Ik hoef dit jaar niks te doen voor kerst dus heb alleen een simpele koffiecake gemaakt om mee te nemen.
Wat een leuke vorm! Waar heb je die vandaan?
Het zal niemand verbazen dat het een Nordic Ware vorm is.
Ik bak tegenwoordig heel weinig. Maar ik zag een recept van een bakker langskomen voor een luchtige tulband. Mijn lievelings en al 15 jaar niet gegeten, want zie ze nergens glutenvrij.
Het recept heb ik gewoon vervangen met glutevrij meel en hij is zooooo lekker!! Beetje roomboter erop ![]()
Best een beetje trots
Ik had een pavlova gemaakt voor het desert. Blijft toch een zeer goede ‘moeite vs resultaat’ verhouding wat mij betreft. Het was heerlijk. Had er slagroom, frambozencoulis, verse frambozen en wat goudspray bij gedaan. Slagroom ziet er te ver uit maar hij was nog net goed.
Ohhh wow! Ziet er heel feestelijk (en lekker
) uit
Heel mooi ![]()
Ik heb voor de kerstbrunch kardemom broodjes gebakken. Toen ik de kardemom in het kruidenpotje rook vroeg ik me af of ik het lekker zou gaan vinden maar gelukkig was het een succes! Voor herhaling vatbaar.
De chocolade pistache babkas van @the.rebel.club lijken mij ook wel wat!
Welk boek is dit? ![]()
De bakatlas van Rutger
. Het recept staat ook online op zijn website met een paar kleine verschillen!
Oke, ik ben overstag en wil een keukenmixer kopen. Nu twijfel ik (zoals vermoedelijk als zovelen ;)) tusssen de kenwood en kitchenaid.
Kitchenaid heeft qua looks de voorkeur. (Hij komt vrij prominent op het aanrecht te staan in onze woonkeuken), maar ik zie wisselende dingen over deeg mixen. Ik zou de artisal willen en af en toe brooddeeg willen maken (gok 1x per maand) en vind het niet erg om nog een stukje met de hand te moeten doen (wat ik al las dat velen van jullie doen). Voor de rest wil ik vooral de opklop functionaliteiten en bv cake en koekjes beslag maken.
Zit ik dan met een kitchenaid gewoon goed?
Imo zit je goed, ik heb echt elke keer weer plezier van mn kitchenaid als ‘gewone thuisbakker’. En vind het ook gewoon een mooi apparaat in mn keuken
Ja kitchenaid is echt prima voor wat jij wil doen! Ik maak ook zo af en toe een (zoet) broodje met mijn Artisan en als je niet meer dan 500gr meel doet en met die grotere porties (>400/450gr) rustig mengt zodat je de motor niet opjaagt dan werkt het helemaal goed! Mijn moeder heeft een Kenwood en die draait wel echt als een zonnetje op deeg, maar dat zou ik alleen overwegen als je echt vaak brood maakt (wekelijks of bijv elke keer dat je bakt). Groot kitchenaid fan hier verder ![]()
Ja helemaal eens met @itakepictures en @the.rebel.club! Ik had eerder een kenwood en nu een kitchenaid en vind hem veel beter eigenlijk. Boord (ik maak van 2 broden tegelijk a 1500 - 2000 gram) gaat ook goed, alleen doe de laatste helft inderdaad met de hand.
Ik heb een kenwood en zeer tevreden mee. Maak regelmatig brood en ander deeg. Heb zo’n opzetstuk voor pasta wat ook echt werkt als een tiet ![]()
Mijn zwager & schoonzusje hebben de kenwood en maken veel brood. Die zijn ook mega fan, dus vandaar mijn twijfel. Maarrrr als ik de andere antwoorden hierboven lees, dank hiervoor, denk ik dat de kitchenaid mijn bakkunsten prima ondersteund. Ik heb zojuist besteld, bij CoolBlue is de Artisan in de aanbieding dus vanaf vrijdag aan de bak (kan er nog wel bij na al dat feesteten hahaha).
Wij hebben een Kitchenaid heavy duty en daar kun je prima brood mee maken, wordt hier veel gedaan.
Ja dat is ook een zwaardere machine, de artisan is niet geschikt als je regelmatig brood bakt.
Nee, daarom wilde ik laten weten dat er ook een kitchenaid geschikt is voor brood maken.
Ik heb deze maar voor het bakken van cake, taart en kloppen van slagroom etc vind ik hem niet fijn omdat je de kop niet kan kantelen. Het irriteert me zodanig dat ik waarschijnlijk de Artisan weer ga aanschaffen.
Oh, daar heb ik zelf geen last van. Je kunt de bak toch naar beneden doen? Wanneer zou de bovenkant omhoog handiger zijn? Omhoog zou bij mij juist niet handig zijn ivm keukenkastjes. ![]()