Dank je! Ja soms vind ik het leuk om een flat lay te maken in een bepaald thema.
Toen ik begon met verzamelen maakte ik inderdaad kennis met een hele wondere wereld van verzamelaars. Ik had nog nooit gehoord van iets als een headswap, reroot etc.
En qua verzamelen is er ook onderscheid; zo zijn er mensen die het onthoofden van Barbies not done vinden, of überhaupt het uit de doos halen van een Barbie. Want een Barbie verliest waarde als ze uit de doos wordt gehaald.
Ik zie Barbies echter als lol voor mezelf en mijn dochter, en niet als investering, dus ze gaan gewoon uit de doos.
En er zijn verzamelaars die enkel Barbies uit de jaren 60-90 verzamelen en alle nieuwere Barbies rommel vinden, maar ik geef de voorkeur aan Barbies vanaf 2015 omdat ze toen inclusiever werden.
@Friemel Haha, dat heb ik ook een tijd gedacht (en gelukkig ook gekregen), maar ik ken genoeg mensen zonder kinderen (of met alleen zoons / kinderen die geen interesse hebben) die met veel plezier verzamelen. Ook mannen.
Zelf heb ik me er een tijdje voor geschaamd omdat Barbies toch vooral als kinderspeelgoed worden gezien maar inmiddels maakt me dat weinig meer uit.