Ik vind die ovalen kuipjes van de aldi/lidl wel beter dan de AH. Die van de AH is bij mij altijd heel erg slap/los
Ik heb net de Patisseriebijbel binnen en heb zoooveel zin om ermee aan de slag te gaan! ![]()
Heb je hier toevallig het recept van? Klinkt erg lekker! En ziet er mooi uit.
Lijkt mij wel wat om hier indruk mee te maken ![]()
Ohhh het precieze recept weet ik niet meer sorry! Maar volgensmij heb ik eerst een karamel saus gemaakt van bruine suiker, boter en verse rozemarijn. En daarna denk ik zoiets; Apricot Upside-Down Cake Recipe . Het was iig vrij simpel maar door de rozemarijn karamel wel een lekkere ‘diepere’ smaak!
Is er iemand met de kitchenaid broodkom? Wat zijn de ervaringen? Ik ben bijna jarig en twijfel of ik hem op m’n lijstje wil zetten.
Morgen is mijn chocoladeverslaafde collega jarig. Hij moppert al dagen dat hij echt gezonder moet gaan eten dus ik had gezegd dat ik een snack uit de moestuin zou meenemen voor zijn verjaardag. Brownie worteltje anyone?
Volgende keer moet er wat minder beslag in de moestuin vorm. Ik twijfelde of de tekening wel zichtbaar zou zijn met browniesbeslag maar vind ze toch best duidelijk.
Chocoflan met karamelsaus!
Niet de beste instagram foto maar er waren veel hongerige pietjes dus was blij nog even snel er eentje te kunnen schieten
Ik vond ‘m het geld niet echt waard. Het was wel oké maar niet beter dan andere producten. Ik ben ook niet echt een brood bakker. Oh en ik was bang het de breken.
Afgelopen week 2 cheesecakes gemaakt, had het omschreven als:
Omschrijving van Mango-Passievrucht & Pumpkin Spice cheesecake
Een romige MonChou-cheesecake met een herfstige twist. Deze verfijnde creatie rust op een krokante kruidnotenbodem en is gevuld met een zijdezachte crème van gegrilde hokkaido-pompoen, subtiel op smaak gebracht met warme pumpkin-spice kruiden. Afgewerkt met een speelse topping van kruidnoten voor een perfecte balans tussen kruidig, zoet en knapperig.
Een tropische mango passion delight MonChou-cheesecake. Deze zonnige smaakbeleving brengt een boterzachte crème van gekookte mango samen met frisse, tintelende passievrucht. Het tropische duo rust op een krokante digestieve bodem die het romige geheel perfect in balans houdt. De afwerking. een elegante drizzle van witte chocolade, een vleugje passievrucht en een fris muntblaadje, maakt elke hap tot een mini-vakantie op je bord.
De Pumpkin Spice had wat meer spice gemogen, al dacht ik dat ik al aardig was los gegaan met de spice, alsnog vond ik hem lekker, maar subtiel. De mango passievrucht was totaal mijn ding. Maar ik ga altijd wel goed op die tropische smaken.
Wat zijn jullie meest favoriete/handige/onmisbare bakgereedschappen? Iets wat volgens jou echt niet mag ontbreken als je regelmatig voor de hobby bakt! Een favoriete taartvorm of handig kwastje etc, kan van alles zijn
Iets wat ik echt onmisbaar vind is een goede silicone spatula, sinds ik die heb krijg ik altijd al het beslag uit de kom
Goede thermometer, ideaal voor het verwarmen en bruinen van boter en suiker, zoals ook voor fudge.
En voor het kijken naar de kerntempratuur van een taart of cake
Een microplane
Een kleine garde!
Heb sinds kort een deegsnijder en dat is me toch een genot 🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼
Een siliconen kwastje om je bakvormen in te vetten, een siliconen spatel om je beslagkom leeg te schrapen, maatlepeltjes (écht andere hoeveelheden dan een gewone eetlepel of theelepel pakken) en goede maatbekers voor kleine hoeveelheden met bedrukking die er niet af gaat in de vaatwasser.
En vooral alles wat in de vaatwasser kan want handwas heb ik geen zin in
Maatschepjes, pyrex glazen maatbeker, zware beslagkom, microplane raspen. En met een mooie cakevorm maakt het al bijna niet meer uit wat je maakt, het ziet er gelijk goed uit!
Microplane rasp
Standmixer
Siliconen spatels
Thermometer
Goede bakmatten (siliconen en gaatjesmatten)
Basisset aan bakvormen (voor biscuits, vierkante vorm, tartelettes vormen)
Deegroller met van die dikte-ringen of anders latjes in verschillende diktes om gelijkmatig uit te kunnen rollen
Leuk om te lezen!! Ik heb al behoorlijk wat van wat jullie zeggen in huis ![]()
Een deegschraper om je deeg goed uit een kom te krijgen. Geweldig voor brooddeeg en koekjesdeeg, Vervangt ook bijna de spatel! En dit is de topper:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/lattbakad-deegkomschraper-silicone-lichtblauw-70488808/
En wat ik nog mis op de lijstjes is een goede weegschaal, met decimalen.
Heb je toevallig hier een tip voor? Die van mij is zo klein dat je 'm niet meer af kan lezen met een kom erop. Niet zo handig.