Belastingen

Ik kom er niet doorheen :sweat_smile: probeer het later deze week wel ofzo.

Aftrekbaar is alles mbt de hypotheek. Dus notariskosten alleen voor de hypotheek akte en niet voor het transport/de overdracht.

NHG, taxatie, hypotheekadviseur en inschrijving hypotheek in het kadaster idd ook, deze hebben ook met de hypotheek te maken.

1 like

Ik geef het op, zit wel in de app maar kan niet versturen.

Het is toch niet te geloven. Maandagavond bijna half 12, en kan nog niet inloggen want “te druk”.
Wat het is toch een schaamteloos amateuristische instelling. Onwaarschijnlijk slecht.

4 likes

Ik ben mij hier ook zo over aan het verbazen. Ik vraag me dan echt af hoe dat werkt bij zo’n organisatie: je weet dat zo’n 8 miljoen mensen vanaf 1 maart aangifte gaat doen hoezo zorg je dan niet dat je systeem werkt en dan ook gewoon de hele dag. Ik denk dat geen enkel commercieel bedrijf zo laks omgaat met zijn systemen.

Tja, je kan ook weinig verwachten van een instelling die moedwillig 10 duizenden mensen onterecht in de schulden heeft gestort.
Vind het oprecht knap dat ze het jaar na jaar verkloten.

Ik vind het ook kut maar vraag me ook af in hoeverre je je servers voor één dag kan verbeteren en voor elke dag zo’n capaciteit is wellicht niet betaalbaar of duurzaam?
Misschien eerder een oplossing om te zorgen dat mensen verspreid hun aangifte doen IPV allemaal 1 maart.

7 likes

Ik kom er nog steeds niet doorheen, het is echt om te gieren. Me twee brieven en een mail sturen dat ik aangifte moet doen en dan vervolgens een storing hebben :joy: ik wacht lekker tot 30 april

Het is gelukt via de app :partying_face::partying_face::partying_face:

Is je leenperiode ook voorbij sinds 2018 (dat je niet meer mag lenen)? Dan zou het moeten kunnen.

Huh klopt het dat als je alleen in januari loon hebt ontvangen en de rest van het jaar een uitkering krijgt, je terug moet betalen aan de belastingdienst? Ik heb geen koophuis of andere dure bezittingen of spaargeld.

Nou nou. Ik vind eerder dat tatta’s niet met zijn allen tegelijk op de eerste dag hun aangifte moeten willen doen als je er 2 maanden (!) de tijd voor hebt. Wat hierboven ook wordt gezegd, moet de capaciteit voor die server echt voor 1 dag zo worden opgeschaald terwijl het voor de rest van het jaar niet nodig is?

9 likes

Als jij door die maand salaris net in een hogere belastinschaal komt dan met 12 maanden uitkering denk ik dat dat wel kan ja. Wel zuur!

Vannacht aangifte gedaan toen ik wakker werd voor een sanitair intermezzo. 0 euro, as expected.

3 likes

Heeft niet zoveel met tatta zijn te maken maar gewoon met je zaken op orde willen hebben en weten waar je (financieel gezien) aan toe bent.

4 likes

In een financiële crisis

1 like

Dit is trouwens wel mogelijk als je gebruikt maakt van een cloud service. Dan kun je heel makkelijk extra capaciteit bijmaken, en weer afschalen als je het niet nodig hebt! Heel handig! Belasting dienst kennede, oud en log bedrijf zullen ze alles idd nog op fysieke servers hebben draaien

2 likes

Dus wat ik benoemde klopt? Want ik vind het echt heel onduidelijk haha. Al vrij snel vragen ze om de aankoopkosten en daarbij geldt dan dus dit:

En die kosten zijn niet later alsnog aftrekbaar, toch? Of vergeet ik iets? Sorry ben echt een noob wat dit betreft en in staat om onze hypotheekadviseur te vragen :joy:

Ik doe dit jaar voor het eerst aangifte als ondernemer, dus heb ook voor het eerst hulp ingeschakeld zodat ik zeker weet dat alles goed ingevuld wordt. We gaan het wel samen doen, zodat ik het de volgende keer hopelijk weer zelf kan. Ik was al wel zo ver dat ik volgens mij minder winst heb gedraaid dan de zelfstandigen- + startersaftrek (werk ernaast ook nog in loondienst) dus ik denk/hoop dat het heel erg mee gaat vallen allemaal.

@Dommel We hebben ‘nog maar’ twee belastingschijven.
Inkomsten in box 1 - tot AOW-leeftijd
IB Schijf 1: t/m € 68.507 37,35 %
IB Schijf 2: vanaf € 68.508 49,50 %
Kan me niet voorstellen dat je salaris in januari zo hoog was dat je in schijf 2 kwam. Die moet dan bijna 30.000 zijn namelijk haha, aangezien maximale ww per jaar rond modaal is.
Heb je in januari ook van je voormalig baan vakantieuren uitbetaald gekregen en vakantiegeld? Dan zit het vermoedelijk daarin?

1 like