Ik denk dat het heel persoonlijk is, want ik heb juist telescopische rail nog nooit gemist, maar zou echt niet meer zonder pyrolyse willen
Ik heb echt een hekel aan schoonmaken en vooral bij een oven dat alles zo vies plakkerig en half schoon blijft, of dat je mega chemische reinigingsmiddelen moet gebruiken, daar heb ik nu allemaal geen last meer van dus voor mij 100% het geld waard
Stoomfunctie lijkt me wel chill voor brood bakken maar zou ik niet willen inruilen voor pyrolyse
Ik ben voor Siemens gegaan omdat deze als enige 3 telescooprails heeft. Love it! Heb ook pyrolyse in de oven. In de magnetronoven niet kwam ik laatst pas achter helaas. Daar zitten dus vlekken in die ik er niet uit krijg.
Hebben jullie ovenhandschoenen (dus echt met vingers, geen wanten), die aanraders zijn? Zo lastig in te schatten van een plaatje welke niet te groot zijn ![]()
Na ruim 3 weken met een kapotte oven kon ik vandaag eindelijk weer bakken
. Nieuwe oven getest met een eenvoudige yoghurtcake.
Ik wist niet dat het bestond! Heb zelf ovenwanten met een siliconen buitenkant en ben daar zo blij mee. Werkt echt goed qua hitte en makkelijk schoon te maken. Mijn andere ovenwanten werden altijd zo vies.
Heeft iemand een goed recept voor havermoutkoeken? Had ze vandaag gekocht in de supermarkt, van de bakkerij afdeling. De koeken waren heel dik, krokant van buiten en zacht van binnen. Echt heerlijk
Nu wil ik ook een keer havermoutkoeken maken.
Ik zou de stoomoven alleen doen als je ook graag kookt, zou hem zelf denk ik niet veel gebruiken want vind koken kut haha.
De pyrolyse zou ik niet doen, lijkt mij typisch een vernuftigheidje voor de verkoop. Heb een vriendin die er niet per se tevreden over is dus dat helpt niet in mijn mening. Maargoed wellicht denkt iemand anders daar anders over.
Telescopische rail dikke vette ja! Mijn ouders hebben dit en mis het zo in m’n eigen oven, dus dat zou ik in een oogwenk aanschaffen bij een nieuwe oven.
Maargoed allemaal heel persoonlijk wel.
————
Ik ben op vakantie in Zweden dus heb m’n zinnen gezet op originele kanelbullar! Heb ze alleen niet op de Zweedse manier gerold (gedraaide streng oprollen) maar op de ‘normale’ manier. Ben tevreden over mijn deegje, heb met de hand moeten kneden want hier geen keukenmachine
spierpijn in m’n handen nu.
Ze staan in de oven en gelukt of niet: heb er veel plezier aan gehad. Vergeet elke keer hoe leuk deegjes maken is. Binnenkort ook maar weer eens een babka maken!
Ik heb alledrie nu, had het eerder allemaal niet.
De telescopische rails vind ik echt geniaal, ik maak vaak dingen als stoofvlees in zware pannen in de oven en het is heel chill om dat gewoon even naar buiten te schuiven om te roeren. Maar als dat het enige is dat mist aan je droomoven is het er vaak ook nog wel bij te bestellen voor niet al te veel geld.
Ik had in mijn vorige oven EasyClean (met water/stoom), nu pyrolyse, ik had er weinig verwachtingen van, maar laatst waren pizza’s overstroomd op de bodem en dat was na de pyrolyse compleet verdwenen. Die EasyClean maakte het vuil altijd wel zachter, maar je moest alsnog schrobben, dat had ik hierbij helemaal niet.
Voor de stoomfunctie heb ik zelf nog geen doel gevonden, dat zou ik denk ik niet missen als het er niet was.
In Zweden rollen ze ze ook pas redelijk recent zo volgens mij hoor. Vroeger op vakantie in Zweden waren het gewone rolletjes.
Tadaaa. Ze zijn fan-tas-tisch geworden! Knapperig (niet droog) aan de buitenkant en wolkerig zacht en stroop-kleverig (maar echt overal gaar!) aan de binnenkant.
Voor het bakken
Na het bakken
Met icing, klaar om te eten
En van de binnenkant ![]()
Wow, ik wil dit!! Is het moeilijk om te maken (ik heb een keukenmachine😜)? En heb je er een recept van?
Heerlijk ![]()
![]()
Heel erg bedankt voor het advies voor de oven! Ik ga voor een normale oven, mét pyrolyse en ga even in de winkel proberen of ik die rails wel/niet wil. Nu schuif ik gewoon vaak m’n rekje eruit haha.
Nee heel makkelijk!! Maar je moet wel tijd hebben om het te laten rijzen. Het is een recept van Instagram van @bakedbyloara en heb eigenlijk alles zo gelaten behalve dat ik hier in Zweden nog geen ongezouten boter heb kunnen vinden (dus heb ‘normaal gezouten’ gebruikt die wel iets zouter is dan ongezouten; maar minder zout dan onze NL zoute boter). Wel gewoon ook nog een snuf zout gedaan zoals het recept zegt, balanceert het zoet een beetje uit. En heb in totaal 33 minuten gebakken op 200 boven-onder.
Beetje laat, maar ik ben ook heel blij met mijn pyrolyse, net als @Merel . Had toen geen geld voor een telescooprails, maar die kun je later ook bij bestellen. Dat heb ik net gedaan, en dat is wel fijn. Maar of het fijn is heeft ook veel te maken met op welke hoogte je oven staat. Als je moet bukken en dan in de hete oven graaien is het zeer aan te raden. Mijn oven staat op navelhoogte, dus ik kan er goed bij, zonder mezelf in bochten te wringen. Ik vind de rails prima, maar ben blij dat ik mijn geld aan de pyrolyse heb gespendeerd.
Ohh dankje! Ga ik binnenkort maken. Ziet er echt goed uit.
Love je zout-verhaal trouwens, haha.
(FYI je insta naam is zichtbaar als je op de link klikt, weet niet of je dat erg vindt)
Ah thanks, liever niet. Heb de link weggehaald maar de handle laten staan, je vindt ze gewoon op haar feed!
Yes had de reel al opgeslagen! ![]()
Supercool! Waar is die vandaan?
Ik heb hem op vinted gekocht. Volgens mij is deze nooit uitgebracht in Europa maar je zou Ebay kunnen proberen!
Kan je hier iets mee? Dit zijn de favoriete koekjes van m’n zoon. Ze zijn niet heel dik maar wel nog lekker zacht vanbinnen.