Baktopic #4

Dankjewel! Ik ga ze uitproberen :blush: dat zachte vond ik super lekker.

Heeft iemand hier een goed recept voor glutenvrije taaitaai?

Ze zien er echt heerlijk uit! Ik kan dit Insta account alleen niet vinden. Heb je misschien een typefout gemaakt? Of ben ik blind haha

1 like

Denk dat het bakedbylaora moet zijn!

Rutger heeft een nieuw bakboek uitgebracht in samenwerking met de Efteling.

Mijn zoontje wil steeds vaker helpen met bakken en aangezien we ook een Efteling abonnement hebben leek deze me heel leuk om in de collectie te hebben. Het boek is een afwisseling van recepten en sprookjes.

25 likes

De bruidstaart die ik afgelopen zomer heb gemaakt met pistachecake, frambozen compote, witte chocolademousse en witte chocolade botercreme :grin:

124 likes

Prachtig, en klinkt echt fantastisch! Zou zo deze voor mijn verjaardag (of gewoon een random dag haha) willen bestellen:

2 likes

Wat een geweldig mooie taart en zo strak afgestreken! De smaak klinkt ook heerlijk! Echt knap gedaan.

2 likes

Wauw! Zo strak ook. Wel benieuwd hoe lang je hiermee bezig bent geweest en welke recepten je hebt gebruikt

2 likes

Wat een mooie taart! En de smaken klinken ook goed! Heb je een foto van de binnenkant van de taart?

2 likes

Helaas niet van deze, maar wel van de test taart:

test

Uiteindelijk heb ik het recept van de cake wel wat aan gepast en de ratio’s ook

@Salem ik wil de recepten graag delen, zal vanavond even kijken als ik tijd heb of ik het even goed kan samenvatten :grin:. Ik wil hem zelf binnenkort ook nog wel eens maken, alleen dan een kleinere versie

39 likes

Wauw zo strak. En de combi pistachecake met frambozencompote klinkt heerlijk.

Waanzinnig!!! :heart_eyes:

2 likes

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met voedselkleurstof. Welk merk vind je het beste? Ik heb al eens van brand new cake gebruikt maar vond dat niet geweldig. Ik gebruik het voor o.a. cake, niet voor chocola.

Ik heb een set gels van bramd new cake en ben daar wel tevreden mee. Het lukt me alleen niet om rood te maken (zowel biscuit als botercreme), dat blijft roze.

2 likes

Ik heb ook moeite met rood en paars van brand new cake gel, dat wordt altijd een soort pastel / rozige kleur. Dus hoor het graag als iemand daar een tip voor heeft. Met name voor botercrème en beslag.

Wat een plaatje! :heart:

1 like

Zou het helpen daar een klein beetje zwart aan toe te voegen? Heb het idee dat ik dat weleens gezien heb als tip :sweat_smile:

1 like

Welk boek voor een beginnend bakker? (Heb een keukenmachine gekocht en wil meer gaan bakken als hobby)

• Rutger bakt
  • Bakbijbel(rutger)
  • Heel Holland bakt
  • Rudolfs bakery bakboek
  • Anders, namelijk… (comment)

0 stemmers

1000x dank alvast 🫶

Dat kan ik wel een keer proberen inderdaad! Bij rood vooral benieuwd of dat zou werken, wie weet!

2 likes