(Barbie)poppen-nostalgie-topic


Ik hield echt van Shelly’s omg had zulke mooie haha al zeg ik het zelf

6 likes

Ja die met dat cassettebandje had ik ook! Ik weet ineens weer hoe dat liedje gaat wat erop stond, iets van ‘work it out work it put barbie yeah’
Waarom weet ik dit nog :joy:

2 likes

Die met de rode haren lijkt op het zusje van Chuckie hahaha

1 like

Ik had de groene versie ervan, echt mijn lievelings barbie.

4 likes

Oh deze babysitter ja, die had ik ook! Echt leuk om dit zo allemaal te zien, mijn barbiecollectie ligt nog op zolder bij mijn ouders. Toch maar eens opzoeken weer!

2 likes

Hoeveel Barbies van jullie zijn er nog helemaal intact? Ik denk dat 75% van mijn Barbies korter haar heeft of een voet(ik had een periode waarin ik voeten afknipte??) mist.

5 likes

Ja pff ik heb bij zoveel Barbies haren afgeknipt. Ik weet wel dat mn moeder dan ook zei dat ik dat niet moest doen en dat dat jammer was. Nu heb ik wel een aantal Yvonnes erbij. Want ja ze lijken nou op een Yvonne. Maar wel kut. Niemand heeft volgens mij nog de “juiste” kleding aan, en alle elastiekjes zijn er al uitgetrokken. Maar achja. Barbies zijn ook om mee te spelen. Als ik een dochter had zou ik er ook niet boos om worden.

1 like

Nee ik zou er ook niet boos om worden, het was op een gegeven moment Barbie haar haren knippen of die van mezelf. :joy: Maar ik snap wel dat mijn moeder boos werd hoor, sommige Barbies waren 50 gulden of zelfs duurder dus ik zou ook pissig worden als dat in 5min ff verneukt wordt haha.

Echt zo duur? Jezus. Dan hebben mn ouders geluk gehad dat mn interesse puur en alleen bij Barbies lag wat speelgoed betreft. Maar het was het allemaal dubbel en dwars waard :innocent:.

2 likes

Ik had veel vriendinnetjes in de straat en we speelden echt vaak samen met onze barbies en onze ouders coordineerden dan ook echt met vejaardagen dat we niet dezelfde kregen omdat dat meestal problemen opleverde. Gelukkig waren er meestal van dezelfde lijn meerdere barbies. Ik had bijvoorbeeld de linker en mijn beste vriendinnetje kreeg dan de rechter en buurmeisje de middelste

4 likes

Ohh zo leuk om al die barbies langs te zien komen! Ik herken er echt veel, die had ik zelf of een vriendin had ze.

Als het goed is liggen al mijn barbies bij mijn oom en tante op zolder. Wie weet, als ik ooit een dochter krijg haal ik ze daar van zolder af

1 like

Ik herinner me zoo weinig van welke barbies ik had! Behalve die beauty blossom, maar of ik die echt had of alleen graag wilde hebben weet ik niet eens meer…

1 is me altijd bijgebleven en dat is deze Sit In Style Teresa, want die heeft tot ik ca. 14/15 was nog op m’n kamer gezeten ondanks dat ik er al lang niet meer mee speelde, vond d’r zoo leuk <3. Was ook de laatste barbie die ik kreeg/kocht. Vraag me af of ze nog ergens op zolder ligt.

Was ook altijd heeeel zuinig op m’n barbies, haren knippen was er eeeecht niet bij! Vond dat zo zonde als vriendinnen dat deden. Wilde eigenlijk ook nooit met anderen met de barbies spelen omdat ik bang was dat ze dat soort dingen ook met mijn barbies zouden doen.

En die mega teleurstelling als je eens een “neppe” barbie kreeg. Zo logisch want die krengen zijn duur. Maar dat snap je als kind natuurlijk niet :’)

1 like

image

Heb hier aardig wat spul van

4 likes

Wat een engerd

3 likes

Ja nou en, sommige kinderen zijn ook eng :japanese_ogre:

3 likes

Ik was die ene kutvriendin die niets met barbies had en liever met haar Playmobiel kasteel speelde met draak. De twee barbies die ik had kregen al snel een hanenkam met nagellak in hun haar en ik maakte armoedige kleding van stukjes oude stof.

1 like

Omg ik hou nog steeds van barbies, voel gewoon weer hoe leuk ik dat vroeger vond! Is het gek als ik er een koop :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik had deze

Deze met zo’n bewegende buik

En deze was/is echt mn lievelings. Even horen of mn moeder deze nog heeft, dat haar! Laf it

6 likes

IMG_1560

Die laatste barbie is echt te knap voor woorden.

8 likes

Jaaa die met die orka vond ik zo leuk! En ik had ook het zwembad en de auto met ingebouwde barbecue hahha

2 likes

Wooow die ken had ik ook!!! Ik mocht van m’n moeder nooit met Barbies in bad omdat het haar dan lelijk werd, maar deze ken mocht wel omdat ie plastic haar had.

2 likes