Ja deze kan ik ook echt aanraden! Alle recepten die ik al gemaakt heb zijn lekker/ goed gelukt. En toegankelijke ingrediënten.
De passievrucht taart is m’n favoriet, presenteert ook erg mooi!
Ja deze kan ik ook echt aanraden! Alle recepten die ik al gemaakt heb zijn lekker/ goed gelukt. En toegankelijke ingrediënten.
De passievrucht taart is m’n favoriet, presenteert ook erg mooi!
Ik lieg: het bananenbrood vind ik echt misdadig, met chocolade én rozijnen (?!). En de baktijd klopte ook niet.
Het recept van de marble cake is ook niet goed. Heb er verder wel hele lekkere dingen uit gemaakt.
Ah klopt, die moest ik ook langer bakken geloof ik! Maar ik had ook net een groter volume volgens mij. Was bij mij wel wel lekker geworden
Die kende ik nog niet, thanks voor de tip!
Dit is één van mijn favoriete koekjesrecepten, die zoute butterscotch is zo lekker, soms heb je harde stukjes en soms zachte stukjes. Ik snij het altijd heel grof, zelfde voor de chocolade. Ik zou wel meer maken dan in het gelinkte recept voor de toffee, dan is de verdeling nóg beter.
Ik maak balletjes van 42 gram van die bruine boter pecan koekjes, dan heb je veel minder deeg per koek dan in het originele recept maar ik houd meer van dunne koekjes dan die dikke. Qua baktijd houd ik dan 14 minuten (vers) of 16 minuten (diepvries) aan
Met 42 gram krijg je ongeveer zulke koekjes
Ik wil juist wel hele grote koekjes! Heb nu 60 gram gedaan. Dat zijn dan 14 koekjes
Oh ik dacht dat je ze dunner wilde, daarom mijn tip om ze lichter te maken. Maar nvm dan
Heb je de balletjes nog een beetje platgedrukt, of heb je ze echt als balletjes afgebakken? Want een beetje platdrukken helpt wel met het uitlopen van de koekjes.
Ik zou persoonlijk wel wat minder deeg gebruiken, dan lopen ze ook weer wat makkelijker uit. In vergelijking zijn die van @Tostibrood groter dan die van jou geworden (in diameter) en wat minder dik.
Wat betreft de suikerverhouding, de basterdsuiker zorgt ervoor dat de koekjes chewy worden en uitlopen en de kristalsuiker zorgt voor het knapperige. Als je minder suiker wil gebruiken, maar wel hetzelfde resultaat zou willen behouden zou je dus van beide suikersoorten wat moeten minderen. Als je liever een knapperiger koekje hebt verminder je de basterdsuiker iets meer dan de kristalsuiker.
Ja als balletjes! Goeie tips
met groot bedoel ik veel massa, niet per se qua diameter vandaar dat ik ze niet met kleinere balletjes wil doen. Ik ga eens experimenteren met beide suikers verminderen!
Vandaag een workshop appel citroenvlaai bakken gedaan met een vriendin. Het was zo leuk! Ik vergeet maar even dat ik hier nu waarschijnlijk 3 dagen van moet bijkomen haha.
Het heeft even geduurd voordat ik hem heb gemaakt maar je hebt me geinfluenced
.
De blueberry sour cream coffee cake.
Mijn vriend en ik vonden hem lekker, vooral de kruimels bovenop. Hij was wel erg vochtig in het midden. Heb hem uiteindelijk zo’n 10 minuten langer gebakken dan de tijd die aangegeven werd in het recept maar ondanks dat had ik het idee dat hij niet helemaal gaar was in het midden.
Ohh ik heb zin om deze weer te eten. Op donderdagmiddag gebakken en vrijdagavond was 'ie op
![]()
Haha hier gaat het ook snel, twee stukjes per persoon voor mn vriend en zijn vader. Ik zou er de volgende keer denk ik wel wat minder suiker en meer citroen in doen.
@itakepictures Heel leuk, bedankt voor het delen! Ik had ook die nattigheid in het midden, ben nog even aan het uitvogelen wat voor aanpassingen ik moet doen aan de temperatuur of duur.
Wow wat een slim idee! Maak je ze dan tot de laatste rijs of zo? En hoe doe je het met ontdooien?
ik vries ze in voor de tweede rijs.
Je kan ze ook afgebakken invriezen en nog even opwarmen na het ontdooien.