Belastingen

Ooh @kienke ik dacht dat je al klaar was met studeren in het leenstelsel, sorry. Wat @Lemongrab zegt klopt.

2 likes

De app doet het wel bij mij! Dan kun je vast spieken.

Ik krijg geld terug! Zo fijn. Nu hopen dat ze opschieten ermee :smiley:.

De app werkt indd wel, en ik krijg gelukkig geld terug. :+1:

Dus bij jullie doet de app het wel? Als ik heb ingelogd met digid dan sluit de app zichzelf steeds af waardoor ik nog niet verder kom

2 likes

Ja die ondergrens is €46. Dus als je €45 of minder verschuldigd bent hoef je niet te betalen!

1 like

De app doet het wel bij mij idd, maar daar zie ik geen mogelijkheid om mijn studieschuld van m’n vermogen af te trekken. Had verwacht dat ik wel geld terug zou krijgen maar hij zegt 0 euro. Wellicht verandert dat nog, maar zal iig niet zoveel zijn als ik dacht. Terwijl ik over een aantal inkomsten vorig jaar echt wel 50% loonheffing heb betaald ofzo (bijzonder tarief), dat zou ik nu toch gedeeltelijk terug moeten krijgen?

Ik heb dit inderdaad ook. Hij sluit zichzelf de hele tijd af.

Ik kom in een loop met digid terecht in inderdaad!

Ik heb vorig jaar 6 maanden bij werkgever 1 gewerkt en 5 maanden bij werkgever 2, waar ik een significant bedrag meer ben gaan verdienen. Dus ergens had ik gerekend op betalen (omdat mijn jaarsalaris hoger uitvalt), maar ik was even vergeten dat ik ook één maand werkloos ben geweest en nu krijg ik €670 terug yesss lekker!!! Goed begin v/d week.

6 likes

Ingevuld en verstuurd via de app, krijg ruim 200 euro terug :smiley:

4 likes

Zag dat er een update van de app was maar helaas… inloggen werkt voor mij nog steeds niet. Die loop lijkt alsnog aanwezig.

1 like

Ik vind het maar stom dat die site er elk jaar uit schiet. Lijkt me dat ze er na al die tijd extra rekening mee kunnen houden. Maargoed ik ben digibeet dus het zal makkelijker gezegd zijn dan gedaan. Maargoed, wel hinderlijk.

1 like

Meh, ook hier lukt het niet. En ik kan ook geen aangifte doen via de app, omdat ik een voorlopige aanslag van de zorgverzekeringswet heb gekregen. Ik wil weten of ik dit jaar eeeindelijk iets terugkrijggg. Zal wel niet :crazy_face:

Als je recht hebt op lenen dan mag je geen studiekosten aftrekken, ook als je er geen gebruik van maakt.

Edit: oeps dit wist je al excuus!

1 like

Pfffff ik moet de inkomsten van mijn vorige werkgever handmatig invoeren maar: ik heb niet van alle werkzaamheden loonstrookjes en er klopt werkelijk geen kut van de jaaropgave die ze hebben gestuurd (vanmorgen, lekker op tijd man).

Jaaa hier ook. Nu wel gelukt maar krijg hem niet verzonden.

@Cauchi Nee, dat gaat via het SVB volgens mij krijg je daar in april een brief over.

1 like

Ik heb denk ik ook een gekke vraag, maar mijn vriend en ik hebben vorig een huis gekocht en we zijn daar halverwege het jaar gaan wonen. Nu vragen ze of we het hele jaar fiscaal partners willen zijn , we hebben allebei geen recht op toeslagen, dus volgens mij maakt dat niet zo veel uit. Maar als we dan geld terug krijgen van de aankoop van het huis, inkomsten e.d. gooien ze dat dan op één hoop? Mijn vriend krijgt namelijk meestal geld terug van zijn inkomsten en ik zou het niet fair vinden als dat ook bij de gezamenlijke teruggaaf komt, want dat is gewoon zijn geld.

1 like

Nee, je krijgt per persoon een bedrag uitgekeerd als je gezamenlijk aangifte doet. Je kunt wel met aftrekposten schuiven om de meest gunstige verdeling te vinden, standaard geeft de belastingdienst ieder de helft van de aftrekbare kosten omtrent het huis.

1 like

Oh super, dankjewel!