Belastingen

Ik krijg best een significant bedrag terug en ik heb daar ook al een hele goede besteding voor bedacht, maar nu kreeg ik een bericht dat ze het niet gered hebben voor 1 juli.
‘We proberen je voor 1 maart 2027 meer te laten weten’ :sob:

2 likes

Ze geven zichzelf 8 maanden lang uitstel en dan niet eens zeker kunnen zeggen dat het lukt met “we proberen”. Bizar!

2 likes

Wat prut zeg! Krijg je dan rente? :stuck_out_tongue_winking_eye: Dat vroeg mijn moeder laatst toen de Belastingdienst bij mij ook te laat dreigde te zijn

Uiteindelijk sinds een paar dagen mijn geld terug, nadat ik eerst mijn rekeningnummer moest doorgeven :smiling_face_with_tear: En dat zou 2 weken duren voor de administratie en dan nog 3 weken voor de uitbetaling (of andersom). Ik heb nog mazzel dat het er alsnog binnen 2 weken was

Volgens mij wel, als de belastingdienst niet binnen de wettelijke termijn uitbetaalt. Ik heb ook weleens extra geld van UWV gekregen omdat er iets mis gegaan was met m’ ouderschapsverlof. Dat noemen ze ook een rente.

1 like

Storm in een glas water, ik heb de beschikking binnen! Met €130 rente erbij opgeteld, dus dat krijg je toch!

4 likes

Ik kreeg €1 gestort wat ik te weinig aan kinderopvangtoeslag had gekregen :joy: ik dacht dat er zowel voor betalen als ontvangen minimum bedragen waren?

2 likes

Ik heb voorlopige aangifte gedaan over 2026 omdat ik nu hypotheek rente aftrek terug kan vragen. In de brief staat het bedrag en dat het maandelijks komt.

Kan iemand mij vertellen of ik dat bedrag van heel 2026 over de resterende maanden verspreid krijg of wordt het door 12 gedeeld waarbij ik tot en met augustus in 1x krijg en de rest wel maandelijks?
Het staat niet duidelijk in de brief en ik kan het online ook niet vinden :sweat_smile:

Je krijgt het van heel 2026 verspreid betaald over de resterende maanden van 2026

1 like

Ik vroeg me al af wat de Nederlandse belastingdienst met rente deed!

Ik kreeg in een ander land in juni een brief dat ik moest betalen, met uiterste betaaldatum ergens in september en dan alvast inclusief rente tot september?? Dacht ook hallo dan wil ik wel eerder betalen hoor. Had dat in NL nog nooit gezien

Ik heb nu ook een hele euro terug gekregen :joy: zo random haha

Voor in je spaarpot :pig:

Kan ik ijsje van kopen in de vakantie! (O nee die zijn te duur inmiddels)

IKEA heeft ijsjes voor 1€🤪

2 likes