Belastingen

#mood

8 likes

Haha jep dat moet je dan nog betalen!

Ligt aan de maand van ontbinding!

Dan mag je sowieso zelf kiezen! Even kijken hoe het voordeliger uitpakt want kan slim zijn om wel voor fiscaal partnerschap te kiezen. Maar als het niet uitmaakt of je wilt het niet, dan mag je 'm dus uit je aangifte gooien :slight_smile:

Heb in 2018 verschillende baantjes bij verschillende werkgevers gehad en vorig jaar ook, toen kreeg ik opeens veel terug en nu best wel weinig :tired_face: terwijl ik vandeweek de voorlopige aangifte had ingevuld en toen kreeg ik veel meer terug. Hoe kan dit?!

Ik moet ook weer eens betalen.

Ik moet iemand helpen die geen online aangifte wil doen. Welk formulier moet je dan gebruiken? P formulier?

Aanvragen via de Belastingtelefoon! Ligt aan de situatie welke je nodig hebt

1 like

Bedankt voor je toelichting! Het is nu een stuk duidelijker.

ā‚¬41 euro krijg ik. Nou toch blij mee voor het baantje waar ik 2 weken heb gewerkt :joy:

1 like

Ik krijg ruim 300 euro terug. Mooi :grin:

1 like

Heeft iemand ooit zorgkosten opgegeven? Ik heb in 2018 in totaal 1487 euro aan zorgkosten rechtstreeks aan de zorgverlener moeten betalen. Ik had een basis- en aanvullende verzekering, maar daaruit werden die kosten dus kennelijk niet vergoed (anders had ik de rekening toch niet op de deurmat gekregen?). Mag ik er nu vanuit gaan dat het op te geven zorgkosten zijn, of wat kan ik anders doen om het te controleren?

Edit: ik dacht om de een of andere reden dat het zondag was, maar ik hang al met de Belastingtelefoon aan de lijn. Een beller is sneller. :wink:

Ik krijg echt mega veel terug dus ben super blij!! :tada::tada:

Ik krijg (even naar boven afgerond) 500 euro terug. Wel lekker maar niet zo lekker als vorig jaar haha, toen was het een keer meer. Volgend jaar krijg ik nog minder en dan is het afgelopen voor mij. :laughing:

Ik krijg 0 euro terug :cry:

Wij krijgen ā‚¬ 2.400,00 terug. Dit komt door de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Volgend jaar krijgen we echt een hele boel terug. Zin in.

Ja, dat klopt inderdaad wat je zegt. Ik hield het even makkelijk. Een deel van de zorgkosten is wel direct gedeclareerd bij mijn zorgverzekeraar. Dat wekt bij mij de indruk dat ze in ieder geval allebei gecontracteerd zijn. Ik ga er nu vanuit dat de rekeningen die ik op de mat heb ontvangen door mijn zorgverzekeraar zijn afgewezen. Misschien is dat ten onrechte. Behalve alle rekeningen opduiken en online indienen weet ik ook niet zo goed hoe ik daar achter kom.

Ik hang nu in de wachtrij van de Belastingtelefoon.

Ja lijkt me wel logisch dat dat het is. Lees even wat @Merel eerder zei. Je bent meer gaan verdienen, maar de ingehouden belasting is hetzelfde gebleven, terwijl je eigenlijk meer af zou moeten dragen.

1 like

@Noomie Ik heb net gebeld met de Belastingtelefoon en mijn zorgverzekeraar, en dat heeft geholpen. Gelukkig trof ik de juiste persoon bij mijn zorgverzekeraar, dus hij heeft alles met me nagelopen en van de 1500 euro blijft er 400 euro over om aan te geven bij de Belastingdienst. En hij kwam erachter dat ik een bepaalde rekening niet gedeclareerd had, dus ik krijg ook nog 100 euro van de zorgverzekeraar.

Edit: FML, 400 euro is blijkbaar niet genoeg om in aanmerking te komen voor teruggave. Dat was dus een middag puzzelen ā€œvoor niksā€ (behalve dat ik ervan leer natuurlijk).

1 like

Ik krijg 400 terug, heb vorig jaar een half jaar fulltime gewerkt dus vind het wel lekker!

1 like