Belastingen

" Onder studiefinanciering verstaan wij:

  • een basisbeurs
  • een basislening
  • een aanvullende beurs
  • een collegegeldkrediet
  • een prestatiebeurs
  • een lening bij DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs)
  • een uitkering die vergelijkbaar is met studiefinanciering
  • een reisvoorziening (Ov-kaart)"

Bron Belastingdienst

1 like

Ik krijg 1500 euro terug, al wel verwacht omdat ik vorige jaar de helft van het jaar niet gewerkt heb. Wel jammer; ik maak superveel reiskosten (meer dan een maandsalaris per jaar) waar mijn baas minimaal aan mee betaald, maar omdat ze precies het belastingvrije deel betalen is dat niet aftrekbaar.

1 like

Dat zijn dƩ bedragen! Wat ga je ermee doen?

5 likes

Zo, dat kun je toch wel weer mooi naar de spaarrekening overmaken!

1 like

Wow, ik krijg gewoon meer dan 400 euro terug? Mag ook wel eens, heb drie jaar op rij lekker terug mogen betalen.

Haha ik zal het even in spoiler uitleggen want het boeit me niet heel veel maar voelt het iets veiliger.

Samenvatting

Ik heb ooit stufi gehad naast mijn uitkering dus ik betaal nu teveel uitkering terug (een behoorlijk bedrag) maar ik betaal bruto terug terwijl ik netto heb gekregen dus dat verschil krijg ik van de belastingdienst terug. Maar ik heb het maandbedrag steeds weer lager gezet dus het bedrag wat ik terug krijg van een jaar is dan ook lager. En ik ben nu bezig met laatste beetje afbetalen dus op een gegeven moment krijg ik niks meer terug.

500 euro betalen :sob::sob:

Als je geen brief hebt gekregen van de Belastingdienst ben je ook niet verplicht om deze in te vullen toch? Ik had even gekeken en moet dus geld terug betalen maar dan hoef je niet op akkoord te klikken toch op het eind? Is er alsnog een kans dat je dit dan terug moet betalen?

Als je meer dan ā‚¬46 terug moet betalen ben je verplicht aangifte te doen, daaronder niet.

Edit: bron https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/belastingaangifte/content/moet_ik_aangifte_doen

1 like

Mijn loon lijkt hoger dan het volgens mij zou moeten zijn? Of tellen ze daar vakantiegeld bij mee? Ik heb dit jaar geen jaaropgave gehad, sowieso nog even achteraan dusā€¦

Je bent het niet verplicht om in te vullen, en als het bedrag lager is dan 45 euro hoef je het ook niet op te sturen.

Als het daarboven zit zou ik het wel doen, omdat de kans groot is dat de belastingdienst er zelf ook nog achter komt, en je jaren later een bedrag moet betalen.

1 like

Ik helemaal met spanning ingevuld staat er je hoeft 0 euro te betalen. Thats itā€¦ dit is een soort samenvatting van mn leven hahahaah.

3 likes

1400 euro terug :scream:

2 likes

Ik krijg 0 euro terug. Vorig jaar ā‚¬300,- terwijl er niks aan mijn situatie is veranderdā€¦

2300 terug :tada::tada:

2 likes

Yes inclusief vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc.

1 like

Ik wilde hem invullen, nu staat er dat ik mag kiezen of ik fiscale partner met mijn vriend wil zijn. Is dat verstandig? Ik weet echt niks van fiscaal partnerschapā€¦ Vriend heeft maar 1 maand (part-time) gewerkt in 2018 (is pas later in het jaar in NL komen wonen), ik heb part-time gewerkt. We hebben samen een baby gekregen afgelopen jaar.

Ik krijg 155 terug, ook weer priem. Kan ik weer (terug) in mā€™n zak steken.

Oeps, ik heb een typfout gemaakt in loon van een werkgever en al verstuurd. Kan ik dit nog herstellen? :see_no_evil:

Ahh dan klopt het waarschijnlijk dat het loon iets meer is dan ik verwacht had. Thanks! :slight_smile: