Baktopic #4

Heerlijk :drooling_face::drooling_face:

Heel erg bedankt voor het advies voor de oven! Ik ga voor een normale oven, mét pyrolyse en ga even in de winkel proberen of ik die rails wel/niet wil. Nu schuif ik gewoon vaak m’n rekje eruit haha.

Nee heel makkelijk!! Maar je moet wel tijd hebben om het te laten rijzen. Het is een recept van Instagram van @bakedbyloara en heb eigenlijk alles zo gelaten behalve dat ik hier in Zweden nog geen ongezouten boter heb kunnen vinden (dus heb ‘normaal gezouten’ gebruikt die wel iets zouter is dan ongezouten; maar minder zout dan onze NL zoute boter). Wel gewoon ook nog een snuf zout gedaan zoals het recept zegt, balanceert het zoet een beetje uit. En heb in totaal 33 minuten gebakken op 200 boven-onder.

3 likes

Beetje laat, maar ik ben ook heel blij met mijn pyrolyse, net als @Merel . Had toen geen geld voor een telescooprails, maar die kun je later ook bij bestellen. Dat heb ik net gedaan, en dat is wel fijn. Maar of het fijn is heeft ook veel te maken met op welke hoogte je oven staat. Als je moet bukken en dan in de hete oven graaien is het zeer aan te raden. Mijn oven staat op navelhoogte, dus ik kan er goed bij, zonder mezelf in bochten te wringen. Ik vind de rails prima, maar ben blij dat ik mijn geld aan de pyrolyse heb gespendeerd.

Ohh dankje! Ga ik binnenkort maken. Ziet er echt goed uit.

Love je zout-verhaal trouwens, haha.

(FYI je insta naam is zichtbaar als je op de link klikt, weet niet of je dat erg vindt)

1 like

Ah thanks, liever niet. Heb de link weggehaald maar de handle laten staan, je vindt ze gewoon op haar feed!

1 like

Yes had de reel al opgeslagen! :blush:

2 likes

Ik ben moeder van het jaar voor mijn kind want we kunnen eindelijk superhelden cakejes bakken :partying_face:

36 likes

Supercool! Waar is die vandaan?

Ik heb hem op vinted gekocht. Volgens mij is deze nooit uitgebracht in Europa maar je zou Ebay kunnen proberen!

Kan je hier iets mee? Dit zijn de favoriete koekjes van m’n zoon. Ze zijn niet heel dik maar wel nog lekker zacht vanbinnen.

2 likes

Dankjewel! Ik ga ze uitproberen :blush: dat zachte vond ik super lekker.