Oh dat is wel echt ontzettend lang ja. Nja ga er maar vanuit dat het goed zit.
Ooh huh echt? Ik had echt begrepen dat het dan definitief was. Ook dus omdat het soms zo lang duurt totdat je het krijgt. Wist wel dat ze niet bij iédereen checken maar dacht dat ze het na de definitieve aanslag ook uberhaupt niet meer checken dus dat je ook niet meer hoeft terug te betalen.
Een definitieve aanslag is volgens mij gewoon definitief maar het kan maximaal 3 jaar duren voor je die krijgt. Wat @L.C zegt klopt wel want dat gebeurt vaak automatisch. Bij mij is is toen een keer handmatig gecontroleerd en bleek ik geen recht op een bepaalde korting te hebben en kreeg ik een brief met het verzoek bewijs aan te leveren of mijn aanslag aan te passen.
Dus in principe is definitief wel gewoon definitief en kan je als je alles goed hebt ingevuld er vanuit gaan dat je geen brief krijgt met het verzoek contact op te nemen.
Nouja de kans dat er bij iemand die alleen loon heeft iets spannends in de aangifte zit is natuurlijk heel klein, dus in dat geval zal er niet snel teruggekomen worden op een definitieve aanslag.
Maar stel jij neemt al jaren teveel zorgkosten op als aftrekpost, en in 2019 en 2020 is dat automatisch afgedaan en de aanslag definitief geworden. In 2021 wordt jouw aangifte wel uitgeworpen en gecontroleerd. Dan kunnen ze wel ook nog navorderen over 2019 en 2020.
Ik heb het wel een keer gehad met OV reiskostenvergoeding. Was een heel gedoe omdat de NS volgens mij maar 1,5 jaar reistransacties bewaard en de belastingdienst daar later nog om kan vragen. Tip dus om dat zelf ook na elk jaar op te slaan. Zeker als je van werkgever wisselt.
Neeeneeenee wat hebben we nou afgesproken
Huh?
We kunnen wel een belastingaangiftebingokaart maken.
Doe maar!
Inloggen met smscode werkte wel bij mij, digitaal niet. En ja ik vind het fijn om meteen gedaan te hebben.
Er staat dat ik echt een flink bedrag terugkrijg (meer dan 4k). Maar ik heb geen huis gekocht of iets anders boeiends. Krijg je als alleenstaande ouder die geen alimentatie ontvangt zoveel toeslagen? Snap er niks van. Zou het wel fijn vinden uiteraard, maar ben bang dat het niet klopt.
Tja er valt met zo weinig info weinig over te zeggen. Wat voor toeslagen zouden het moeten zijn (kinderopvang/zorg/huur/etc), wat is je inkomen, heb je het hele jaar hetzelfde inkomen gehad?
Weg
Met welk inkomen heeft de belastingdienst de berekening gedaan? Gewoon de berekening over 2021? Is je inkomen over 2022 veranderd tov 2021?
weg
Als alleenstaande ouder heb je waarschijnlijk recht op inkomensafhankelijke combinatiekorting. Dat is al best een bedrag. Maar of het klopt is natuurlijk niet te zeggen met zo weinig informatie idd.
Ja die komt later volgens mij!
@Mexi wilde gok maar ik denk dat het kan komen door de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Ik heb daar dit jaar ook voor het eerst recht op (dochter van 1,5) en dat gaat om veel geld.
Kan zijn dat er door de werkgever te weinig loonheffing is ingehouden (helaas)