijgen misschien?

1 like

Ik zou zeggen go for it, lijkt mij een prima toevoeging.

3 likes

Toen @anon73473962 haar mooie kitchenaid kocht was ik gelijk verliefd op de kleur blauw en was ik er heilig van overtuigd dat die er ook ooit bij mij zou komen. Nu is het moment en begin ik last minute toch te twijfelen hahaha

5ksm175psvb_p170882_6z

Welke van deze twee kleuren vind jij het mooist?
  • Velvet Blue
  • Pistache

0 stemmers

Ik heb wel een lichtblauwe broodrooster haha

1 like

Ik vind pistache mooier want heb gewoon weinig met de keur blauw maar als ik lees dat jij al vanaf het begin verliefd was op de blauwe, zou ik echt niet twijfelen en lekker voor die gaan 🫶🏼

9 likes

Dit is precies mijn antwoord! Heb dus pistache gestemd, maar in jouw geval zou ik voor blauw gaan.

1 like

Hahaha ja normaal ben ik dus juist team groen (lievelingskleur), ze maken het ook niet makkelijk met al die gezellige kleuren. :joy:

Oh. Doe dan maar pistache!!! :joy::heart:

1 like

thanks!

2 likes

Ik wil beter worden in decoreren dus heb vandaag samen met mijn moeder een NW workshop gevolgd waarbij je een bloemenmandje ging maken van botercrème. Zoals jullie zien is er nog veeeeeeel ruimte voor verbetering :joy::joy::joy:. Maar het was wel leuk om te doen!

En we maakten ook deze pumpkin pie met een NW piecutter.

39 likes