Baktopic #4

Oh wacht, op YouTube! Ja nu zie ik ‘m thanks!

1 like

Ik heb 2 kilo appels geplukt. @Chesirecat ik zag dat jij met kerst een appelkaneel cake hebt gemaakt, heb je daar een recept van?
Of iemand anders lekkere tips met appel? Ik heb al een appeltaartmix van de molen dus dat gaan we sowieso maken.

3 likes

Ik 9 :rofl:. Ik ga maken: appelmoes, appelcake, appeltaart en appelcrumble.

3 likes

Appelcake met speculoos!

1 like

Ik heb gisteren ook een appelcake taart achtig ding gemaakt, 1,5 kg appels verwerkt in de Apfelkuchen van gina.kaas op Instagram. Ik had ze in de mandoline geschaafd en je ziet heel leuk de lagen in de cake/taart.

1 like

Die van NYT Cooking? Die gaat op de lijst voor wanneer ik weer miso in huis heb (probeer mijn keukenkastjes een beetje te legen)

Pindakaas en grove stukjes kokos is wat ik zocht. 1000 maal dank.

Nee, ik gebruik dit recept voor de pindakaas miso koekjes. Al had ik er iets aan veranderd, maar ik weet niet meer wat haha. En fijn dat de pindakaas en kokos goede opties waren!

1 like

Ik heb vandaag lekker kokosbollen met witte chocolade gemaakt voor op het werk morgen. :smiling_face_with_three_hearts: Recept van Rutger! Was echt suuuuuuper simpel.

11 likes

En tip deze kun je heel goed invriezen! Als ik eieren heb die op moeten bak ik deze altijd, in de vriezer gooien en gewoon ontdooien op kamertemperatuur.

1 like

Ooooh wat een goeie tip! Dat ga ik onthouden. Hoewel ik betwijfel dat er morgen over is om in te vriezen. Heb er net een geproefd en mmmm, lekker hoor.

1 like

Gebakken voor de PM’ers op de opvang, want mijn kinderen gaan vandaag voor het laatst :smiling_face_with_tear:
Appeltaart met custard en bladerdeegbodem, cake met een jam/roomkaas swirl en brookies (brownie/koek hybrid).

18 likes

Ik zit in de sinterklaascommissie op de basisschool van mijn kind dus had vandaag speculaascakejes gemaakt voor de eerste vergadering. Was alleen vergeten de bubbels uit het beslag te tikken. Gelukkig waren ze wel heel lekker!

28 likes

Mijn kinderen hadden dit jaar weer specifieke verzoeken voor een taart: een prinsessenkasteel voor dochter en zoon wilde graag minion taart met een vrolijke minion en een stoute minion.
Dus ik ging aan de slag :joy: het is allemaal niet super netjes, maar ik vond het goed genoeg gelukt en mijn kinderen waren super blij, dus missie geslaagd :smile: (ik doe dit ook maar 1 keer per jaar voor hun verjaardag dus mijn decoratie techniek blijft gewoon op een bepaald niveau steken :joy: ) Ik merkte ook dat ik op een bepaald moment wel klaar was ermee, moest ook wat dingen aanpassen, wilde het kasteel eigenlijk met roze ganache maar dat lukte niet goed, dus toen maar marsepein en roze eetpapier gebruikt.

Nog mijn best gedaan om de aardbeien in hartjes te snijden :joy: de zijkant was van eetpapier, voor de looks, heb ik bij het serveren er af gehaald want dat smaakt toch niet zo lekker.

Ik had nog overwogen om gewoon foto taarten te bestellen, maar ik vind het dan toch te leuk om zelf te proberen. Volgend jaar weer een poging :joy:

52 likes

Ik zou als kind echt mega blij zijn als mijn moeder zoveel moeite voor mij deed! Zo’n leuke taarten!

10 likes

Ik heb net deze cake gebakken en het is echt een aanrader. Doet me echt denken aan verse kaneel donuts die ik in Australië vaak eet, maar dan dus niet gefrituurd. Ik heb Griekse yoghurt met 10% vet ipv sour cream gebruikt en dat werkt prima.

22 likes

Heeft iemand hier één van deze twee (of allebei haha) Nordic Ware bakvormen?

Ik wil eentje op mijn verlanglijstje zetten voor kerst, maar ik twijfel tussen de grote en kleine haha

Ik heb ze (surprise) allebei. De grote zijn best flinke cakejes. De kleintjes formaatje high tea. Ik kan wel wat foto’s zoeken als je wil.

Edit: dit zijn de grote die ik vorig jaar voor Pasen had gemaakt.

13 likes

Oh superfijn ter vergelijking haha. Zijn de kleine alsnog goed herkenbaar als konijnen?

Dit is een kleintje. Ik gebruik wel vaak chocolade en dan is de tekening heel duidelijk. Als je alleen cake doet zou ik voor een heel dun beslag gaan. Madeleines werkt ook heel goed. Hoe dikker het beslag, hoe minder gedetailleerd het cakeje.

9 likes

Heeft iemand nog een leuk recept voor vormvaste koekjes? Ik wil ze uitsteken. Ik heb al heel vaak suikerkoekjes (vanille/chocola) gemaakt. Ook met bruine boter of pistache.

1 like