(Barbie)poppen-nostalgie-topic

Ik hoop zo dat ze poppen uit de jaren 90 opnieuw uitbrengen 🥲
Vind de 80s lijn zo leuk! Maar heb ik verder niks mee.

1 like

Hahaha ik ook, met lego, games en nu dus barbies.
Ik heb deze besteld :grin::grin:

11 likes

Ik zie dat Bol de Barbie Extra’s ook in de aanbieding heeft gedaan, de meesten hebben nu dezelfde prijs als Wehkamp. En als je boven de 50 euro uitkomt, krijg je 15% korting.

Mijn dochter zei laatst dat ze de Barbie-ambulance erg mooi vindt maar daar vind ik haar ivm diverse hele kleine onderdelen nog net te jong voor. Ik heb hem nu -ivm de mooie korting- toch besteld, samen met de ambulanceverpleegkundige. Samen voor 47,58 :partying_face: , echt een mooie deal, en dan bewaar ik hem voor een later moment.

De verpleegkundige heeft een stijf lijfje dus dat is niet heel praktisch met de ambulance (want dan kan ze niet achter het stuur etc). Als ik een lijfje kan vinden in de juiste huidskleur, krijgt ze nog een Made To Move-lijfje. Zo niet, dan krijgt een reeds bestaande Made To Move-Barbie krijgt haar outfit. Dan kan mijn dochter er optimaal gebruik van maken. :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Omg ik wil die ambulance

2 likes

Oh die Barbie heeft een hele mooie gezichtsvorm!

2 likes

De nieuwe Monster High Gremlin pop is ook zoooo mooi!

5 likes

Mooi is ze hè?
Er is nog een Fashionista met dezelfde gezichtsvorm / tekening; Fashionista 143. Mijn dochter heeft die pop, en dat is wel één van mijn favorieten uit haar verzameling.

1 like

Zo mooi! Dat haar is ook geweldig!

1 like

De kleur is heel bijzonder! Het is wel vrij bot geknipt meestal en op fora en FB heb ik gezien dat de lengte wisselend is. Een Amerikaanse medeverzamelaar heeft er eentje waarvan het haar een stuk langer is.

Toch vind ik dat soort verschillen wel leuk.

1 like

Ik was in een treat yo self-bui dus heb mijn duurste Barbie ooit aangeschaft.

Hudson’s Bay Barbie 2020 uit Canada.

Met het hele sportieve karakter heb ik niet veel (ik ben a-sportief) maar ze is zo mooi. Haar gezicht heeft de June facesculpt (1 van mijn favorieten), haar ogen hebben 2 kleuren en ze is blond zonder dat het te kunstmatig blond is. Ik vind haar prachtig. :heart_eyes:
De kleding is van schitterende kwaliteit.
Ik ga haar uiteindelijk uit de doos halen maar nu mag ze er nog heel even in blijven zitten.

24 likes

Ik ben gewoon jaloers op dr wenkies

3 likes

Mooi hè? Haar gezicht is ontworpen door Minh Tam Nguyen en die maakt echt prachtig werk.

Veel van haar werk heb ik zonder dat ik wist dat zij de designer was. Ben echt fan van haar werk.

3 likes

Oehhh ik kijk zo uit naar deze Fashionista! In NL heb ik nog geen preorder gezien, in Amerika al wel.
Ook weer zo’n mooi gezichtje.

Deze vind ik ook gaaf, ik weet nog dat in 1998 ongeveer veel meiden in mijn klas hun haar zo hadden. Grappig om te zien dat dat weer terug komt.

Maar die wil ik wel even zien in het echt om te zien hoe dat haar precies zit.

Mijn dochter van 3 kijkt mee en vroeg net bloedserieus “mama, is dat een brandweermevrouw?” (Vanwege de vlammetjes op haar shirt.) :rofl:

4 likes

Ik word echt zo vrolijk van jouw enthousiaste berichten in dit topic steeds en alle achtergrondinformatie die je erin verwerkt. Zo leuk!’

