Baktopic #4

Ah blij dat je dit zegt. Heb dit gedaan maar vier koeken direct gebakken op kamertemp (creme wel bevroren). De rest ligt in de vriezer! Hopelijk worden die meer gooey van binnen.

2 likes

Dus rechtstreeks vanuit de vriezer afbakken?

Ja.

3 likes

Jaaaaa ik heb dit vandaag gedaan met pistache crème. Ballen van 60 gram koekdeeg (melkchocolade en pistachenoten) en vervolgens een grote theelepel pistachecreme vanuit de vriezer erin gedrukt. 19 minuten op 175 graden er voila :heart_eyes: heeeeeerlijk helemaal blij

3 likes

Weer eens bruine boter pecan koekjes gemaakt, ze blijven lekker :heart:

23 likes

Een old school bananenbrood met blauwe bessen naar een recept uit 2013 van Annemerel

8 likes

Ik wil morgen koekjes maken met Caramilk en aardbeien. Ik heb al gevriesdroogde aardbeien maar eigenlijk wil ik ook jam erin verwerken. Kan dat eigenlijk met chocolate chip cookies of zal alles eruit vloeien en aanbranden? Of is er een manier om dat erin te verwerken?

Oeh ik wil deze morgen ook voor het eerst maken. Ik snap alleen niet dat je de pecannoten met de gesmolten boter mengt en dan in de oven doet. Dat kan toch niet met 230g boter zijn :sweat_smile: iemand die weet wat er wordt bedoeld?

Ja lees het recept even! Volgens mij uit mijn hoofd met 20 gram boter mengen en dan in de oven en de rest van de boter gaat in de koekjes!

5 likes

Ik heb deze 2x gemaakt en mijn vriend wil dat ik niets anders meer bak! En we maken de blauwe bessen uit de vriezer eens op (we hebben er elk jaar veel in de tuin).

13 likes

Dit klinkt goed, het recept ga ik bewaren :smile:. Geniet ervan!

Je kunt zoals we hierboven bespraken de jam in bolletjes invriezen en aan de binnenkant doen? Als je zorgt dat de jam niet teveel aan de onderkant of zijkant zit komt het wel goed denk ik

Ik heb vandaag hetzelfde een beetje gedaan met lemon curd, bevroren balletjes van gemaakt en in het koekdeeg gerold. Is er met bakken wel wat uitgelopen maar (bij deze) alleen aan de bovenkant en dus niet aangebrand! Zou t gewoon proberen met de jam

Witte chocolade, macadamia en lemon curd citroenkoekje :lemon: :cookie:

17 likes

haha had ik gedaan natuurlijk zelfs 3x maar overheen gelezen denk ik, dankje! ah zie t nu in de ingredientenlijst

1 like

Ja ik denk dat ik dit de volgende keer doe, ik had hier te weinig tijd voor en heb de jam door het beslag geroerd maar eigenlijk smaakt het niet naar aardbei en werden de koekjes veel te plat. Alsnog lekker gelukkig.

Ik had trouwens een Amerikaans recept gebruikt waar alleen gevriesdroogde aardbeien in moesten maar wel iets van 200 gram. Zijn die veel goedkoper in Amerika ofzo want hier kost dat echt een vermogen, zelfs in bulk ben je daar 15 euro aan kwijt :cry:

2 likes

Iemand nog blauwe bessen recepten? Ik heb 3 kilo in de vriezer. Ga sowieso de post van @tessel maken

2 likes

Ik heb voor een leuke prijs 2 frostforms op de kop weten te tikken. Ben zo benieuwd of het echt zo goed werkt. Echt mooi strak afsmeren lukt me nog steeds niet helemaal, dus dit zou een uitkomst kunnen zijn. Heb nu de biscuits in de oven, straks even de botercrème maken en dan kijken hoe het wordt. Zal het resultaat wel even delen!

4 likes

Ohh ik ben heel benieuwd!!

1 like

Heb gisteren voor mijn nichtje een eenhoorn taart gemaakt. Was wel leuk om te doen. Had wat nieuwe technieken geprobeerd met regenboog beslag en frosting. Had eigenlijk niet verwacht dat dat beslag zou gaan lukken maar was eigenlijk wel blij met het resultaar. Was veel werk maar had er wel plezier in om hem te maken. Alleen suikerspin viel wel tegen om mee te werken. Had echt een mooi roze wolkje verwacht maar het begon echt te klonteren en totaal niet zoals ik het in mijn hoofd had ook haha.

71 likes

Wauw mooie taart zeg! Wat zal je nichtje blij zijn. En leuk zo die kleurtjes in het beslag

3 likes

Dank je wel! Wat lief :smiling_face_with_three_hearts: Ja ze was er heel blij mee gelukkig! haha

1 like