Baktopic #4

Ah ja ik gebruik altijd een recept met tangzhong en dan nog 's nachts laten rijzen, dus dan moet ik er al een dag eerder aan denken om het proces te starten. Maar ik vind het oprollen al veel werk, dan word ik ineens perfectionist en vind ik het er niet meer uitzien als het deeg niet overal gelijke dikte heeft :woman_shrugging:

Maar misschien ga ik jouw recept eens proberen en stoppen met het mezelf moeilijk maken.

4 likes

Oh nog een tipje dan misschien: ik snij eerst stroken en die rol ik dan individueel op. Geen geklooi met zo’n hele rol, niks moeilijk met scherp mes of touwtjes of whatnot!

4 likes

Nooooo m’n tweede batch buns is mislukt
Ik denk dan de bak te vol zat dus dat ze niet genoeg hebben kunnen ‘puffen’ in de oven en nu zijn ze droog :weary::weary::weary:

Ik heb het boek Zoets van Zeinab en die vind ik ook super fijn! Boek bestaat uit meerdere gedeeltes waarbij je eerst allemaal verschillende basis cake recepten hebt, daarna alle types crèmes en verschillende vullingen en daarna nog een hoofdstuk met hoe je alles kan combineren om daaruit verschillende taarten te maken.

1 like

Ik heb zandkoekjesdeeg in een rol in de vriezer. Ik kan niet helemaam vinden of ik deze nog kan uitsteken. Als ik het uithaal, in plakjes snijd, is het nog veel te hard om uit te steken toch. Moet ik het dan laten ontdooien of wordt dat niet lekker?

Je kan het zeker laten ontdooien!

Jahoor geen probleem! Ik vries altijd koekdeeg in, dan kun je altijd lekker koekjes afbakken :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wat is het beste taarten boek voor beginners? Ik zat aan de Taartenbijbel te denken om cadeau te geven.

Die vraag werd hier onlangs nog gesteld. Ik zou niet daarvoor gaan, is vrij eenzijdig. Bakbijbel van Rutger is dan veel leuker en veelzijdiger om als beginnende bakker mee aan de slag te gaan.

2 likes

Ik vind de taartenbijbel wel wat minder toegankelijk voor beginners (dan bv de bakbijbel)

De wens is specifiek een taarten boek, is de bakbijbel dan voldoende taarten?

Nee, als het echt een taartenboek moet zijn zou ik voor een ander boek kiezen. Bakbijbel heeft ook veel koek en cake

1 like

Hmm staan ook wel andere dingen in, ik heb 'm even niet bij me dus weet niet precies hoe de verhouding is. Maar ik weet dat in de taartbijbel bijv. ook wel technieken van werken met chocolade worden gebruikt, moussetaarten, dat soort dingen. Heel leuk, maar hangt er dus een beetje vanaf of de persoon aan wie je 'm geeft van een beetje uitdaging houdt of niet!

1 like

Het is weer tijd om pepernoten te bakken. Mijn zoon wilde graag een piet, sinterklaas, stoomboot en een paar drollen maken :+1: (uiteindelijk mocht ik dat dus maken want veel te moeilijk voor hem :joy: )

12 likes

Er is een leuke sale bij deleukstetaartenshop, ik heb een aantal bak/siliconenvormen besteld;
Silicomart bakvorm
Cookie shaper
Ijsberg vorm

1 like

Ik heb deze vorm al maar het is een heeeele goede prijs voor tweedehands dus ik tip het hier even.

1 like

Al verkocht :smiling_face_with_tear:

Ik had gister chocolademousse gemaakt en vond dit recept wel een aanrader :chocolate_bar:

18 likes

Weet iemand of de albert heijn nog huismerk roomkaas voor bijv creamcheese frosting in het assortiment heeft? Ik kan het niet meer vinden in de app en vind monchou duur :sweat_smile:

Groetjes van iemand die een red velvet taart als verjaardagsopdracht heeft gekregen van haar kind

1 like

Er is wel zuivelspread van AH eigen merk. Weet niet of je die bedoelt? Maar daar kan je vast wel zo’n frosting van maken.

https://www.ah.nl/producten/product/wi506228

2 likes