Deze is echt cute! Jammer dat mijn nichtje nog te jong is hahaha!
En deze vind ik zo cool! Maar 85 euro vind ik wel veel. Zal denk ik ook wel snel uitverkocht zijn
Is het tegenwoordig standaard dat Barbie’s (in ieder geval de goedkopere versies) zo’n hard plastic topje hebben in plaats iets van stof?
Ik kocht er een als een verjaardagscadeau voor een vriendinnetje van mijn dochter en het viel me direct op. En volgens mij heeft die hierboven het gepost werd het ook.
Kun je dat ook nog uit doen of zit het vast aan het lichaam? Dat laatste zou echt jammer zijn want het leukste is toch om ze nieuwe outfits aan te doen? Maar goed het zal wel stukken goedkoper zijn dan ieniemienie stoffen topjes te fabriceren en aan te laten trekken.
Edit: Deze is het
Dit is niet standaard, maar je ziet het wel vaker bij fantasyfiguren als zeemeerminnen, prinsessen, feeën, etc. Bij Fashionista’s en Barbie Extra en de meeste andere poppen is dit niet het geval.
Bij sommige strand-poppen is het zo dat ze vastgemaakte bikini’s hebben, en sommige poppen uit de Cutie Reveal-lijn hebben vastgemaakt ondergoed. Je kunt dit (en het topje van de Barbie van jouw plaatje) niet losmaken.
Een hele rigoureuze oplossing is het zoeken van een exacte skinmatch in een made-to-move Barbie (want niet elke Barbie heeft dezelfde huidskleur) en dan een headswap doen.
Zie eerdere posts hierover in dit topic.
Thanks, duidelijk!
Maar (aangezien jij ook een kind hebt vraag ik het je gelijk ) heb jij nog een suggestie voor nu verkrijgbare leuke Barbie die niet zo’n hardplastic top heeft en leuk is voor een (bijna) kleuter?
Plastic is goedkoper dan kleding en de kleding van Barbie is ook in kwaliteit slechter geworden. Idd erg jammer, want het leukste was/is je Barbie andere kleren aandoen.
Ik raad de Made to Move poppen aan, omdat je die kunt uitkleden. Of Fashionistas!
Oh @Keroppi en de Dream Besties als je wat minder traditionele Barbiepoppen ook prima vindt. Komen op dit moment het meest in de buurt van Generation Girl qua hobbies/diversiteit en die vond ik als kleuter geweldig!
Hangt een beetje van je budget af. Het voordeligst zijn de Fashionista’s, die zijn zelfs bij Action verkrijgbaar in verschillende varianten.
https://www.action.com/nl-nl/p/2581580/barbie-fashionista/
Het leuke aan deze lijn is de variatie in kleding, maar ook in lichaamsvorm, huidskleur, haartype, en er zijn zelfs poppen met bijv. Down, gehoorapparaten, een bril, blindegeleidestok, vitiligo, etc. Zeer inclusief en divers. Nadeel: hun armen en benen kunnen niet knikken dus de poppen zijn vrij stijf. Als je een Fashionista op een stoeltje zet blijven de benen stijf staan zeg maar. Deze lijn krijgt zo’n 2 keer per jaar een update met nieuwe modellen.
Als het wat meer mag kosten raad ik poppen uit de Barbie Extra lijn aan omdat die veel accessoires bevatten en hun ledematen kunnen bewegen (niet zo extreem als Made To Move, maar wel meer dan de Fashionistas). Hun benen kunnen buigen als je ze op een stoeltje zet. Barbie Extra heb je bij een goeie deal al vanaf zo’n 17€, Amazon en Bol hebben regelmatig prima deals.
Of zoals @Vaiana zegt Made To Move, dat zijn poppen die volledig kunnen bewegen en zelfs in kleermakerszit kunnen zitten als je wil. Ze hebben alleen wat minder accessoires. Meestal zijn Made To Move Barbies minimaal 20€ afhankelijk van het model, sommige modellen zijn wat gewilder en minder makkelijk verkrijgbaar dan andere. Amazon heeft ze vaak het voordeligst.
Nog leuk om deze lijn te benoemen; Barbie Reveal. Mijn dochter is 6 en vindt de Cutie Reveal vooral heel leuk, dan zit een Barbie in een koker en heeft ze ook een schattig dierenpakje aan. Vaak zitten er ook verrassingszakjes bij met accessoires.
Bij deze poppen is het zo dat er ondergoed / een bikini op het lichaam getekend is, maar dan kan je er gewoon nog kleertjes overheen aantrekken.
Vanaf 24:30 kan je zien hoe dat er uitziet:
Bij de prinses uit jouw voorbeeld is het topje een stuk dikker en kan je er in principe ook wel kleertjes overheen aantrekken, maar is dat lastiger en staat dat minder mooi.
Van de Cutie Reveal zijn er ook ontzettend veel verschillende poppen in verschillende dierenthema’s.
En dan is er nog Pop Reveal:
Daar zit zelfs nog slijm bij (daar geeft mijn dochter minder om) en diverse accessoires, ze ruikt naar het fruit uit het thema en ze heeft een badpak aan. Net als bij de Cutie Reveal-poppen kan je hier gewoon kleding overheen aantrekken.
Heb dit topic net ontdekt, maar die bovenste is de laatste Barbie die ik ooit kreeg, was er daarna een beetje te oud voor, maar vond deze zoo cool en wilde haar zijn, met de groene glitters schoenen. Zooooveel herinneringen
Wauw die is mooi! Prachtig gezichtje.
Ja, echt bijna die dure Barbie van 60 dollar. Het haar is een beetje anders, maar verder is ze net zo mooi. En veel kleren!
Die eerste!!!
Ja zo cuute!
Ik dacht even waarom kijken we naar een barbie op een wc
Bij Kruidvat hebben ze Mini Toys en ik had voor de lol 1 zo’n bal gekocht. Nu hebben mijn Barbie’s poppen en speelgoed

Nog bedankt voor de tip van de Cutie Reveal! Dochter was er superblij mee.