Baktopic #4

Ja dat is wel een beetje een probleem met van die precisie weegschalen. Ik heb er 2:
Deze voor grote hoeveelheden (is tot op de gram nauwkeurig en kan ook ml wegen)
https://www.bol.com/nl/nl/p/kitchenbrothers-keukenweegschaal-weegschaal-keuken-digitaal-1-g-tot-6-kg-tarra-functie-inclusief-batterijen-rvs-zwart/9200000108193051/?s2a=&bltgh=qYIRbQPmY49qubqV-3hLLg.4_47_48.49.FeatureOption#productTitle
En ik heb deze voor gist en zout, etc:
https://www.bol.com/nl/nl/p/ease-electronicz-digitale-mini-precisie-keukenweegschaal-wit-0-01-tot-200-gram-14-2-x-7-5-cm-pocket-scale-op-batterij-weegschaal-keuken/9300000116805570/?cid=1764098867753-8979445292833&bltgh=89916cc7-cbbd-4c3a-ad96-918c42721a52.ProductList_Middle.0.ProductTitle

3 likes

Ohh goede tip die 2e!

2 likes

Na vorig jaar de mystery box van baktotaal te hebben gekocht (die ik tegen vond vallen) nu de mystery box van deleukstetaartenshop besteld. Vorige keer over getwijfeld, maar was toen snel uitverkocht. Nu wel dus. Komt als het goed is morgen binnen. Ben heel benieuwd! Heb nergens iemands unboxing/inhoud kunnen vinden.

3 likes

De tip voor botercreme is om het voorzichtig te verwarmen, bijvoorbeeld in de magnetron of met een gasbrander. Zo krijg je een intensere kleur.

Ik gebruik zelf altijd Colour Mill kleurstof.

1 like

Een taart voor het boerderij thema feestje van mijn zoontje. Biscuit gevuld met aardbeienjam. De groene creme is swiss meringue botercreme met pistache en de bruine creme is mascarpone room met chocolade

37 likes

En was het een leuke box?

2 likes

Heeft iemand hét recept voor een kersttulband? M’n moeder is het recept verloren van de hemelse kersttulband met rum die ze vroeger altijd maakte, en mijn poging van vorig jaar vond ik niet heel bijzonder. Heb nu een recept van Rutger Bakt op het oog, maar misschien hebben jullie nog betere ideeën!

1 like

Deze vind ik erg lekker en heb ik al meermaals gebakken. Altijd wordt 'ie goed ontvangen.

3 likes

Ik kan beamen dat het recept van Rutger Bakt erg lekker is! Ik maak hem inmiddels ook elk jaar met kerst.

1 like

Bedankt! Dan ga ik idd maar voor het recept van Rutger.

Wat is een leuk bakboek met voornamelijk recepten voor verschillende soorten brood, pizzadeeg en dat soort dingen, in plaats van taart en cake? ( Voor een cadeau). Diegene heeft een KitchenAid als dat nog uitmaakt.

1 like

Ik vind deze erg leuk! Maar het is wel een beetje saai hoe vaak rutger getipt word

1 like

Dankjewel! Ik heb er geen verstand van, als hij de beste is is het niet saai toch?

1 like

Ik ben zelf geen broodbakker maar hoor positieve verhalen van mensen die het wel doen, over de boeken van Levine van Doorne.

3 likes

Ja daar heb je gelijk in! En @FrauHelga haar boeken zijn idd heel fijn.

3 likes

Ik was vandaag als hulpmoeder op de basisschool van mijn zoon voor het bakken van pepernoten. Ik was ook verantwoordelijk voor het recept en het halen van de ingrediënten, en er moest ook een gluten-, lactose-, (noten-) en eivrije variant zijn.

Gelukkig had ik een recept gevonden dat alle 3 die dingen niet had! Ei hebben we dus vervangen voor 50 gram appelmoes en extra bakpoeder.

En ze zijn echt supergoed gelukt! Ik had nog nooit een gluten/lactosevrij recept geprobeerd (vast wel, maar niet specifiek wegens allergieën zegmaar), maar zeker een aanrader dus mocht je nog aan de gang willen voor 5 dec.

11 likes

Kind wilde een dino chocolade taart, maar hij was teleurgesteld omdat er ook “sla” (munt die als bomen diende) op zat. Had het heel druk afgelopen weken, dus had niet zo goed nagedacht over de vullingen. Was niet helemaal naar mijn zin, maar was wel lekker.
Verder nog worteltaart, citroencake en appel/walnoten muffins.

27 likes

Ik heb voor Kerst van die siliconen bakvormen in de vorm van huisjes en wil daar een soort dorpje van maken. Ik heb het nu 2x uitgeprobeerd met een regulier cake recept + een keer met een aantal aanpassingen maar het wordt uiteindelijk toch te luchtig en rijst iets te veel waardoor het cakeje niet heel duidelijk de vorm van een huisje heeft. Wat is jullie aanrader voor een recept voor dit soort dingen?

Heeft @Chesirecat ook niet een keer zo’n dorpje gemaakt? Misschien heeft zij tips.

3 likes

Is er iemand hier die de Patisseriebijbel van Rutger heeft en me uit de brand kan helpen?? Ik wil (niet thuis) een recept maken maar zie net dat ik niet van alle pagina’s foto’s heb gemaakt, zó dom :sob: