(Barbie)poppen-nostalgie-topic

Zooo lief, ik had dat ook. Maar het paste nooit echt. Ik vond een lange dikke rode gebreide jurk, een politieblauw rokje etc. Ik heb het vandaag in de zak weggedaan en na jouw bericht snel weet Mn vader geappt. Maar ja haha, het paste nooit en wij deden het dus nooit aan op de pop.
Ik denk dat ik het grappigste van alles vind is het bericht van @Rozevarken dat ze maxima en Alexander heeft gekregen. Heb er een paar keer hardop om gelachen. Geweldig.

4 likes

haha door jou herinner ik me deze


alleen had die in mn herinnering geen shirt, want die had ie nooit aan

6 likes

Ik heb gelukkig al mijn barbie spullen nog <3
Vriendinnetjes en ik gingen altijd alle spullen verdelen voor we gingen spelen want het moest wel eerlijk blijven. Maar dat duurde altijd zo lang dat hun alweer naar huis moesten en dan konden we niet eens spelen :sweat_smile:

En ik heb 2 Kens maar die vond ik stom dus gebruikte ik altijd de Action Man van mijn broers want die was ook lekker gespierd :smirk:

3 likes

Omg Ken met plastic haar. Ik had 35 Barbies en 1 Ken, met echt haar. Wat een mooi leven heeft mijn Ken gehad. Iedereen wilde hem! Hugh Hefner, Ken did it better.

1 like

Ik had een Barbie met dezelfde oorbellen haha
Die had ‘drie’ outfits, maar niet echt, want je haalde gewoon de rok weg om er een ballerina van te maken en je haalde de tutu weg voor een badpak :joy:

Ik had verder niet veel Barbies trouwens, en zeker geen campers en huizen en zo, maar ik herinner me wel de reclames heel goed, zoals deze haha

3 likes

Huh bij die plukken haar staat ‘Gay’ ‘straight’

1 like

Had iemand deze ook? Heete geen ken maar Blaine ofzo iets

4 likes

Ik had deze dude!

7 likes

Ik mis de Hawaï Barbie met het roze haar.

https://goo.gl/images/2KkreE

1 like

Ja die had ik ook. Gebruikte hem meestal in plaats van Ken want vond deze knapper dan de Kens die ik had hahA. Ik had ook dat aziatische meisje (Mariko?) van diezelfde lijn. Dat was later ook een favoriet

2 likes

Dit is echt mijn grootste biecht maar ik heb deze nog niet weg kunnen gooien en elke opruimronde sta ik ermee in m’n handen te twijfelen haha

2 likes

Als we dit opnemen en de camper, het huis, the Beetle, de paardenstal, kasteel ofzo, alle Barbies Kens, Shelly’s en Skipper heeft ook bestaan blijkbaar, actionman, popjeindoosje, bij elkaar zouden brengen zou dit echt een goede geloofwaardige Spaanse soap kunnen worden.

2 likes


Ik had deze, ze heette susie en was zo cool.
Ik heb het liedje dat bij de reclame hoorde nog vaak in mn hoofd. https://youtu.be/bqLPc7q0joQ
Deze dus maar dan in het Nederlands

8 likes
3 likes

Als baby born moest poepen moest je hem schudden. Toen heeft mn zus mij afgeleid terwijl mn moeder mijn baby heen en weer schudde :’). Anders zou mijn hart breken

3 likes

Omgggg love dit topic, ik had zoooooo veel barbies, 9/10 die hier voorbij komen had ik haha

image
Hier zaten zo veel taartjes en dingetjes bij, vond dat zo cool
image
Ik had deze en nog een andere waar een mat bij zat die je als rijbak gebruikte zodat je kon springen, kent iemand die??

image image image


Dit jurkje vond ik helemaal ge-wel-dig, geen idee wat je verder met die Barbie kon maar dat was m’n date jurkje en daarna gingen Barbie en Ken naar bed :smirk:

image
Dit was het huis van mijn zus, maar die was zo cool want de lantaarnpaal kon echt branden dus ik pikte het huis altijd in.

8 likes

Jeetje wat leuk dat iedereen nog precies weet welke Barbie’s ze hadden! Ik weet dat ik er wel een paar had maar ik speelde er niet superveel mee.

Ik kan me wel heel goed herinneren dat ik een keukensetje heb gehad met allemaal dingen erbij om ook echt iets eetbaars te maken, zat ook poeder bij wat mierzoet roze glazuur werd als je er water bij deed, en sprinkles, vond ik helemaal fantastisch. Weet ook nog precies dat mijn moeder die toen als verassing had meegenomen, misschien dat ik ziek was maar ik was helemaal niet jarig ofzo en dat vond ik zo leuk toen. Ik heb er een foto van gevonden maar ik kan me die Barbie die erbij zat helemaal niet herinneren, was veel te druk met ‘koken’ - nog steeds zeer representatief voor mij als persoon, als er eten is gaat daar al mijn aandacht naartoe :joy:

download

1 like

Haaa ja ik had de teresa van die Barbie met dingen in het haar. Het was nog niet eens zo makkelijk om die dingen in het haar te krijgen, dat viel me echt tegen want ze bleven in die tang hangen en de pluk haar was ook lastig in te schatten. Maar dat jurkje vond ik ook supermooi. Maar eigenlijk is het best een ordinair ding.

2 likes

Hahaha ik ga stuk!

Was echt gek op barbies, speelde er in groep 8 nog steeds mee met vriendinnen en ik had er denk nog langer mee gespeeld, als dat tijdperk niet abrupt ten einde was gekomen omdat mijn zusje ze allemaal gemold/bestift/haren afgeknipt had. Ohh, echt nooit af kunnen sluiten dat. :disappointed_relieved::rofl:


Zij, Tori met skateboard, was mijn aller favoriet! Heb die jaren geleden zelfs opnieuw gekocht op eBay :blush:

Ik had twee Ken’s, waaronder deze leuke fotograaf met hond:

Met opblaasbare stoel, ook zo’n item wat iedereen toen had:

Deze vond ik ook leuk, met locker:

Al eerder langs zien komen:

6 likes

Wow deze is prachtig ja! Had je die vroeger of is die meer recent?