Even een tip tussendoor.
Ik ben lid van de bibliotheek en dan ook automatisch van de online bibliotheek en ik heb dit net pas ontdekt maar daar staan echt super veel ebooks van bakboeken (en kookboeken) op.
Patisseriebijbel, cakes van Rutger, toetjes Bijbel, taart Bijbel, boeken van Rudolphs bakery. ik lees nu de citrus Bijbel voor het toetjes en bakken deel, heel leuk om zo makkelijk door heen te kunnen bladeren.
Ik heb de bruine boter pecankoekjes uit de openingspost weer eens gemaakt. De laatste keer was toen tijdens de bakchallenge en ik weet niet eens meer hoe ze smaken, maar ze zien er supergoed uit. Heb naast de pure chocola ook 50g wit toegevoegd
Lekker genieten! Ik maak ze zo vaak, heb niet anders dan verrukte gezichten gezien als ik ze uitdeel!
Haha same! Mijn collega’s vroegen laatst aan me wanneer ik weer eens “die ene koekjes” wil maken haha. Ze zijn echt lekker!
Weet jij hoe lang je ze ongeveer kan bewaren zodra gebakken? En zijn ze dan ook nog echt lekker of mwahmwah?
Zeker! Ze blijven in een trommel best wel lang goed. Met mijn verjaardag op een dinsdag had ik een hele bak vol gebakken, maar NS staking, dus veel mensen waren er niet. Ze waren niet afgesloten op vrijdag nog lekker en toen op. Maar meestal halen ze dat niet!
Ah thanks! Dan ga ik het proberen. Toevallig van de week gezegd dat ik echt een keer koekjes moet gaan bakken (nog nooit gedaan, behalve meegeholpen als kind), dus let’s go hahaha
Dit is echt een toprecept om een keer te doen!
Ik maak meestal het hele recept en maak dan van het deeg balletjes van 55 gram en doe dan de helft van het deeg in de vriezer en die bak ik dan op een ander moment af. In het officiële recept zou je er 12 koeken uit kunnen halen, maar ik vind die dan echt veeel te groot haha. Ik denk dat ik ongeveer wel het dubbele eruit haal.
Oh hahah goed dat je het zegt! Ik wilde ze morgen maken (en proeven uiteraard), dan maandag visite en dinsdag kantoor, dus dan was het wel optijd op. Maar dan ga ik hier rekening mee houden.
@Bakkes hoeveel koekjes heb jij eruit gehaald? Die van jou vind ik wel een goede, normale grote hebben.
Ik heb 12 koekjes van 100 gram, ze zijn in het echt best wel groot. Ik denk een goede 10 cm doorsnede
Edit vergelijkbaar met Kiosk of subway cookies
Oh dat vind ik wel een goed formaat eigenlijk haha