Ohhhh wat een plaatjes!!! Heb je een recept voor taart 1? Red velvet met gezouten karamel klinkt heel interessant
Eigenlijk heel simpel. Ik heb een red velvet cake gebakken (Red velvet taart maken - Recept | Rutger bakt) in m’n Nordic Ware Charlotte vorm. Die zorgt ervoor dat ik in het midden erop simpel kan vullen. Daar heb ik een laagje karamelzeezout gedaan (Salted Caramel maken - Stap voor stap - Uit Paulines keuken) en nadat alles goed was afgekoeld heb ik er een roomkaas topping op gedaan (Roomkaasglazuur – basisrecept - Rutger Bakt). Bij dat laatste recept heb ik aan het eind een extra eetlepel roomkaas gedaan want ik vond hem wat te zoet. Zo was de smaak beter vond ik. Aan het eind er een randje eetbare bloemetjes op gedaan. ![]()
![]()
Heel mooi en klinkt heerlijk!
Lekker!! En de cake is zo te zien niet gevuld met een laag frosting, alleen bovenop dus?
Klopt! Doordat de binnenkant wat verlaagd is is dat naar mijn mening niet nodig. De cake is daar maar zo’n 4cm dik, dus ik vind dit zo zelf het lekkerst. Hou er zelf niet zo van als de frosting teveel en te overheersend wordt. Was een probeersel met de zeezout karamel, maar was echt heerlijk. Had in de cake met een rietje wat gaatjes geprikt zodat hij er wel lekker in zakte. Dat was een goede keuze. Bleef zo lekker smeuïg.
Heeft iemand weleens geprobeerd om een cake in diverse kleuren te bakken maar door de lagen gewoon op elkaar in de vorm te doen? Dus niet laag na laag bakken en op elkaar zetten maar ervoor? Of loopt dan alles door?
Ik wil een regenboogcake of taart bakken voor mn dochter maar ben niet zon groot talent dus zoek de makkelijkste manier
Ja hoor, met het juiste beslag kan dat. Het worden dan alleen geen rechte lagen natuurlijk.
Miss bak ik komend weekend wel een proefje. Helemaal recht of vloeiend scheef maakt mijn kind niks uit verwacht ik haha.
Dank je!
Ik heb vandaag een citroenmaanzaadcake gebakken, met een recept dat ik vaker had gebruikt. Ik had boter ipv olie had gedaan en verder het recept wel gevolgd, satéprikker kwam er schoon uit maar bij het aansnijden zat er over de lengte een hol stuk met daaromheen nog rauw beslag??? Haha hoe kan dit.
Ik heb deze wel eens gebakken voor de verjaardag van m’n dochter: Unicorn regenboogkwarktaart | Bakken.nl
Was echt super simpel en zag er mooi uit!
Ik heb taart van Holtkamp op (champagne met frambozen) en man de taartsnob in mij is weer helemaal blij. Taart van een goede patisserie is het geld echt helemaal waard
![]()
Wat is dit en heb je een recept? Ziet er zoooo lekker uit
Ik weet niet of je serieus bent, maar dit is een dubbeldekker tompouce haha.
Haha ik ken dit helemaal niet, dankje
Omg ik zie nu wat je bedoelt, nee had er geen tompouce in gezien ![]()
Hahaha ja ik had teveel bladerdeeg tov room dus het werd wat plat, maar deze gebruik ik:
Dankje! Welk bladerdeeg recept gebruik jij van die hij aangeeft? Love bladerdeeg dus jouw verhouding is waarschijnlijk perfect voor mij
Gewoon zo’n hele rol koelvers bladerdeeg van de jumbo! Maar mn collega zei dat zelf bladerdeeg maken prima is, dus dat overweeg ik voor mn verjaardag binnenkort
Heeft er iemand een tip voor een hele fijne beslagkom? Wil het liefste met een deksel met in het midden een gat zodat alles het spettert en stuift gewoon erin blijft.
Telt miss niet helemaal hier maar heb de roze koeken en tompouce cake gemaakt en zijn beide heel lekker! Om snel wat op tafel te hebben.
Hoezo zou dat niet tellen? Klinkt goed hoor!