Jaaa ik zie dit nu ook op Mijn Belastingdienst
Ik heb eindelijk bericht op mijn belastingdienst. Er staat dat ik per post krijg en een datum van 8 juni. Kan hem uiteraard nog niet openen. Zal ik dan morgen ofzo de brief ontvangen?
Nee
Ik had dat ook en twee dagen later kreeg ik een melding dat er een bericht van de Belastingdienst klaar stond in MijnOverheid waar ik hem wel kon lezen! De brief zelf kwam pas een week later met de post, haha.
Ik kon hem vandaag ook zien op mijnoverheid, met een dagtekening voor vrijdag.
Jullie hebben allemaal definitieve aanslagen? Ik heb (ook van vorig jaar) voorlopige aanslag, nu begin ik te stressen!
Ja zijn allemaal definitieve bij mij, vorig jaar ook.
Er staat ook dat de uitbetaling puur op de aangifte is en dat deze nog niet gecontroleerd is… ben benieuwd wat de reden is waarom ze nog niet definitief zijn. Stress er aardig van, weinig zin om alles, ook van 2016, weer terug te moeten boeken al neem ik aan dat ze gewoon kloppen…
ik zie 'm ook online! dagtekening 14 juni. iemand met deze dagtekening die het geld al heeft?
zelfde dagtekening, maar helaas het geld nog niet. Ik hoop morgen of vrijdag.
Ik had dagtekening 12 juni en had het ook de 12e binnen, staat gelijk op m’n spaarrekening voor de vakantie
ooh wel goed om te weten, ik hoop dat ook op deze week!
Hier nog steeds niks.
Ik heb net dubbel gecheckt of mijn aangifte wel echt verstuurd is.
Wanneer ben je verplicht aangifte te doen? Ik wist namelijk niet dat dit verplicht was, maar ik kreeg wel een brief dat ik het moest doen want anders boete en gevangenis
Als ze je uitnodigen om aangifte te doen is het verplicht, of als je zelf zou kunnen weten dat je belasting moet betalen (als je bijv. nog geen belasting hebt afgedragen via je werkgever, of als je vermogen hebt waarover belasting betaald moet worden).
Dit is beide niet het geval bij mij, daarom was ik zo verbaasd dat mij een ultimatum werd gesteld om mijn aangifte te doen.
Mijn ervaring is dat het geld op de datum van de dagtekening op je rekening staat. Nog 1 nachtje dus
Heb je niet de uitnodiging gemist toevallig? En moet je uiteindelijk ook betalen?
Ik hoef niet te betalen maar t zou kunnen dat ik de uitnodiging heb gemist. Dat zou t wel verklaren ja
Ik dacht altijd dat de regel was: heb je inkomsten uit werk gehad dan moet je sowieso aangifte doen. Doe al aangifte sinds ik 13 ben ofzo