Gisterenavond gemaakt en vandaag een stukje gegeten want er is niets mis met taart voor ontbijt.
Ik vind 'm heel lekker maar de volgende keer maak ik 'm wel in een kleinere maat springvorm want het is wel machtig ![]()
Gisterenavond gemaakt en vandaag een stukje gegeten want er is niets mis met taart voor ontbijt.
Ik vind 'm heel lekker maar de volgende keer maak ik 'm wel in een kleinere maat springvorm want het is wel machtig ![]()
Is dit ook een lekker toetje? (beetje a la tiramisu qua room/koek denk ik)
Zeker! Je zou het in kleinere vormpjes kunnen maken. Misschien alleen wat meer gepuzzel met de lange vingers.
Haha moest een beetje grinniken om je uitgelopen koeken. Je kunt dit heel goed fixen trouwens! Direct na het bakken als ze nog heet en zacht zijn een beetje losmaken van elkaar en dan met een glas op de kop de koekjes zachtjes rondzwieren, dan zie je er niks meer van. Worden ze naast heel lekker ook nog mooi ![]()
Ik heb ook weer koeken gemaakt!
Zoute chocolade met soya-crunch balletjes
En aardbei-crumble ![]()
Oeh zien er heerlijk uit
Heb je de recepten ervan?
Wat is de textuur, is het chewy vanbinnen knapperig van buiten?
Echt lang geleden dat ik gevulde koeken maakte maar ik kreeg laatst een hele lekkere kokospasta dus die wilde ik graag gebruiken.
Pandankoekjes met witte chocolade en kokospasta:
Ik wil dit echt zooo graag eten ![]()
Edit: graag ook meer info over die lekkere kokospasta haha
Haha ik ga me straks misselijk eten denk ik.
De kokospasta is van de Aldi, maar volgens mij tijdelijk. Het is net een vloeibare rafaello ![]()
Poging 1 met mn nieuwe, ronde frostform. Een citroenbiscuit, gevuld met aardbeien-vanillejam en afgemaakt met een smbc. ![]()
Een van de fijnste bakgerelateerde geluiden is toch wel het plofje dat je hoort als je een tulband omdraait en de cake goed loslaat ![]()
Oee ja deze van Rutger is een van mijn lievelingscakes. Erg lekker inderdaad! En @Hedwig wat een prachtige taart zeg, hele mooie kleur ook!
Mijn bakhart huilt een beetje want ik zit op een koemelk eiwit vrij dieet. Dat betekent geen boter, melk, roomkaas et cetera. Maar ik wil het ook als een kans zien om nieuwe recepten te proberen! Heeft iemand nog tips voor koemelk vrije recepten (vegan bijv), goede vervangende producten of fijne bakboeken die hierop aansluiten?
Ik heb laatst een carrot cake gemaakt op basis van zonnebloemolie en dat was een hit! Ik had daarbij roomkaasglazuur gemaakt van een plantaardig alternatief voor roomkaas en margarine. Dat was opzich goed gelukt, maar zou het niet weer doen met margarine omdat het zo vettig was en het plantaardige alternatief voor roomkaas had een kokos achtig smaakje waar ik niet zo’n fan van ben.
De boeken van Sweets by Chloe vind ik erg goed!
Bijvoorveeld deze:
https://libris.nl/despijkerboekengemak/a/chloe-coscarelli/chloes-vegan-desserts/9781451636765
Ze heeft ook een recept voor kaneel-espresso chocolate chip cookies, die kan ik zo snel niet vinden maar die koeken zijn echt ![]()
![]()
![]()
Edit: moest gewoon beter zoeken hahahah hier issie https://tabsandtidbits.com/cinnamon-espresso-chocolate-chip-cookies/
Meen dat ze in een van haar kookboeken een goede uitleg geeft over verschillende plantaardige alternatieven en waarom het een voor een bepaald recept wel werkt en voor een ander recept niet, maar ik zou niet meer weten in welk boek dat is
Ah super, dankjewel! En heel fijn ook zo’n uitleg over plantaardige alternatieven. Precies waar ik naar opzoek ben. Ik zal eens uitzoeken in welk boek dat precies is
En die koekjes klinken verrukkelijk, misschien dat ik die binnenkort direct eens ga proberen. Zojuist heb ik uit de bibliotheek het vegan bakboek van Marieke Wijns geleend. Mocht dat een tip blijken te zijn, zal ik het hier ook laten weten ![]()
Wellicht ken je hem al maar zo niet: Enzo Pérès-Labourdette heeft ooit Heel Holland Bakt gewonnen, hij bakt vegan en heeft in ieder geval 2 bakboeken uitgebracht waar ik veel positiefs over heb gehoord. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien zijn die nog leuk om te lenen bij de bieb!
Ik heb die eerste (heel holland bakt vegan) en vind die echt totaal niet toegankelijk of inspirerend! Ik ben wel heel erg benieuwd naar die tweede!
Ik heb nu ook dosia bakt vegan in huis en die vind ik wel erg leuk!
Deze vandaag gemaakt, erg lekker!
Ik heb nu nog 2kg blauwe bessen over, denk dat ik van het weekend maar eens jam ga maken.
Dit ziet er zo yummy uit ![]()