Baktopic #4

https://www.allrecipes.com/recipe/244614/3-ingredient-peanut-butter-cookies/

Deze! 3 ingrediënten (pindakaas, suiker, ei). Ik gebruik 100% pindakaas en rietsuiker ipv witte suiker. Zijn heel lekker en snel klaar en het is een lekker deeg om mee te friemelen denk ik. Ik heb het alleen niet proberen uit te rollen, maar je maakt er balletjes van en dan druk je ze plat met een vork. Ook heel geschikt voor een kindje denk ik.

1 like

Vanmiddag is er de jaarlijkse ouder en kind picknick op school en mijn zoontje had gevraagd of ik een aardbeienvlinder wilde maken.

29 likes

Heb afgelopen weekend voor mijn nichtje haar verjaardag een axolotl paddle pool taart gemaakt omdat ze helemaal gek is van axolotls. Kan wel zeggen dat dit echt weer de laatste taart is voor mij voor voorlopig hoor haha :joy:. Kan echt even geen taart meer zien. Had hem ietsje strakker willen hebben maar ja was überhaupt de eerste keer dat ik zoiets geprobeerd heb.

Was echt onmogelijk om het op een zwembad te laten lijken haha maar uiteindelijk toch nog wel ok geworden.

57 likes

Ik heb van die “gezonde” Lions gemaakt, dadels pindakaas en rijstwafels in pure chocola. Eerst mix je de ingrediënten en als ze een tijdje in de vriezer zijn geweest moet je ze in gesmolten pure chocola doen, maar omg ik mn kind en de hele keuken zaten onder de chocola! Hoe doen jullie dat? Laagje gesmolten chocola erover heen gieten en dan uitsmeren oid? Het is wel echt heel lekker dus wil het een keer op een feestje maken maar dan wat netter

3 likes

Met een vork laten zakken en onderdompelen en dan op bakpapier leggen?

3 likes

In een vorm doen, en daarna de chocolade eroverheen gieten. Daarna in repen snijden

2 likes

De suikerkoekjes van laura’s bakery zijn perfect hiervoor!

5 likes

Slim deze! Maar dan zijn het wel bars hè, niet bonbon achtige dingen met ook chocolade aan de zijkanten. Ik ga misschien de methode van chisirecat proberen met dat ik die lions maak in een ijsblokjesvorm, ze daar uithaal, chocolade in die vorm giet en ik de Lions er dan weer in die en dan in de vriezer gooi. Zal wel even laten weten hoe dat gaat!

3 likes

Said it before and will say it again: Wat ben jij een superleuke en lieve tante dat je dit doet :blue_heart:

Zelfs als volwassenen zou ik extreem blij worden van deze axolotl taart :blush:

5 likes

Wow! Wat een ontzettend lieve reactie :heart: Dank je wel! :smiling_face_with_three_hearts: Vond het hartstikke leuk om te doen maar moet wel zeggen dat het wel killing is dat die verjaardagen zo dicht achter elkaar zijn haha. Ben wel blij dat het voorlopig even niet meer hoeft :joy:

Welke koekjes vinden jullie er aantrekkelijker uit zien qua vorm/dikte? Is hetzelfde recept (wel andere vulling en daarom andere kleur) maar de onderste heeft gebruinde boter en daardoor blijft hij dikker. Ik hou zelf meer van ronde platte koeken, dus zou in een volgende batch wat melk kunnen toevoegen zodat ze ook meer spreiden, maar ben benieuwd of dat de voorkeur van anderen ook zou zijn

NB ze zijn beide crunchy aan de buitenkant en smeuïg aan de binnenkant dus dat is het verschil niet

• Groot en dun
  • Klein en dik

0 stemmers

5 likes

Een beetje er tussenin, die rechtsboven lijkt me prima dik, zonder dat het too much is. Die enorme dikke koeken die zo hip waren op de socials vind ik helemaal niets.

6 likes

Linksonder en rechtsboven

11 likes

Oe lekker.
Met een vork ‘stampen’ gaat hij ook leuk vinden!

4 likes

same. die zien eruit alsof ze crunchy en lekker soft zijn.
Die barstjes en toch niet te plat of te dik.

Ik ben met dit weer een verjaardagstaart aan het bakken :smiling_face_with_tear: en ga weer mn frost form gebruiken! Duimen dat het nu beter gaat. Heb al wat aanpassingen gedaan.

3 likes

Ok, klaar. De tweede poging frost form was top! Heb nu gewoon botercreme gebruikt ipv ganache, dat werkte echt super. En ben nu ook extra blij ermee, want het opspuiten van de botercrème was een drama met deze hitte :sob: weet niet hoe ik een hele taart netjes had moeten afsmeren. Maar nu is de taart zelf dus echt heel strak geworden. De disclaimer voor de foto’s; het was dus te warm voor mooie toeven en de drip was ook te warm :smiling_face_with_tear: verder erg tevreden! Frost Form smaakt naar meer (helaas :money_with_wings::money_with_wings:).

39 likes

Leuk! Heb je die lilo en stitch dingen zelf gemaakt?!

3 likes

Nee, die heb ik zo gekocht. Daar begin ik niet aan :sweat_smile:

4 likes

Mooi zeg!! En heel netjes opgespoten, zeker met dit weer niets mis mee toch?

2 likes