Baktopic #4

Door de drukte en warmte weinig gebakken maar dit weekend is m’n buurmeisje jarig. Of ik een Marshall/Paw Patrol taart wilde maken. Het is een vanille biscuit, met Zwitserse meringue botercrême, frambozenvulling en witte chocolade snippers erdoor. 4 lagen. Naam heb ik even onduidelijk gemaakt maar die staat er in het rood op.

68 likes

HUGE white chocolate peanut butter & jelly cookies, recept van sorted food

28 likes

Late reactie, maar hoe heb je die dino vormpjes zo gekregen? Eerst cakes bakken, daarna chocolade in de vorm en dan de cakes er weer in? 🫢

Yes! En daarna een uurtje in de vriezer (voor grotere cakes wat langer).

1 like

Hoe waren deze? Zowel qua smaak als textuur, want het klinkt heerlijk.

3 likes

Smaak vond ik top! Textuur was bijna een beetje cakeig, denk door de zelfrijzend bakmeel. Dus niet heel crunchy, meer een beetje chewy. Ik zou een volgende keer denk ik de oven iets warmer zetten voor meer crispy buitenkant, zodat het textuurverschil tussen buiten- en binnenkant wat groter is. En misschien nog iets meer pinda’s door het deeg. Verder heel lekker!

3 likes

Wow super leuk dat je dat voor je buurmeisje doet! Hopelijk had ze een leuke verjaardag. Hoe heb je die botercrème zo mooi gekregen op de randen? Vind het echt mooi met dat stenen patroon ook!

Ik zit een beetje in een bakdip, maar wil over een week wel graag ergens trakteren. Het moet iets zijn dat ik grotere hoeveelheden te maken is en niet te moeilijk te vervoeren. Ik ga denk ik sowieso voor fudge, maar ik ben nog op zoek naar wat creatievere ideeen

Milliones shortbread vind ik ooo altijd een heerlijke en simpel om veel te maken

1 like

Is fondant! Met deze warmte lukt het mij echt niet om snel en strak te werken met alleen botercrème. Dus heb aan de rand een dunne laag fondant. Dat stenen patroon is een soort mal, was een keer in de sale bij baktotaal en leek me wel een leuke om bij dit soort taarten te gebruiken. Dit dus;

Druk je gewoon op het fondant.

2 likes

Deze taart voor een verjaardag gemaakt. Biscuit gevuld met honeycomb botercreme en abrikozenjam. Op de bovenkant fondant en de bloemen zijn geairbrushed. Het bijtje is van chocolade met goudpoeder. De zijkant is bedekt met gedroogde bloemetjes. Had nog nooit met fondant gewerkt, niet ideaal in deze warmte om dat voor het eerst te doen :sweat_smile: dus de randjes zijn niet zo strak geworden.

61 likes

Ik heb voor het eerst kaneelbroodjes gemaakt vandaag. Wel goed gelukt ook! Er liep alleen best wel wat van de vulling uit, maar misschien is dat wel normaal?

29 likes

Ahhh ok! Vond het al zo super strak voor botercrème! Haha. Maar alsnog echt super mooi gedaan. Wel echt leuk die mal. Zou zoiets echt leuk vinden om een soort kasteel mee te maken ofzo haha

1 like

Kwam dit laatst tegen op insta en moest toen gelijk aan deze post denken haha, zo maak je hele makkelijke bloemetjes

3 likes

Ja, is normaal! Betekent dat je er genoeg in hebt gedaan :smile:
Hij ziet er erg lekker uit!

2 likes

Heel mooi die zijkant met gedroogde bloemetjes!

1 like

Haha ja, dat lukt mij dus niet. Ben er wel elke keer mee aan het oefenen maar had daar dit weekend niet de tijd (en rust) voor. Die mal is echt top, krijg je zo’n leuk effect mee. Een kasteel, oef. Wel erg leuk! Haha.

1 like

Ja ik vind het echt super leuk gedaan! Ik moet zelf ook nog leren hoe je een taart met fondant of marsepein bekleed haha heb ik ook echt nog nooit gedaan dus dat kasteel is een leuke fantasie van mij maar moet nog maar afwachten wanneer dat daadwerkelijk realiteit wordt :joy:

2 likes

Citroen kladdkaka met witte chocolade. Had net iets korter in de oven gekund, zodat hij iets plakkeriger was geweest, want daar hou ik wel van.

19 likes

Lekker simpel als toetje met wat vanille ijs. Apple crumble. Niet de mooiste foto 🫣

22 likes