Die combi van die zachte warme perzik met die saus en ijs is zooo lekker.
Ennnn? ![]()
Alles in huis, maar door drukte op het werk, thuis en in mn hoofd nog niet aan toegekomen even rustig te proberen ![]()
heel irritant. Wel biscuits gebakken, maar niet afgemaakt dus… heb ze maar opgegeten met wat jam.
Hopelijk dit weekend!
Ahhh balen. Ik ben echt veel te invested ook, sorry!
Nee ik snap hem helemaal hoor! Ik wil er zooooooo graag mee aan de slag, maar het dagelijks leven werkt even niet mee. Ik ben net zo ongeduldig als jij
![]()
Wat leuk!
Wil ook echt heel graag nog een keer zo’n soort taart als dit maken.
De rabarbercake uit de Bakbijbel van Rutger heb ik afgelopen week ook gemaakt en dat was echt een groot succes! Zo lekker fris met die yoghurt. Heb nu nog twee stengels over dus ik denk dat ik hem gewoon nog een keer ga maken deze week
Jaaa lekker hè! Ik had hem met kwark gemaakt omdat ik dat nog had en ik vond het ook een lekkere frisse cake. De binnenkant is ook lekker smeuïg en de buitenkant was ook een beetje knapperig. Echt m’n nieuwe lievelings denk ik haha. Ga volgende week weer eentje maken heb ik besloten.
Staat dit recept alleen in de bakbijbel of toevallig ook online? @appelflauwte
Het klinkt heerlijk, maar ik kan geen recept specifiek van Rutger vinden voor rabarbercake
Deze?
Dat is 'm denk ik ja, thanks!
Klopt inderdaad, dat is hem!
Ik heb met de crumcoat erop! Ga nu de ganache maken, hem vullen en dan een nachtje in de koelkast. Daarna (hopelijk) wat moois ervan maken en foto’s maken. Komt er dus aan ![]()
![]()
Ok laat maar.
Ik deed m’n ganache erop en al vrij snel dreef de taart omhoog… ik had nog niet eerder met ganache gewerkt en wilde wat snel (want wie gaat er nu om 22:00 een taart maken als ze al niet fit is?!) dus heb niet lang genoeg gewacht tot de taart écht koud was en m’n ganache afgekoeld.
Volgende week nog een poging. ![]()
Ahhh balen, maar zo enorm herkenbaar haha tegen beter weten in toch per se willen bakken en dan geen geduld hebben
. Hopelijk is je taart nog ongeveer oke geworden!
Nee was echt een fiasco hahaha. Wel lekker!
Haha omg ik heb koekjes gemaakt maar ben uitgeschoten met het zout
glaasje water erbij dan maar want verder niks mis mee haha
Overkomt de besten! Beetje karamel erover? Heb je karamel zeezout koekjes ![]()
Ben vergeten mee te nemen bij mn moeder!
Dus hopelijk nemen ze het mee bij hun volgende bezoek. Wil graag weer een griesmeel (of polenta) rabarber taart maken. Lekker simpel zo’n laagje rabarber tussen het deeg.
Ik zoek iets heel simpels.
Mijn zoontje is gek op koekjes bakken (eigenlijk op alles wat er maar gebakken kan worden) en dan vooral op het uitrollen en uitdrukken van vormpjes (volgens mij een hobby van alle peuters haha. Nu heb ik nog steeds geen to go simpele deeg voor deze momenten. Makkelijk uit te rollen, niet al te zoet. Laatste recept was te kruimelig, al voegde ik nog wat melk toe. En gebakken vond ik ze vooral heel zoet.
Dus heeft iemand een foolproofrecept waar een peuter zich kan uitleven en wij allemaal een lekker koekje hebben voor bij de thee?