#Denhaaghoudtzijnhandweeromhoog
Aaah shit zeg! Hoe kan dit? Door je werk te weinig belasting afgedragen of ben je zzpāer ofzo en had je dit wel soort van zien aankomen?
Oef! En ik vond mijn 300 al veel.
Ja ik vond het ook heel gek dat je niet met de app kunt inloggen via je telefoon.
Na tig keer proberen gaf hij ook aan dat ik überhaupt via de app geen aangifte kan doen. Snap niet waarom.
Volgens mij is je studieschuld geen aftrekpost, volgens mij mag je alleen gemaakte studiekosten aftrekken (en alleen als je geen recht meer hebt op lenen/beurs etc)
Leningen mag je van je vermogen aftrekken als die boven de grens (2020 30k) is. Dus in box 3 (vermogensbelasting) niet box 1 (inkomstenbelasting).
@Mar22 hmm zou kunnen (in box 3)! Maar niet als je sowieso al uitkomt onder de 50.000, want dat deel is vrijgesteld, want dan heeft het geen zin. De grondslag wordt niet negatief, dus misschien daarom?
Edit: 2020 is het natuurlijk nog 30.000!
En @MadameMignon
Nee klopt, bedoel idd aftrekken van je vermogen in box 3! Kwam daar blijkbaar net bovenuit, maar best hoge studieschuld dus die moet er nog vanaf.
Ja ben ZZP-er had het niet zien aankomen zoveel maar goed het is nou eenmaal zo heb het gelukkig wel al die tijd apart gehouden maar het definitief kwijt zijn doet wel even pijn
Ik krijg het spontaan benauwd als ik dit topic zie
Yeah ik krijg 70 euro terug
Wij hebben in 2020 een huis gekocht dus ik vind de aangifte voor dit jaar maar een uitdaging. Ik heb de website van de belastingdienst al uitgeplozen en ook een rondje google gedaan. Klopt dit zo?
-
Bij de aankoopkosten tel ik de aankoopsom, overdrachtsbelasting, notariskosten & kadastrale rechten overdracht/aankoop en kosten voor de bankgarantie bij elkaar op.
-
Aftrekbarekosten zijn de kosten voor advies en bemiddeling (hypotheekadviseur), kosten voor NHG, taxatiekosten & notariskosten en kadastrale rechten hypotheek.
Waar ik de hypotheekrenteaftrek laat is me ook nog niet helemaal duidelijk, maar die kutwebsite klapt er elke keer uit haha. Was ook te verwachten natuurlijk, maar vind het al zo stressvol dit jaar en dan ook dat nog.
Ik kom er niet doorheen probeer het later deze week wel ofzo.
Aftrekbaar is alles mbt de hypotheek. Dus notariskosten alleen voor de hypotheek akte en niet voor het transport/de overdracht.
NHG, taxatie, hypotheekadviseur en inschrijving hypotheek in het kadaster idd ook, deze hebben ook met de hypotheek te maken.
Ik geef het op, zit wel in de app maar kan niet versturen.
Het is toch niet te geloven. Maandagavond bijna half 12, en kan nog niet inloggen want āte drukā.
Wat het is toch een schaamteloos amateuristische instelling. Onwaarschijnlijk slecht.
Ik ben mij hier ook zo over aan het verbazen. Ik vraag me dan echt af hoe dat werkt bij zoān organisatie: je weet dat zoān 8 miljoen mensen vanaf 1 maart aangifte gaat doen hoezo zorg je dan niet dat je systeem werkt en dan ook gewoon de hele dag. Ik denk dat geen enkel commercieel bedrijf zo laks omgaat met zijn systemen.
Tja, je kan ook weinig verwachten van een instelling die moedwillig 10 duizenden mensen onterecht in de schulden heeft gestort.
Vind het oprecht knap dat ze het jaar na jaar verkloten.
Ik vind het ook kut maar vraag me ook af in hoeverre je je servers voor ƩƩn dag kan verbeteren en voor elke dag zoān capaciteit is wellicht niet betaalbaar of duurzaam?
Misschien eerder een oplossing om te zorgen dat mensen verspreid hun aangifte doen IPV allemaal 1 maart.
Ik kom er nog steeds niet doorheen, het is echt om te gieren. Me twee brieven en een mail sturen dat ik aangifte moet doen en dan vervolgens een storing hebben ik wacht lekker tot 30 april