Baktopic #4

Sorry echt heeeeele late reactie, maar zat even inspiratie te zoeken voor Valentijnsdag haha! 🩷 Ik heb een hartjesbakvorm (zonder details etc, gewoon helemaal basic hartje) zou ik dit dan ook kunnen doen met (choclate chip) koekjesdeeg of werkt dit echt het beste met cake?

1 like

Zo’n chocoladelaagje bedoel je? Ik neem aan dat dat ook prima met koekjesdeeg kan. Heb dat zelf nooit geprobeerd maar zie niet waarom het niet zou kunnen.

1 like

Precies wat je ervan verwacht haha, van die zandkoekjes. Prima, maar volgende keer op zoek naar een recept voor uitsteekkoekjes met meer smaak.

2 likes

Als je die hebt gevonden, let me know!
Mijn dochter houdt ook van koekjes bakken. Maar ik wil ook wel eens wat variatie :sweat_smile:

1 like

Ja! Met roze candymelts 🩷 ga het gewoon proberen!

2 likes

@Calypso ik vind deze koekjes een aanrader Citroen suikerkoekjes - Laura's Bakery

3 likes

Brownies :smiling_face_with_three_hearts: niet de mooiste foto maar er stond al een hongerig legertje klaar dus ik moest snel zijn.

17 likes

Even een bakdip gehad, maar heb weer wat lekkers gemaakt. Morgen is er een bakesale op dr school van m’n oudste. Heb me voor het eerst aan cakepops gewaagd (leek me het makkelijkst te verkopen, handig voor basisschool leerlingen ook denk ik?). Zijn vanille cakejes met wat roomkaas erdoor om het smeuïg te maken. De roze chocolade heeft een frambozensmaak. Zijn goed gelukt! Ben benieuwd of ze het morgen goed doen in de verkoop.

28 likes

Ik ben aankomende week jarig dus genoeg reden tot bakken. Ik ben tevens zwanger en mijn favo fruit momenteel is passievrucht :sweat_smile:. Iemand nog briljante recepten met passievrucht? Vind vooral cheesecakes, wel lekker maar ben benieuwd of iemand nog een aanrader heeft.

1 like

Evt de snackcake maar dan met zelfgemaakte passievrucht curd ipv lemon curd?

3 likes

Dit recept komt uit Zoete zooi, vond ik echt heel lekker terwijl ik normaal niet zo van kokos hou: Kokoscake met passievrucht - Foodies

3 likes

Wat is jullie allerbeste recept voor van die echt smeuïge brownies?

1 like

Ja of citroen meringue maar dan met passievrucht! Ik maak die vaak als tartelette. Ik vind het dan wel lekkerder om de pitjes eruit te zeven.

2 likes

Ik vind miljuschka’s recept hiervoor het beste - deze Miljuschka's heerlijke brownies recept | Brownie recept van Miljuschka

5 likes

Ja deze! En ik doe er altijd nog een lepetje oploskoffie door

2 likes

Ooh lekker idee. Ik doe vaak bevroren rood fruit als topping. Ook erg lekker :yum:

4 likes

Oeh, dat is ook wel een goeie ja!

1 like

Rutgerbakt en dan vooral letten op hoe lang je ze moet bakken in jouw oven

4 likes

Ja deze vind ik ook lekker! De smeuïge chocoladetaart variant kan ik ook aanraden: Smeuïge chocoladetaart - recept - Rutger Bakt

@growcookeatrepeat Tijdens mijn zwangerschap had ik dit recept van patisjanne opgeslagen, maar helaas nooit meer aan toegekomen om te bakken! Misschien is dit wat? (Wel cheesecake achtig)

1 like

Ik maakte voor dit weekend weer eens een verjaardagstaart. Ben er erg blij mee! De jarige gelukkig ook :smiling_face_with_three_hearts:

56 likes