(Barbie)poppen-nostalgie-topic

oh en de happenin hair barbie daar kon je het haar roze van verven en ze was in mijn verhalen altijd de stoere skategodin.

8 likes

Roze met witte paardenstal op de eerste foto had ik ook! Ik wil weer kind zijn joh

2 likes

Ooooooh ik kan hier echt om huilen haha, mis die tijd echt zo erg. Bijna alles had ik ook haha, zo herkenbaar alles.

2 likes

Ik voelde het vanmiddag ook echt.
Mijn nichtje, mijn eigen jeugd en spullen die ik van mijn overleden oma had gekregen.

1 like

Oh Barbies waren zo mijn ding.
Ik hield daarnaast ook heel veel van paarden, dus deze trailer was mijn favoriet.

image

Daarnaast heb ik veel van de hiervoor genoemde barbies ook gehad.

Mijn lievelings Kelly was wel echt deze
image

Zo zwaar over de zeik dat ik was toen mijn zusje die zwarte schoentjes door de wc spoelde :rage:

10 likes

Wat een heerlijk topic! Ik heb zoveel van de barbies die hier langskomen gehad, het is bijna gênant. Jammer dat ik op deze leeftijd nooit meer een vrijetijdshobby heb die ik zo leuk vind als dat ik barbies vroeger vond.

1 like

Wat een lief verhaal!

2 likes

image
Ik had trouwens ook deze! Na de groene zeemeermin barbie en turnbarbie waren deze mijn favoriet. Een vijfling met allemaal een nummertje op hun luier.

2 likes

Wat een engerds

3 likes

image
Die?

3 likes

Petertje!!

9 likes

Love this topic! Ik had vroeger een aantal Barbies, maar nooit echt spullen erbij. Buurmeisjes hadden echt alles, dus daar wou ik altijd spelen.

Ik had oa deze:


En Shelly in bad. Verder nog een aantal waar ik echt de naam niet van weet.

Ik compenseer wat ik niet kreeg (ouders hadden het niet zo breed) door m’n nichtje van 3 voor Sinterklaas een Frozenbarbie te geven en een July met 5 outfits :grimacing:. Ze is helemaal gek van Barbies, dus ik heb een goede smoes om er straks samen mee te spelen :innocent:.

5 likes

Oooooh die Pocahontas had ik ook en daar zat een machientje bij om ‘vlechten’ in het haar te maken toch?

1 like

Dit is echt zo leuk om allemaal weer te zien, had echt enorm veel Barbies die hierboven staan? Terwijl ik voor mijn idee heus niet elke drie weken een nieuwe Barbie kreeg ofzo. En hoe ging dat dan eigenlijk vroeger kwam er steeds 1 nieuwe Barbie per keer uit die wij dan allemaal kregen? Aargh zoveel vragen!

Wel volgende week met kerst bij m’n ouders de Barbies van de zolder halen dat is een ding dat zeker is

2 likes

Ohhh heb echt veel geliked in dit topic. Zoveel bekende barbies. Ik heb nu zin om ze bij mijn ouders op te halen en de haren te kammen en ze aankleden enzo.

3 likes

Ik kan iedereen aanraden om de aflevering over Barbie van The toys that made us te kijken (staat op Netflix). Komen ook allerlei bekende Barbies in voorbij en je leert veel over de geschiedenis van Mattel.

Ik heb 'm gisteren gekeken, super interessant! Ook wel triest hoe het uiteindelijk met Jack Ryan afliep.

Heb dit hele topic weer zitten doorlezen en ik heb een plaatje gevonden van mijn lievelings Shelly (of Kelly zie ik nu haha):

Haar haar werd dus roze in warm water, dat vond ik echt helemaal fantastisch.

2 likes

Lekker mega laat antwoord (ik ontdek dit topic nu pas) maar ik had ook dat huis!!! Ik had er nog een roze bank en stoel, een spiegel volgens mij…
Ik had dit huis toen voor 25 gulden (jep, I’m that old) aan mijn broer verkocht voor zijn dochtertje, was nog zo goed als nieuw. Gaven hij en z’n vrouw het heel beledigd terug omdat het incompleet was (als in, niet allemaal gesloten ruimtes. Duh er was een fcking balkon!!) en dat konden ze echt niet maken om hun dochter zoiets te geven. Ze wilden niet luisteren naar mijn uitleg. Mijn moeder is toen zo kwaad geworden, want dat huis was gewoon compleet en in goede staat, en heeft dat ding weer teruggenomen en het bedrag tot op de cent weer terug betaald in euro’s :rofl:.
Achteraf ben ik blij, want het is nog steeds in goede staat en staat nog bij mijn ouderd op zolder xD. Mijn nichtje zou het binnen de kortste keren hebben vernield.

1 like

Een vriendin van mij had een barbie boot. Die 2 schoorstenen (?) waren dan bekers en er was ergens een kraan ofzo waarmee je die kon vullen. Ipv water deden wij er altijd cola of sinas in :sweat_smile:
Edit: nee er ws een soort 'mixer’waarmee je ‘cocktails’ kon maken, leek op een soort blender

2 likes

Ja! Met een mixer, heb het in oktober weggegooid.