Baktopic (Deel 1)

Leuke baksels weer hier hoor!
Ik heb jamrepen gemaakt uit m’n rutger boek.
Weer niet zo bijzonder (wel lekker natuurlijk) maar ja wat verwacht ik toch steeds uit het “makkelijk” bakboek. Dat is natuurlijk allemaal simpel en basic :sweat_smile:

23 likes

Haha ja ik ben ondertussen even gaan schaatsen, dus jouwe zijn er vannacht :smile:

1 like

Ik heb vanochtend empanadas gebakken, eens iets anders. Ze zijn superlekker geworden! Dacht altijd dat ze heel moeilijk zouden zijn om te maken maar wat eigenlijk supersimpel.

34 likes


Ik heb tartelettes met banketbakkersroom en frambozen gebakken voor mijn Valentijn :two_hearts:
Vond het wel ok, niet mega bijzonder.

34 likes

Voor die mensen die er toevallig ook nog naar op zoek waren, de Kruidvat verkoopt in de winkel nu voor €0.99 een tijdschriftenpakket, waar ook de Vriendin Bakspecial van 2020 inzit!

1 like

Whoh onder de indruk!!! Echt vet geworden

Oe, is die bakspecial ook een aanrader qua bepaalde recepten of gewoon random baktip?

Ben nog in dubio of ik dat magazine van Miljuscka zal bestellen, laatste dag. Niet enkel bakrecepten trouwens. Heb nog nooit wat van haar gemaakt dus geen idee of het wat voor mij is.

Edit: ik wil het bijna uitmaken met je dat ik het enkel moet doen met deze foto. Want echt woooow.

Ik heb hetzelfde met het magazine van Miljuschka. Ik wil het eigenlijk kunnen inzien, maar dat kan helaas niet :pensive:
In de bakspecial staan 48 recepten, waaronder een aantal uit verschillende boeken zoals Taart ende Koeck (3 bijv) , Kookmutsjes(ook 3), Rutger bakt etc, maar ook best wel wat recepten uit Rudolph’s Bakery voor kinderen en Laura’s Kinderbakboek. Ook staan er flink wat cheesecakes in en wat recepten voor de beginnende bakker, maar ook een paar lastigere. Ik vind het wel een heel leuke editie en werd vooral enthousiast van de ‘Paris Brest’, de pistachecake met rozenwater en de vegan maanzaad citroenyoghurtcake. Voor het geld zou ik het niet laten in ieder geval!
Hoop dat je hier iets mee kan :blush:

1 like

En @Bunnyslippers Ik heb de bakspecial van Vriendin en vind hem erg leuk!

Ik heb net het magazine van Miljuschka gereserveerd. Als er toffe bakrecepten in staan laat ik het hier wel weten.
Haar crack cookies zijn sowieso geweldig, heb die al meerdere keren gemaakt.

2 likes

Dank je! Ik heb onderstaande gebruikt, hab er nog wel knoflook en een beetje chipotlesais aan toegevoegd anders was het voor mij niet pittig genoeg:

https://favorflav.com/nl/recipes/comfort-food/recept-argentijnse-empanadas/

2 likes

Oh voor een euro lijkt die mij zeker de moeite waard. Ik ga kijken morgen, bedankt voor de tip!

1 like

Ik heb de Miljushka ook besteld een tijd terug. Ik weet niet precies waarom, soms ben ik gewoon impulsief. Vind het gewoon een goed initiatief met het drukken wat er besteld wordt, en een deel gaat naar goed doel. Lijkt me gewoon wel leuk om in door te bladeren, hebben we wat te doen in deze saaie tijd. :innocent: wie weet staan er wel een paar leuke recepten in.

2 likes

Thanks! :relaxed:


Deze afgelopen week gemaakt met mijn nichtje!

43 likes

Ik heb zelf alleen vloeibare kleurstof en dat werkt prima, alhoewel ik online vaak lees dat mensen de voorkeur geven aan gel. Ik heb zelf nog geen baksels gehad waarbij vloeibaar niet goed ging. Kleurstof koop ik meestal bij Pipoos (een hobbywinkel), want die zit hier in de stad.

Verder zijn mijn favoriete bakwebshops bouwhuis en deleukstetaartenshop. Mocht je chocolade in callets willen kopen kun je die bestellen bij denotenshop, zij verkopen ook per 500 gram in plaats van de grotere hoeveelheden van Callebaut. (Ze verpakken de inhoud van Callebaut zakken in stevige afsluitbare potten)

1 like

Ik heb ‘m ook besteld! Dat het ook nog ‘es voor het goede doel is, vond ik toch ook leuk meegenomen. Plus het komt pas zo laat binnen dat het wss tegen die tijd als een cadeautje voelt.

2 likes

Ah thanks, fijn dat het in de oven moet in plaats van bakken in olie. Je moet zelf balletjes maken en de balletjes tegen elkaar aanleggen in zo’n vorm!

1 like


Niet echt bakken maar frituren hahah. M’n broer heeft een geweldig Afrikaans kookboek dus heb even een late night snack gemaakt :heart_eyes:

25 likes

Lekkerr! Mag ik vragen welk boek dat is?
ik houuuu van de Afrikaanse keuken

1 like

Mijn vader is vandaag jarig en dat vond ik een goed excuus om deze rijstevlaai te bakken!

44 likes