Blaaaaaauuuuuuwwww uiteraard haha!
Mijn man gaf een feestje en ik had gebakken. Smores bars, brownies en frambozen room taart en alles neergezet in een oud kastje. Macarons zijn gekocht ![]()
Die smores zien er geweldig uit (en de rest ook!)
mocht iemand geinteresseerd zijn: ik ben vergeten een foto te maken maar dit was heel lekker en niet moeilijk! zo’n soak had ik nog nooit gedaan maar was supernice. heb alleen wel een stukje minder suiker en maplesyrup in de soak & frosting gebruikt want ik vond de cake al best zoet toen die uit de oven kwam. en sinaasappelzeste was echt de PERFECTE toevoeging!!
en defo met koek & speculaaskruiden maken ipv pumpkin spice maar imo is die specerijenmix sowieso lekkerder
Klinkt lekker! Wat hield die soak in? Moest je dat nadat de cake uit de oven kwam eroverheen gieten?
Ik vind koek- en speculaaskruiden ook veeeel lekkerder dan pumpkin spice. Pumpkin spice is vergeleken met dat echt heel vlak van smaak.
ja klopt, je maakt gaten in de cake met een satéprikker en dan giet je de melk/koffiemix er over heen en laat je de cake dat opzuigen, zodat hij helemaal moisty wordt. volgende keer zou ik minder suiker in de cake doen om meer maplesyrup te kunnen gebruiken in de soak, voor de smaak en voor de stickyness.
ja ik vind pumpkin spice een beetje melig smaken zelfs. echt niet mijn ding! speculaaskruiden zijn superieur
en ik heb een kabocha pompoen gebruikt voor de puree, die heeft een lekkere zoete kastanje achtige smaak
Goeie tips! Ik ga het recept onthouden. Mijn schoonvader heeft pompoenen in de moestuin en geeft het op den duur maar weg omdat hij maar een paar recepten kent met pompoen haha. Misschien kan ik dit eens voor hem maken
als je schoonvader (of jijzelf) van pap houdt: ik maak voor de winter vaak pompoenpuree die ik geportioneetd invries en dan ‘s ochtends in mn (7 granen) pap meekook, ook vaak met speculaaskruiden, vind ik echt een lekker winterontbijt en soms toetje. en de puree kan je natuurlijk ook gebruiken om soep van te maken en andere dingen, en vriest dus makkelijk in.
Ik probeerde dit recept op te zoeken op haar account maar kan het niet vinden, ben ik nou gek? Lijkt me heel lekker namelijk!
Die staat als eerste video gepind bij haar account
Oh wacht, op YouTube! Ja nu zie ik ‘m thanks!
Ik heb 2 kilo appels geplukt. @Chesirecat ik zag dat jij met kerst een appelkaneel cake hebt gemaakt, heb je daar een recept van?
Of iemand anders lekkere tips met appel? Ik heb al een appeltaartmix van de molen dus dat gaan we sowieso maken.
Ik 9
. Ik ga maken: appelmoes, appelcake, appeltaart en appelcrumble.
Appelcake met speculoos!
Ik heb gisteren ook een appelcake taart achtig ding gemaakt, 1,5 kg appels verwerkt in de Apfelkuchen van gina.kaas op Instagram. Ik had ze in de mandoline geschaafd en je ziet heel leuk de lagen in de cake/taart.
Die van NYT Cooking? Die gaat op de lijst voor wanneer ik weer miso in huis heb (probeer mijn keukenkastjes een beetje te legen)
Pindakaas en grove stukjes kokos is wat ik zocht. 1000 maal dank.
Nee, ik gebruik dit recept voor de pindakaas miso koekjes. Al had ik er iets aan veranderd, maar ik weet niet meer wat haha. En fijn dat de pindakaas en kokos goede opties waren!
Ik heb vandaag lekker kokosbollen met witte chocolade gemaakt voor op het werk morgen.
Recept van Rutger! Was echt suuuuuuper simpel.
En tip deze kun je heel goed invriezen! Als ik eieren heb die op moeten bak ik deze altijd, in de vriezer gooien en gewoon ontdooien op kamertemperatuur.
Ooooh wat een goeie tip! Dat ga ik onthouden. Hoewel ik betwijfel dat er morgen over is om in te vriezen. Heb er net een geproefd en mmmm, lekker hoor.