Ja geen idee dat dacht ik dus ook. Maar dan wil ik de zijkanten schrapen, iets erin roeren, of kijken hoe de structuur is maar dan zit de klopper of haak weer in de weg en moet dit er eraf en er daarna weer op. En vaak moet de kom er ook af omdat deze weer vies wordt van de klopper/haak die eraf moet. Misschien hele kleine dingen maar ik ga hier niet zo goed op. Met de Artisan had ik hier geen last van.
Balen zeg! Voor mij is de bak naar beneden doen wel genoeg, maar ik snap wel dat het nog veel handiger is als de klopper gewoon helemaal uit beeld is.
Ik heb hiervoor een Kenwood Chef XL gehad, echt een monster. Maar was voor ons (zijn met zijn twee) veel te groot dus toen besloten een kleinere te kopen. Las niet zo veel positieve dingen over kleinere Kenwoods dus voor een Kitchenaid artisan gegaan. Tot op de dag van vandaag geen spijt van. Vind hem voor alles qua zoete dingen veel beter (veel makkelijker om even een simpele cake te maken of wat eiwitten op te kloppen, maar dat kan ook aan het formaat liggen), alleen brood/pizza/pastadeeg was de Kenwood veel beter in.
Ik maak maar weinig brood dus dat scheelt, afgezien van die dingen is het wel een topding.
Wil weer meer gaan bakken dus deze nu besteld ![]()
Prachtige kleur zeg!
Ik heb ook precies deze kleur, na een paar jaar zeker nog geen spijt van!
Ik wilde bakken maar mijn normale suiker en boter waren op
. Dus het werd een experimentje. Yoghurtcake met kokosbloesemsuiker en een mix van zonnebloemolie en olijfolie. Het is echt verrassend lekker geworden! Heel luchtig en niet zo zoet.
Ohh lekker ![]()
Oh zo lekker!!!
Ik ben zelf gewend dat deze in de braadpan wordt gebakken
iig mijn familie dan haha! En dan met basterdsuiker en roomboter opeten ![]()
Voor de liefhebbers (en daar zijn er hier wel wat van haha): er is nordic ware sale bij Baktotaal, 15% op alle bakvormen.
Jaa nog warm met boter en basterdsuiker, heerlijk!
Maakt je familie hem in de braadpan au bain marie of op een andere manier? Ik overwoog ook mijn grote gietijzeren pan maar heb deze keer een gewone pan gebruikt.
In de braadpan zelf, met spek op de bodem. Dan de poffert op heel laag vuur bakken. En dan t spannendste deel was het omdraaien ![]()
was altijd een feest als er poffert gebakken werd🥹
Ik zit me af te vragen hoe dit werkt haha, gewoon het beslag er ingedaan zonder vorm? Klinkt wel lekker met spek!
Ja, gewoon het beslag bakken in de pan (dat is iig hoe ik het ken).
Als je van de zoet-zout combinatie houdt dan ga je dit lekker vinden ja
en idd wat @Fredje zegt. Gewoon het beslag in de pan gieten. En door t op heel laag vuur t bakken rijst en gaart hij precies goed. Maar t was altijd wel spannend hoe de onderkant eruit kwam te zien. Eigenlijk is t bijna nooit mis gegaan (dat hij bijv. niet gaar was, of verbrand). Pfff wordt er nostalgisch van, ik moet dit snel weer eens maken 🥹
Klinkt inderdaad goed de zoet/zout combinatie. En ik snap de nostalgie helemaal, het is al een streekgerecht en echt iets waar je herinneringen aan kan hebben
. Mocht je het binnenkort gaan maken en je hebt zin om het te delen dan ben ik benieuwd naar een foto!
Ik wil graag een taart bakken voor iemand die zo min mogelijk toegevoegde suikers heeft. Heeft iemand van jullie een lekker recept?
Ik heb een vriend die diabeet is. Ik kijk altijd op het diabetes fonds, daarin hebben ze heel veel suikervrije recepten. Misschien heb je daar iets aan? Er staat een kwark cake (geen taart, I know) op en die is echt lekker!