Dankzij Eefje van @eefsfood heb ik deze cakevorm van Tala gekocht (ze tipt dit ook in haar boek) en ik ben er echt heel blij mee! Ik heb geen bakpapier of olie meer gebruikt en de cake komt er helemaal glad uit. Echt fantastisch Ikzelf doe hem niet in de vaatwasser, maar dat kan wel
Voor als mijn zoontje straks uit school komt. Hij is nog steeds enorm fan van alles wat in de tuin leeft. Misschien gaan we ze nog versieren maar ik vind ze zo ook wel leuk.
Heb een Bluberry & Earl Grey rapunzel (princess cake) gemaakt voor m’n belated birthday party. Hij is zeer goed gelukt en de smaak is echt geweldig.
Edit: ik heb in plaats van normaal meel, glutenvrij meel van Dove’s Farm gebruikt en een 1/2 tsp Xanthangum toegevoegd.
Recept is van https://open.substack.com/pub/sophiebamford/p/blueberry-and-earl-grey-rapunzel?r=4pfyo5&utm_medium=ios
Mooi!! en klinkt lekker
De smaakcombinatie was verrassend lekker! Lavendel gaat heel goed samen met Earl Grey en de bosbessen.
Ziet er prachtig uit!
Wat prachtig! Ook erg mooi geserveerd zo, heb je toevallig nog een foto van de binnenkant ?
Wat lief, dankjewel 🩷. Ik heb zeker een foto van de binnenkant (dag 3 overigens):
Vermoedelijk was de genoise iets dikker geworden wanneer ik een KitchenAid ipv Blokker handmixer had gebruikt.
Ik heb gebakken voor de verjaardag van mn man, een citroen meringue (die hij had laten vallen, dit was niet hoe ik het had afgeleverd ) en smores bars (blondie, laagje chocolade en zelfgemaakte marsmallow). Vond vooral die laatste en dan met name de marshmallows heel leuk om eens zelf te maken. Niet mn favo recept (doe mij maar citroen meringue) maar het viel goed in de smaak
“Dit is niet hoe ik het had aangeleverd” haha heerlijk
Ik heb mijn kind van 2 een speelgoed keukenmachine gegeven en hij is door het dolle zo blij, en ik kan niet trotser zijn. Hij riep de hele avond “bakmasjien!”
Weer een voorbeeld dat mannen niks kunnen😂
Hoera mijn kind is twee geworden!
Het type taart boeit hem nog weinig dus heb taarten gemaakt die ik zelf wilde, maar wel beetje met sprinkles versierd
Links met de kaars is een worteltaart
Rechts is een frambozen-kruimel gebakken cheesecake
Welk recept heb je gebruikt? Ik wil misschien ook een poging gaan wagen!
Gefeliciteerddd
De taarten zien er geweldig uit! Heb je een recept van die met framboos?
Deze heb ik gebruikt! Zag later ook een recept van Veggilaine, zag er ook goed uit!
Jaaa dat recept wil ik ook
Het is deze maar dan met alleen frambozen ipv appel en/of perzik zoals in het origineel. Door de frambozen had ik het idee dat hij over de dag wat ging weglopen, kwam namelijk nog best wat vocht uit. Maar verder was hij perfect gebakken en gaar dus het kan wel gewoon!
Wel klein tipje; snij KLEINE stukjes (zeker niet zo groot als op t voorbeeld) want is wel echt een machtig ding
De worteltaart was trouwens echt de lekkerste die ik ooit gemaakt heb De laatste paar worteltaarten die ik in een koffietent heb gegeten waren minder lekker dan deze (!!)
Heb niks veranderd aan t recept behalve de ananas even in de blender en sap eruit knijpen ipv ‘pletten’
Ik ben aan het experimenteren met een koekjesrecept dat miso gebruikt (De lekkerste chocolate chip cookies met miso en gebruinde boter - Culy) , maar ik had dat niet in huis en heb het vervangen door ketjap manis en toen wou ik er nog iets extra bij doen
Eerste poging: ketjap manis + pinda’s
Die maakte wel lekker, maar pinda’s zijn te overheersend.
Tweede poging: ketjap manis + five spice + sesamzaad. Die was beter, maar er ontbreekt nog steeds iets/balans was niet helemaal wat ik wou. Ik wil nog een versie met alleen five spice proberen.
Hebben jullie suggesties voor kruiden of andere ingrediënten die je met ketjap manis kan combineren? Ik wou nog droge ananas proberen, maar dat leek me weer te zoet - zoek naar iets dat de zoet-hartige balans compleet maakt.