Baktopic #4

Ik denk dat ze daar opgeklopt mee bedoelen

1 like

Thickened of Extra thick double cream is steviger gemaakt met een verdikkingsmiddel, zoals gelatine of een vegetarische versie ervan. Verder is het vetpercentage gelijk aan double cream.

1 like

Oh dat is goed om te weten, dankjewel!

Ik zag het boek toevallig staan in de boekenwinkel, misschien heb je er nog wat aan :smile:

12 likes

Nou, wat mega attent. Dankjewel! Zo te zien wordt als alternatief ‘gewoon’ slagroom gehanteerd. Wel wat simpeler dan de combi met mascarpone :grin:

4 likes

Net mijn all time favorite cheesecake gemaakt van ottolenghi. De tijm is zo verrassend lekker!

https://rutgerbakt.nl/taart-recepten/cheesecake/no-bake-cheesecake-van-ottolenghi/

6 likes

Sinaasappel yoghurtcakejes gemaakt. Kind mocht de vorm kiezen.

16 likes

https://youtube.com/@preppykitchen?si=HH_aXtSgQsmdNAk0

Ik wou even dit YouTube kanaal aanraden, want deze man heeft mij echt al een paar keer uit de brand geholpen tijdens het bakken haha. En verder vind ik hem gewoon heel fijn om op te zetten ter ontspanning haha.

3 likes

De salted butterscotch chocolate chunk cookies van Vaughn Vreeland, en ik vind ze niet zout genoeg. Ik heb gezouten boter in de toffee én de gebruinde boter gebruikt maar ik had nog wat zout bij het deeg moeten doen denk ik, misschien heeft Amerikaanse boter wel meer zout. Alsnog heel lekker . :drooling_face:

20 likes

Ik kijk hier maar af en toe maar wat leuk dit!:heart_eyes:

1 like

Ik heb vorig jaar bij een bakwinkel hier in de buurt een workshop taarten voor beginners gedaan en heb sindsdien de smaak te pakken! Had nog nooit een fondanttaart gemaakt maar vind het erg leuk. Bij een tweede workshop hoorde ik van een organisatie die hobbybakkers zoekt om verjaardagstaarten te maken voor jarige kindjes die bij de voedselbank lopen en dus normaal gesproken geen taart hebben op hun verjaardag. Heb me hiervoor aangemeld en afgelopen week mijn eerste taart gemaakt! Vond het heel leuk om te doen en het jongetje was zo blij met zijn taart. Ga volgende maand weer een taart maken voor een ander kindje.
Ben ook trots op het eindresultaat (al zitten er nog wel schoonheidsfoutjes in)dus hier nog even delen:

Heb de naam van het jongetje even weggekrast

111 likes

Wat een ontzettend mooi initiatief en zo lief dat je daar aan meewerkt. Wat zal ‘t jongetje blij zijn geweest met zo’n geweldige taart :clap::clap:

3 likes

Faith in humanity restored. Wat onwijs leuk dat je dit doet :grin:

5 likes

Ah zo lief en wat een prachtige taart! Je hebt echt zijn dag gemaakt, dat weet ik zeker.

2 likes

Hebben jullie tips voor taarten die ik woensdag kan bakken en zondag mee kan nemen naar m’n oma? Heb korter op zondag geen tijd maar wil wel iets lekkers mee!

Dan zou ik denk ik gewoon een taart maken die je lekker vindt en die invriezen, zaterdag dan weer in de koelkast zetten. 4 dagen lijkt me net te lang voor de meeste taarten, dat bederft anders.

3 likes

Het is kwarktaart geworden (zonder toegevoegde suiker) en het was erg lekker. Bodem van dadel/cashewnoten/havermout/kaneel en uiteindelijk met sinaasappel erdoorheen en als decoratie. De jarige was er blij mee en de rest van het bezoek ook.

5 likes

Jaaa sorry heel onduidelijk! Ik bedoel taarten die ik kan invriezen zodat ik het woensdag kan maken, zaterdag uit de vriezer kan halen en die we zondag lekker kunnen eten

2 likes

Echt een gruwelijke hekel aan van die uitsteekkoekjes, maar ik vond deze vormpjes wel leuk. Nu hopen dat ze een beetje oke uit de oven komen.

9 likes

En hoe zijn ze geworden??