Wat is het prachtig geworden!!
Wat een feest om te zien
echt knap gemaakt. En gefeliciteerd!
Ik ga mij vanavond voor het eerst aan de babka’s wagen voor de paasbrunch voor morgen. Ben benieuwd!
Waaaaaaauw wat mooi ![]()
Mijn eerste babka’s voor de paaslunch. Beide gemaakt van recepten uit de openingspost, een babka met nutella en eentje met roomkaas en blauwe bessen. Leuk om een keer te maken, na een paar jaar geleden veel babka’s van jullie voorbij te zien komen.
Het maken van de babka met roomkaas en blauwe bessen ging niet helemaal goed. Ik was vergeten de blauwe bessen in te laten dikken waardoor het deeg veel te nat werd. Op deze foto is hij net klaar met rijzen in een slofvorm, hierna belandde hij als een soort pudding in de bakvorm 🫠. Gelukkig was de smaak best goed!
Kardamombullar en rozijnen scones gebakken voor t paasontbijt. De bullar waren echt 100000/10, de scones kunnen nog wel beter. Vond ze iets te droog
Welk recept heb je voor de kardamombroodjes gebruikt? Ik wil dat ook graag nog een keer maken.
Hazelnoot patee sucre met gezouten karamel en ganache met kleine stukjes hazelnoot.
Citroen meringue
En nog een plaattaart gesneden in de vorm van een raket met een overdaad aan suiker en kleurstof en gebruinde boter roomkaas frosting, maar daar staat de naam van m’n zoontje op.
Ik weet niet wat het was met m’n degen dit weekend maar de patee sucre en de pie dough waren allebei mislukt. De tartelettes zijn veel te dik geworden, het was ook een beetje een experiment. Alsnog heel lekker gelukkig.
Citroen monchou taart met lemon curd en bastogne bodem. Recept van patisjanne. Super easy om te maken en heel lekker fris!
@Kees @Florence @NeverLeNkemise & de rest bedankt!
Dochter was er helemaal blij mee. Visite vond het ook heerlijk. Vanwege diensten in de familie was de helft er maar afgelopen weekend, dus ga eind van de week weer aan de bak. Vind het zelf super leuk om zelf beter te worden met bakken en versieren. ![]()
(Sorry, dubbel post) Dit ziet er zoooooo lekker uit. Heb die ook al tijden opgeslagen. Binnenkort echt maar eens maken. Dit zijn echt mijn lieverlingssmaken.
Ja, doen! Echt de moeite waard. Ze heeft ook een recept voor een lemon no bake cheesecake.
Meer citroen inspiratie (ik zit hier al de hele winter op te wachten haha)
Van courgetteconfetti ben ik heel benieuwd naar Tarte au citron met lavendel tijm fleur de sel. Ik heb alleen nog nooit zo’n bodem gemaakt en blindbakken lijkt me gedoe?
En dit wil ik een keer maken als dessert:
Saaaaame! En die verjaardagstaarten zien er leuk uit, maar ik vind ze zelf een beetje meh qua smaak. Is vooral voor de kleine kinderen natuurlijk, maar een vanillie biscuit met een smbc en wat fruit ertussen is niet echt speciaal. Ik houd ook enorm van citroen, dus heb nu al zin om weer lekker met citroen en passievrucht etc. te werken. Sowieso is Janne echt top. Heb door haar een kleine keukenmachine gekocht (die Kenwood MultiPro Go) en ik ben zo intens gelukkig met dat ding (en daardoor voelde ik me oud
)
Valt mee! Kost een paar minuutjes maar
Waar gebruik jij zo’n kleine keukenmachine voor? Ik koop eigenlijk nooit voorgesneden groente, dus leek mij wel handig voor courgette/wordel/ui/knoflook etc. Ik zie Jamie Oliver dit ook altijd gebruiken als ie weer in een race tegen de klok binnen 15/30 min een heel diner moet koken ![]()
Je kunt ook echt lekkere verjaardagstaarten maken die er ook leuk uitzien, haha.
Ja, ze zijn wel lekker… maar ik vind ze zo saai. En tjah, de kinderen kiezen hun eigen verjaardagstaart smaken. En dan is het toch bijna altijd zo’n simpele taart. Hun keuze, ik vind het prima
Ik maak voor mezelf/volwassenen gelukkig vaak wat anders ![]()
Edit: zat er nog even over na te denken maar ik heb helaas wat familie wat echt van de “wat de boer niet kent dat vreet ie niet” tak is. Die eten dus alleen maar dit soort taartjes… Ik hoef niet met cheesecake aan te komen oid. Echt heel frustrerend. Gelukkig kan ik die dan lekker bij vrienden/collega’s kwijt.
@Maya11 voor de groenten inderdaad (wortel voor de carrotcake bijv.), noten, chocolade, ik maak er ook wel taartenbodems in door er koekjes in te malen en er dan boter bij te doen. Laatst gebruikt om er fuet mee te snijden
ging ook prima. Het is niet een noodzakelijk ding, maar maakt het leven wel veel makkelijker.
Ah ja, slim! Ga er eens over nadenken. Gemak vs. nog een apparaat ![]()
Ah ja mijn kinderen kiezen nog niet de smaak, maar ik heb dus zo’n witte funfetti cake (alleen eiwitten) gemaakt met gebruinde boter roomkaas frosting en ik vind dat oprecht wel heel lekker, maar kinderen ook. Ik bak daarnaast altijd nog een of twee dingen die niet voor kinderen zijn, maar als je familie niks ‘exotisch’ eet is dat lastig.