7 likes

Een tip die ik van een andere Barbie-fan kreeg, die ik jullie niet wil onthouden;
Lidl heeft momenteel voor een spotprijs prachtige Barbies te koop! Er zitten budget Barbies bij die zeer lastig te vinden zijn in Nederland. Ik heb een lijstje gemaakt:

De meest zeldzame: Barbie GRB33 / Barbie Glitz 2021 Red

Deze Barbie heeft de zeer geliefde Dimples / Violet gezichtsvorm en is via andere kanalen bij mijn weten vooralsnog niet te vinden in Nederland. Ik heb haar een tijd geleden via Ali gekocht maar helaas had zij wonky eyes. Nu heb ik echter in de winkel kunnen kijken naar een exemplaar met rechte ogen en dat is gelukt! :heart:

Uit dezelfde lijn: Barbie GRB32 / Barbie Glitz 2021 Blue

Deze is minder bijzonder omdat ze de standaard Millie gezichtsvorm heeft. Ze duikt soms op op Amazon maar dan is ze niet goedkoop.

In deze lijn is ook nog een mooie pop in een paarse jurk, die een bruine huidskleur heeft. Helaas heb ik haar niet aangetroffen en bij mijn weten is zij ook zeer zeldzaam. Het kan zijn dat ze niet op de Europese markt uitgebracht wordt.

Een andere budgetlijn die te koop is (geweest) bij Action, en die nu in de schappen van Lidl ligt:

GVJ96. Deze heeft de June gezichtsvorm en wordt gezien als latina.

Ik had haar al gevonden afgelopen jaar bij Action, maar van de poppen die ik nu vond bij Lidl had eentje een iets afwijkende bedrukking op het gezicht. Als ogen iets hoger of iets lager staan, of iets dicht bij elkaar, dan kan dat soms hele leuke verschillen opleveren. Ik vond haar uniek genoeg om mee te nemen.

GVJ98. Deze Barbie heeft een donkere huidskleur en de Daya gezichtsvorm.

Haar had ik al, en de exemplaren die Lidl nog had waren niet afwijkend dus die heb ik laten liggen. Als je een budget Barbie koopt zijn degenen die niet wit / blond zijn vaak als eerste weg helaas. Ook in 2021. Het is wel beter dan in mijn jeugd, maar dan nog, in mijn optiek zouden er evenveel donkere Barbies moeten zijn als blonde.

GVJ96. De standaard witte Barbie met blond haar en Millie gezichtsvorm.

Hier is weinig over te zeggen. Ze is leuk maar niet bijzonder, en als je een budget Barbielijn ergens vindt, dan is dit het type waar er 20 van liggen (ten opzichte van 2 / 3 gekleurde Barbies).

Goed verhaal, lekker kort weer.
TLDR: Als jullie leuke Barbies voor weinig willen vinden; check dan de Lidl. De poppen kosten 5,99 euro per stuk.

14 likes

Wat een leuke tip, en goedkoop ook! Misschien ook wel leuk om er een paar te kopen en weg te geven aan zo’n goededoelenorganisatie die sinterklaaskadootjes inzamelt voor gezinnen die weinig te besteden hebben?

7 likes

Heb jij al eens een foto van je gehele collectie laten zien? Ben echt zo benieuwd!

Ik heb vorig jaar 1 gekocht. Een maleficent disney barbie die ik als kind ook had.

2 likes

Dat vind ik een hele goede tip! :heart:

@ontherun Nog niet van mijn gehele collectie, en ik weet eerlijk gezegd ook niet of die in 1 foto te vangen is. :face_with_hand_over_mouth: Mijn collectie is nu nog verspreid over verschillende plekken omdat de kamer die ik er straks voor wil gebruiken nog niet klaar is.
Mijn doel is om uiteindelijk minimaal 1 glazen vitrine te hebben met daarin mijn favoriete poppen.

3 likes

Die met die dimples is zo leuk!

1 like

Vind ik ook :heart:, ik ben echt gek op die gezichtsvorm. Deze pop is echter wel notoir, ik las dat veel van de Ali-exemplaren scheve ogen hebben. Voor verzamelaars is dat dan net jammer.
Daarom was ik zo blij dat ik de exemplaren nu kon vergelijken in de winkel, en ik heb er nu eentje die duizend keer beter is dan mijn vorige.

In de verzamelaarsscene is er een hele subgroep fans van Dimples en worden onderling tips uitgewisseld als er ergens een Dimples opduikt. :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes