Baktopic #4

Omg ik wil dit ook voor mijn verjaardag :pray:

4 likes

Ik heb nog lemon curd over, en ik wil er wat mee maken maar ik heb geen inspiratie. Het is niet veel, dus ik kan bijvoorbeeld geen tartelettes maken want dan zijn het er misschien vier. Enige wat ik kan bedenken is thumbprint cookies maar dat vind ik een beetje saai. En geen taart want dat is weer te veel werk.

Iemand ideeën?

1 like

Lemon curd cake? Lemon curd cake (smeuïg & makkelijk recept) | Eef Kookt Zo

2 likes

Misschien scones, en dan serveren met clotted cream en lemon curd?

3 likes

https://theloopywhisk.com/2022/04/11/lemon-curd-easter-egg-cookies/

Deze koekjes zijn mijn persoonlijke favoriet :star_struck:.

1 like

Wat zijn taarten die je een beetje goed van tevoren kunt bakken (2 dagen van tevoren)? Ik was eigenlijk van plan om taarten te bestellen voor een aankomend feest, maar zie nu de prijzen :exploding_head: Hoewel ik geen star baker ben wil ik het dan wel zelf proberen eigenlijk. Maar de dag voor het feest moet ik ook al veel anderen dingen doen en ik heb altijd te veel stress. Wat kan ik ruim op tijd maken (evt op de dag zelf afmaken), ook rekening houdend met het feit dat ik echt voor geen meter kan bakken?

1 like

Ik maak vaak een cheesecake op voorhand. Die kan makkelijk een week in de vriezer, en smaakt nog lekker vers na ontdooien. Afwerking met bvb coulis doe ik wel pas na het ontdooien

2 likes

Goeie! Cheesecake had ik nog niet aan gedacht idd

2 likes

Brownie kan ook makkelijk en monchou ook en zo’n blik kersen nog op de dag zelf erover. Love monchou taart.

2 likes

Je kunt ze zelfs invriezen

3 likes

Appeltaart kun je ook goed voorbereiden en blijft ook nog wel lang goed!

1 like

Frangipanetaart kan je volgens mij ook invriezen, en blijft (mits goed afgedekt/ingepakt) ook nog wel een paar dagen goed in de koelkast. Glazuur kan je er dan eventueel de dag zelf nog opdoen. En het is niet moeilijk en valt (althans hier) meestal wel in de smaak.

1 like

Ik maak altijd deze plaattaart, volgens mij staat er ook een variant met rood fruit op zijn site. Super simpel te maken en iedereen vindt het lekker. Ik maak ze al een week van tevoren ofzo, pleur het in de vriezer en dag ervoor laten ontdooien. Ik doe het gewoon in een glazen ovenschaal, bij mijn oven moet hij alleen altijd een kwartier langer dan de aangegeven baktijd.

4 likes

Pompoen of pecan taart! Die zijn 3/4de dag pas echt lekker.

2 likes

Wat voor oven raden jullie aan? Ik heb in het verleden fanatiek gebakken, maar vanwege het gebrek aan een fatsoenlijk functionerende oven doe ik dat al jaren niet meer. Nu komt er een nieuwe keuken en de oven wordt dus het belangrijkste, want ik wil weer lekker bakken! Ik kom er maar niet uit:

• Wel of geen stoomoven?
  • Wel of geen pyrolyse?
  • Wel of geen telescopische rail?

Mijn budget is eigenlijk niet groot genoeg voor alle functies die ik wil :face_with_spiral_eyes:

3 likes

Als je budget hebt voor 1 van de 3 zou ik voor telescopische rails kiezen. Ik vind het echt ideaal met dingen in/uit de oven pakken.
Pyrolyse wilde ik heel graag en heb ik ook maar gebruik ik niet veel. Het gaat toch heel erg stinken in huis als ik het gebruik (rook alarm is er al keer van afgegaan ondanks dat de afzuigkap aan stond.) Het is wel heel makkelijk hoor maar iets als het ruitje wordt er niet schoon van en dat valt me iets wat tegen.

1 like

Voor mij zou het belangrijkste de grootte zijn en dat hij hetelucht en boven en onderwarmte heeft.
Zou persoonlijk geen stoomoven hoeven dus daar al niet eens naar kijken.

1 like

Ik zou, als niet alles mogelijk is, gaan voor:

• wel stoomoven (vooral als je brood wilt bakken)
  • evt telescopische rails (lijkt me chiller dan zonder, maar geen must)
  • geen pyrolyse (tenzij het natuurlijk al in de oven zit als je qua stoom en rails al hebt gefilterd, maar ik zou er geen éxtra geld voor over hebben zegmaar)
1 like

Zoveel mensen, zoveel wensen.
Wat maak je het liefst? Maak je vaak meerdere dingen tegelijk? Zoek je een bepaalde breedte? Wil je een bepaalde kleur of stijl?
Ik wilde graag meerdere ovens in 1 en ben gegaan voor een Stoves fornuis met inductie, model Richmond DX S1000Ei CB antraciet-mat. Deze heeft in 1 fornuis 4 ovens.

Ik heb geen stoomoven en pyrolyse en mis die ook niet, ik heb wel telescopische rails. Die rails zijn heel fijn. Mijn oven is inmiddels 3 jaar oud, met de kennis van nu zou ik deze weer kiezen.

5 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes