Belastingen

Ik moet nog aangifte doen :rofl:

Ik ook! Het erge is nog dat ik hem al een keer voor de lol snel snel heb ingevuld en weet dat ik flink wat terug ga krijgen, maar dat motiveert blijkbaar niet genoeg om het nog een keer goed te doen :joy:

1 like

Sorry zie je vraag nu pas! Ik heb het aan HR gevraagd en ze hebben wel een beetje meegedacht maar heb het even niet allemaal paraat. Volgens mij kwam het erop neer dat ik net een grens ben overgegaan qua hoogte van de arbeidskorting. Ze zeiden dat ik fors vooruit ben gegaan in salaris omdat ik een schaal omhoog ben gegaan, dat klopt niet helemaal want ben van bijvoorbeeld 7.4 naar 8.2 gegaan, het was iets meer dan een trede in dezelfde schaal maar geen hoog bedrag. Ze bleven ook zeggen dat er allerlei persoonlijke redenen kunnen zijn dat je moet terugbetalen, ook al had ik aangegeven dat andere redenen voor een terugbetaling uitgesloten zijn omdat die simpelweg niet van toepassing zijn bij mij. De enige oplossing was de loonheffingskorting helemaal uitzetten. Dat vind ik een gekke en niet wenselijke oplossing dus heb het hierbij gelaten, voor 2026 ā€œzou het goed moeten staanā€ volgens HR.

Ik heb ook al een brief binnen maar digitaal nog geen bericht ontvangen!