Baktopic #4

hoi bakgirliessss ik heb een vraag ik ga/wil dit maken maar dan met speculaaskruiden:

en het inlevingsvermogen van mijn smaakpapillen zegt dat er nog best iets frissigs bij past??? maar ik ben niet zo’n bakker dus ik weet het niet zo goed. ik dacht misschien sinaasappelzeste of misschien sinaasappelsap door de frosting? of is dat te veel of iets anders beter of gewoon helemaal niet?

1 like

Misschien kan je pindakaas gebruiken ipv pinda’s? Mijn favoriete koekjes zijn miso pindakaas koekjes.
Of gember en honing? Kokos, koffie? Vijgen misschien?

1 like

Ik zou zeggen go for it, lijkt mij een prima toevoeging.

3 likes

Toen @Barbamama haar mooie kitchenaid kocht was ik gelijk verliefd op de kleur blauw en was ik er heilig van overtuigd dat die er ook ooit bij mij zou komen. Nu is het moment en begin ik last minute toch te twijfelen hahaha

5ksm175psvb_p170882_6z

Welke van deze twee kleuren vind jij het mooist?
  • Velvet Blue
  • Pistache

0 stemmers

Ik heb wel een lichtblauwe broodrooster haha

1 like

Ik vind pistache mooier want heb gewoon weinig met de keur blauw maar als ik lees dat jij al vanaf het begin verliefd was op de blauwe, zou ik echt niet twijfelen en lekker voor die gaan 🫶🏼

8 likes

Dit is precies mijn antwoord! Heb dus pistache gestemd, maar in jouw geval zou ik voor blauw gaan.

1 like

Hahaha ja normaal ben ik dus juist team groen (lievelingskleur), ze maken het ook niet makkelijk met al die gezellige kleuren. :joy:

Oh. Doe dan maar pistache!!! :joy::heart:

1 like

thanks!

2 likes

Ik wil beter worden in decoreren dus heb vandaag samen met mijn moeder een NW workshop gevolgd waarbij je een bloemenmandje ging maken van botercrème. Zoals jullie zien is er nog veeeeeeel ruimte voor verbetering :joy::joy::joy:. Maar het was wel leuk om te doen!

En we maakten ook deze pumpkin pie met een NW piecutter.

39 likes

Blaaaaaauuuuuuwwww uiteraard haha!

1 like

Mijn man gaf een feestje en ik had gebakken. Smores bars, brownies en frambozen room taart en alles neergezet in een oud kastje. Macarons zijn gekocht :smile:

48 likes

Die smores zien er geweldig uit (en de rest ook!)

1 like

mocht iemand geinteresseerd zijn: ik ben vergeten een foto te maken maar dit was heel lekker en niet moeilijk! zo’n soak had ik nog nooit gedaan maar was supernice. heb alleen wel een stukje minder suiker en maplesyrup in de soak & frosting gebruikt want ik vond de cake al best zoet toen die uit de oven kwam. en sinaasappelzeste was echt de PERFECTE toevoeging!!
en defo met koek & speculaaskruiden maken ipv pumpkin spice maar imo is die specerijenmix sowieso lekkerder

4 likes

Klinkt lekker! Wat hield die soak in? Moest je dat nadat de cake uit de oven kwam eroverheen gieten?

Ik vind koek- en speculaaskruiden ook veeeel lekkerder dan pumpkin spice. Pumpkin spice is vergeleken met dat echt heel vlak van smaak.

ja klopt, je maakt gaten in de cake met een satéprikker en dan giet je de melk/koffiemix er over heen en laat je de cake dat opzuigen, zodat hij helemaal moisty wordt. volgende keer zou ik minder suiker in de cake doen om meer maplesyrup te kunnen gebruiken in de soak, voor de smaak en voor de stickyness.

ja ik vind pumpkin spice een beetje melig smaken zelfs. echt niet mijn ding! speculaaskruiden zijn superieur

en ik heb een kabocha pompoen gebruikt voor de puree, die heeft een lekkere zoete kastanje achtige smaak

1 like

Goeie tips! Ik ga het recept onthouden. Mijn schoonvader heeft pompoenen in de moestuin en geeft het op den duur maar weg omdat hij maar een paar recepten kent met pompoen haha. Misschien kan ik dit eens voor hem maken

1 like

als je schoonvader (of jijzelf) van pap houdt: ik maak voor de winter vaak pompoenpuree die ik geportioneetd invries en dan ‘s ochtends in mn (7 granen) pap meekook, ook vaak met speculaaskruiden, vind ik echt een lekker winterontbijt en soms toetje. en de puree kan je natuurlijk ook gebruiken om soep van te maken en andere dingen, en vriest dus makkelijk in.

1 like

Ik probeerde dit recept op te zoeken op haar account maar kan het niet vinden, ben ik nou gek? Lijkt me heel lekker namelijk!

Die staat als eerste video gepind bij haar account

2 likes