Baktopic #4

Er werd vandaag een pakketje bezorgd met dit boek. Een vriendin had het voor zichzelf gekocht en omdat ze dacht dat ik het ook leuk zou vinden heeft ze als verrassing ook eentje bij mij laten bezorgen. Vind het zo lief! Het lijkt me ook echt een heel tof boek.

28 likes

Wauw! Wat een parel ook voor in je keuken :heart_eyes:🩷

Deze hele set via vinted voor 9,50 :heart_eyes:. De dino’s en teacakes vormen zijn nordic ware. Dat alleen al maakt het een werelddeal. Ik heb de dinovorm zelf al dus die gaat naar een vriendin.

35 likes

Ik ben bezig met cardemom broodjes en nu zie ik na de eerste rijs dat er niks gebeurd is!? Ik heb per ongeluk dubbel zoveel suiker toegevoegd (100g suiker en 5 g zout op 500g bloem) maar dat lijkt me niet het probleem. Ook zie ik dat het zakje gist goed was tot 03/2026, dus ik denk dat dat de oorzaak was. Ik wist alleen niet dat het zo nauw kwam :sweat_smile:

Heb je het toevallig ook laten rijsen in een roestvrijstalen bak? Want dat werkt niet zo goed.

1 like

Nee plastic! Ik bak trouwens vaak brood en normaal gaat het wel gewoon goed!

3 likes

Tip voor gist: ik doe het in een potje in de diepvries! Die korreltjes bevriezen niet, maar in kamertemperatuur gaat de kwaliteit snel achteruit.

2 likes

Omg is dit echt zo? Want dat verklaart denk ik ook het gebrek aan rijs van mn zuurdesembrood.
Edit: kan een glazen kom dan wel? Of steen?

2 likes

Ik ben na jaaaren weer eens een zuurdesembrood aan het bakken (omdat mijn woonplaats helaas geen yuppenbakker heeft die lekkere zuurdesem bakt). Echt zin om dit morgen te gaan proeven

3 likes

Nu nog wachten op batch drie die nog in de oven zit :joy: er zit wel heel veel boter in het deeg en dat proef je! Erg lekker.

21 likes

Ik heb de brown butter pecan koekjes gebakken uit de openingspost, maar dan met hazelnoten, witte chocola, melk chocola en beetje espressopoeder. Want dat had ik nog in huis. Ook erg lekker!

19 likes

Er kunnen nog een miljoen dingen beter (ik wil m luchtiger in het midden) maar het is wel echt heeeeellll lekker. Warm met roomboter :drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face:

25 likes

Heeft iemand ervaring met bakken in zo’n kleine vrijstaand oventje? Is dat te doen?

Hoe klein hebben we het over?

Zoiets? Deze geeft als binnenmaat 30x40x34.

Ja deed ik altijd als student, kan prima voor brownies, koekjes etc! Zou er geen taart in doen.

4 likes

Ik bak er al jaren taarten in, gaat prima hoor! Als je geen plek hebt voor een goede inbouwoven ofzo is het echt een prima alternatief

4 likes

Ik heb/had precies die, maar alles duurt dubbel zo lang hierin om te bakken. Maar het bakt uiteindelijk wel goed. (Beter dan de inbouwoven die ik nu heb, daarin blijft de onderkant van alles slap)

2 likes

Ja ik heb deze ook jarenlang gehad in m’n appartement waar ik geen echte oven had, was echt prima. Bakte er ook veel mee.

Ik maakte begin vd week een red velvet taart met een laagje zeezout karamel en een roomkaas topping voor m’n werk. Vandaag weer een verjaardags cijfertaart gemaakt. Was een goede bakweek. :smiling_face_with_three_hearts:

59 likes