Belastingen

1400 euro terug :scream:

2 likes

Ik krijg 0 euro terug. Vorig jaar €300,- terwijl er niks aan mijn situatie is veranderd…

2300 terug :tada::tada:

2 likes

Yes inclusief vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc.

1 like

Ik wilde hem invullen, nu staat er dat ik mag kiezen of ik fiscale partner met mijn vriend wil zijn. Is dat verstandig? Ik weet echt niks van fiscaal partnerschap… Vriend heeft maar 1 maand (part-time) gewerkt in 2018 (is pas later in het jaar in NL komen wonen), ik heb part-time gewerkt. We hebben samen een baby gekregen afgelopen jaar.

Ik krijg 155 terug, ook weer priem. Kan ik weer (terug) in m’n zak steken.

Oeps, ik heb een typfout gemaakt in loon van een werkgever en al verstuurd. Kan ik dit nog herstellen? :see_no_evil:

Ahh dan klopt het waarschijnlijk dat het loon iets meer is dan ik verwacht had. Thanks! :slight_smile:

Wij moesten voor het eerst samen aangifte doen. Krijgen samen 2000 euro terug! 1 Maart is hier ook ieder jaar een feestdag in huis :nerd_face:

2 likes

Het voelt toch altijd weer een beetje alsof je een eindejaarslot hebt gekocht :'D

12 likes

Ben je ondernemer? Kleine administratie/boekhoud kantoortjes doen vaak wel aangiftes voor kleine ondernemers en particulieren…

Wie is uw fiscale partner?

Of u een fiscale partner hebt, hangt af van uw situatie:

Je kan hem aanpassen online!

1 like

Ik ben wel benieuwd want ik dacht dat je fiscaal partner bent of niet maar ik wist niet dat je hiervoor kon kiezen. Je kunt wel kiezen hoe je bepaalde dingen verdeelt als je eenmaal fiscaal partner bent. Maar goed ik weet zeker niet alles dus vandaar mijn bericht. Weet iemand hier meer over?

(Ik vul IB in voor overleden mensen dus misschien kan ik verder wel nuttig zijn in dit topic.)

Volgens mij weten veel mensen dit al maar mocht iemand hier in de afgelopen drie jaar zijn begonnen met werken na een studie of een periode van minder/geen werk kijk dan eens naar middelen.

@Luzarl Ik heb nog eens gekeken, het klopt niet helemaal wat ik zei, er staat ’ U kunt met X fiscale partners zijn voor heel 2018. Wilt u met X fiscale partners zijn voor heel 2018? ja/nee’.

Dus dan ben ik (denk ik) als ik nee kies een deel van 2018 fiscale partner met hem (?), maar dat komt verder nergens terug later in de aangifte.

Ik vul het nu eerst maar met beide opties in (zonder ondertekenen en versturen), en dan kijken wat het gunstigst blijkt te zijn.

1 like

Je krijgt het gewoon op je rekening!

1 like

Heeft iemand hier wel eens gebruik gemaakt van middeling?

Nou kom maar door! Net aangifte gedaan en het maakt me blij :smirk:.

Wel een erg dure steeds dan :sob:

1 like

Ik heb dit vorig jaar ook moeten doen, idd echt een boekwerk inclusief boekwerk met uitleg. Vond het heel makkelijk though, heel veel van die vragen gaan toch over zaken die voor mij nvt zijn zoals vermogenskwesties en kinderen. Hoefde uiteindelijk maar 3 of 4 blz in te vullen. Wel op iedere blz je BSN. Denk dat je er echt wel uit komt hoor!