Belastingen

Ik ook! Het erge is nog dat ik hem al een keer voor de lol snel snel heb ingevuld en weet dat ik flink wat terug ga krijgen, maar dat motiveert blijkbaar niet genoeg om het nog een keer goed te doen :joy:

1 like

Sorry zie je vraag nu pas! Ik heb het aan HR gevraagd en ze hebben wel een beetje meegedacht maar heb het even niet allemaal paraat. Volgens mij kwam het erop neer dat ik net een grens ben overgegaan qua hoogte van de arbeidskorting. Ze zeiden dat ik fors vooruit ben gegaan in salaris omdat ik een schaal omhoog ben gegaan, dat klopt niet helemaal want ben van bijvoorbeeld 7.4 naar 8.2 gegaan, het was iets meer dan een trede in dezelfde schaal maar geen hoog bedrag. Ze bleven ook zeggen dat er allerlei persoonlijke redenen kunnen zijn dat je moet terugbetalen, ook al had ik aangegeven dat andere redenen voor een terugbetaling uitgesloten zijn omdat die simpelweg niet van toepassing zijn bij mij. De enige oplossing was de loonheffingskorting helemaal uitzetten. Dat vind ik een gekke en niet wenselijke oplossing dus heb het hierbij gelaten, voor 2026 ā€œzou het goed moeten staanā€ volgens HR.

Ik heb ook al een brief binnen maar digitaal nog geen bericht ontvangen!

1 like

Mensen die geld terugkrijgen: hebben jullie ook een brief gekregen dat je je rekeningnummer moet doorgeven aan de belastingdienst zodat zij het geld voor je kunnen storten?

Ik vertrouw niks meer sinds al die datalekken

Brief gehad, kreeg terug wat ik had doorgekregen maar geen rek nummer moeten opgeven ofzo.

1 like

Ze hebben je rekeningnummer toch al?

In het verleden wel eens gehad ja, ookal hebben ze m’n rekeningnummer in principe al. Maar dit keer niet
Edit: heb je misschien afgelopen jaar een nieuwe of extra rekening geopend? Dat ze nu niet zeker weten op welke ze het moeten storten?

3 likes

Als je het niet vertrouwt, kun je het beste de belastingdienst zelf bellen. Dan weet je zeker of de brief van hun komt.

7 likes

Pff heftig he, ik snap je alertheid wel. Gewoon bellen inderdaad, dan weet je het zeker

1 like

Heeeeel goed dat je zo alert bent btw

Is denk ik echt het enige atm waar we het mee moeten doen na al die datalekken

Mijn mail en telefoon (sms) stroomt echt vol met fake berichten, je wordt er gewoon bang van

Ben benieuwd of het legit was of niet

1 like

Ja dat zou ik ook denken! Heb al vaker geld van ze op mn rekening gehad. En heb al 30 jaar dezelfde rekening.
Ik ga inderdaad bellen maar ze zijn door hemelvaart pas maandag bereikbaar

Ja mijn vriend ook! :woman_shrugging:t3:

2 likes

Heb het ook een keer moeten doorgeven, was verder niets veranderd in mijn situatie.

1 like

En als je inlogt bij mijn Belastingdienst? Als het daar gewoon staat en je het daar kan doorgeven is dat natuurlijk prima.

1 like

Als het van de belastingdienst komt kan je dat ook zien in je correspondentie online via mijn Belastingdienst.

7 likes

Iemand met dagtekening 12 mei al knaken ā€œgekregenā€?

Ja ik! Dagtekening was 12 mei en stond die dag ook op m’n rekening.

Ja kan hoor. Ze moeten geloof ik om de zoveel jaar je rek.nr verifiƫren. Of als er 3 jaar niet op uitbetaald is. Je kan op mijn belastingdienst onder het kopje mijn gegevens je rek.nr doorgeven

2 likes

Iemand die moet betalen al een aanslag gekregen? Ik moet naar het lijkt ook een paar honderd euro betalen, vraag me ook een beetje af hoe dat kan… ben in 2024 wel afgestudeerd en vanaf toen meer gaan werken, weet niet of dat in 2025 ook nog gevolgen heeft? En in 2025 ook de ā€˜gebruikelijke’ CAO loonsverhoging gehad. Beetje hetzelfde verhaal als @macchiato dus… is het inderdaad gebruikelijk dat je zoiets aan HR kan voorleggen? Want als het even kan voorkom ik graag dat ik weer in 1 keer zo’n klap geld moet betalen

3 likes

Flaaaauw ik niet