(Barbie)poppen-nostalgie-topic

Nee ik gebruikte de action man van mijn broertje of ik liet mijn barbies gewoon met elkaar trouwen.

(Mijn oom was vroeger met een man getrouwd en ik vond me dat toch een partijtje fascinerend dus ik heb menig lesbische-barbie-bruiloft gehost. Veel beter ook want dan konden ze allebei een mooie jurk aan.)

5 likes

Hallo ik zoek een barbie of tiener pop die ik vroeger had waar je door op haar buik te drukken het haar langer werd kwam boven uit haar hoofd .

Met heel veel plezier dit topic door zitten kijken. Zo leuk om te zien allemaal! En herken er veel te veel… Toch eens vragen of mijn vader ze nog op zolder heeft liggen. Ik had ook zo’n groot roze huis, wat je in kon klappen en dan was het een koffertje. Heel gammel altijd. Maar wel tof! Kijken of ik daar een foto van kan vinden…

Hallo ik ben marita en ben hier net .En ben opzoek naar een Barbie of wel een tienerpop waar je op de buik kon drukken en dan kwam er haar uit haar hoofd zodat ze lang haar kreeg .Weet geen naam meer ,

Wow waar scoor ik zo’n mooie jas?!

1 like

Geweldig dit zeg! :joy: Ik had niet enorm veel barbies en ik kan me eigenlijk ook niet herinneren welke ik had. Maar ik weet wel nog dat ik een barbie boot had, was ook best een groot ding:

1c5ab39c99d760d8693bc65d875c19e4

5 likes

Haha dat stoeltje zo op de achterflap :joy:

Wat een geweldig topic!

Mijn favorieten waren o.a. de barbie zangeres met paars haar dat je kon draaien, Theresa met de flexibele buik en Tori de skateboardster. Van wat ik voorbij heb zien komen had ik o.a. het mooie uitklapbare huis met keuken, woonkamer en slaapkamer; Barbie en het Walking Beauty paard, Kelly potty training en Shelly met het bad.

Deze heb ik nog niet voorbij zien komen volgens mij:
image

1 like

Haha zo leuk dit topic! Ik wilde als 6-jarige eigenlijk ook Cindy (zoals de Barbie van de boekjes van de Barbieclub) heten. Ik weet niet of ik naar het opbiechttopic moet verhuizen of dat het aan onze opvoeding lag, want m’n broer wilde als kind Batman heten.

Maar ik was ook lid van de Barbieclub dus, dat was hetzelfde als de Disneyclub en dan kreeg je elke maand een of twee boeken toegestuurd.

1 like

Ik weet eigenlijk niet zeker of ik Tori hier voorbij heb zien komen, dus toch nog even een plaatje:

En Cristy van de Hollywood Nails:

7 likes

Aah mijn dochter is nu anderhalf en een echte rouwdouwer maar ik ga de komende jaren investeren in een Barbie speel meisje. Anders kan ze dr spullen pakken en een nieuw gezin zoeken. Ik MOET een dochter hebben met wie ik samen mag spelen😭

2 likes

Tori! :heart_eyes: Ik was haar helemaal vergeten, maar zij was mijn favoriete Barbie samen met Mariko van Generation Girl. Die outfit en dat skateboard vond ik helemaal fantastisch.

Mariko:

5 likes

Jaaa Mariko was ook één van mijn favorieten. Ik speelde altijd dat zij het vriendinnetje van Blaine was (ook uit die serie) en dat ze samen woonden in een soort studentenhuis met nog een andere waarvan ik naam even niet meer weet. Ik vond Mariko zelfs een beetje een voorbeeld kan ik me nog herinneren. Ik wilde heel graag net zulk haar en makeup haha.

Edit:
Lara heette die ene dus

En Blaine met zijn ultra stijve lijmkapsel

6 likes

Haha ah leuk om Lara en Blaine weer eens te zien, en ook leuk te horen wat voor verhaaltjes je allemaal bedacht :smiley: Bij mij ‘woonden’ ze in een kastje dat ik als Barbieflat gebruikte. Blaine was bij mij de vriend van het andere blonde meisje, die officieel Barbie heette, en Lara probeerde hem altijd af te pakken :joy: ‘Barbie’ noemde ik Jessica. Mariko en Tori hadden geen vriendje of vriendinnetje. De barbies die ik het coolst vond waren altijd single, want dat vond ik stoer hahaha

5 likes

Mijn allergrootste favoriet was deze ballerina-barbie met lipgloss in dr tutu (hoe verzin je het). Ik moest echt lang zoeken om deze te vinden maar het het is deze:

En oh ja deze Jasmine barbie, die hebben mn ouders meerdere keren voor mij en mn zusje opnieuw moeten kopen:

10 likes

Het lijkt mij echt leuk om barbiepoppen te bedenken/te ontwerpen!

4 likes

Ik had deze Skipper met matching strijkapplicatie voor op je eigen shirt

3 likes

Ik had Nichelle! Dat linker jurkje met die hakken vond en vind ik zooooo leuk haha

6 likes

Die had ik ook! Ze had bij mij alleen andere kleding aan en ook andere accessoires. Ik vond haar zo leuk :grin:

2 likes

Hadden jullie vroeger ook Barbie nachtponnen (rare naam) van de Markau ofzo, zat dan een bijpassende Barbie nachtpon bij.

2 likes