Belastingen

Ze hebben je rekeningnummer toch al?

In het verleden wel eens gehad ja, ookal hebben ze m’n rekeningnummer in principe al. Maar dit keer niet
Edit: heb je misschien afgelopen jaar een nieuwe of extra rekening geopend? Dat ze nu niet zeker weten op welke ze het moeten storten?

3 likes

Als je het niet vertrouwt, kun je het beste de belastingdienst zelf bellen. Dan weet je zeker of de brief van hun komt.

8 likes

Pff heftig he, ik snap je alertheid wel. Gewoon bellen inderdaad, dan weet je het zeker

1 like

Heeeeel goed dat je zo alert bent btw

Is denk ik echt het enige atm waar we het mee moeten doen na al die datalekken

Mijn mail en telefoon (sms) stroomt echt vol met fake berichten, je wordt er gewoon bang van

Ben benieuwd of het legit was of niet

1 like

Ja dat zou ik ook denken! Heb al vaker geld van ze op mn rekening gehad. En heb al 30 jaar dezelfde rekening.
Ik ga inderdaad bellen maar ze zijn door hemelvaart pas maandag bereikbaar

Ja mijn vriend ook! :woman_shrugging:t3:

2 likes

Heb het ook een keer moeten doorgeven, was verder niets veranderd in mijn situatie.

1 like

En als je inlogt bij mijn Belastingdienst? Als het daar gewoon staat en je het daar kan doorgeven is dat natuurlijk prima.

1 like

Als het van de belastingdienst komt kan je dat ook zien in je correspondentie online via mijn Belastingdienst.

7 likes

Iemand met dagtekening 12 mei al knaken ā€œgekregenā€?

Ja ik! Dagtekening was 12 mei en stond die dag ook op m’n rekening.

Ja kan hoor. Ze moeten geloof ik om de zoveel jaar je rek.nr verifiƫren. Of als er 3 jaar niet op uitbetaald is. Je kan op mijn belastingdienst onder het kopje mijn gegevens je rek.nr doorgeven

2 likes

Iemand die moet betalen al een aanslag gekregen? Ik moet naar het lijkt ook een paar honderd euro betalen, vraag me ook een beetje af hoe dat kan… ben in 2024 wel afgestudeerd en vanaf toen meer gaan werken, weet niet of dat in 2025 ook nog gevolgen heeft? En in 2025 ook de ā€˜gebruikelijke’ CAO loonsverhoging gehad. Beetje hetzelfde verhaal als @macchiato dus… is het inderdaad gebruikelijk dat je zoiets aan HR kan voorleggen? Want als het even kan voorkom ik graag dat ik weer in 1 keer zo’n klap geld moet betalen

3 likes

Flaaaauw ik niet

Ik krijg best een significant bedrag terug en ik heb daar ook al een hele goede besteding voor bedacht, maar nu kreeg ik een bericht dat ze het niet gered hebben voor 1 juli.
ā€˜We proberen je voor 1 maart 2027 meer te laten weten’ :sob:

2 likes

Ze geven zichzelf 8 maanden lang uitstel en dan niet eens zeker kunnen zeggen dat het lukt met ā€œwe proberenā€. Bizar!

2 likes

Wat prut zeg! Krijg je dan rente? :stuck_out_tongue_winking_eye: Dat vroeg mijn moeder laatst toen de Belastingdienst bij mij ook te laat dreigde te zijn

Uiteindelijk sinds een paar dagen mijn geld terug, nadat ik eerst mijn rekeningnummer moest doorgeven :smiling_face_with_tear: En dat zou 2 weken duren voor de administratie en dan nog 3 weken voor de uitbetaling (of andersom). Ik heb nog mazzel dat het er alsnog binnen 2 weken was

Volgens mij wel, als de belastingdienst niet binnen de wettelijke termijn uitbetaalt. Ik heb ook weleens extra geld van UWV gekregen omdat er iets mis gegaan was met m’ ouderschapsverlof. Dat noemen ze ook een rente.

1 like

Storm in een glas water, ik heb de beschikking binnen! Met €130 rente erbij opgeteld, dus dat krijg je toch!

4 likes