Belastingen

Ik las de bovenstaande berichten en ging naar de site en op hetzelfde moment kreeg ik een pushbericht van mijnoverheid dat er een brief klaar stond op mijnbelastingdienst. Ik kan het niet openen, maar ga ervan uit dat het geld niet lang meer op zich laat wachten. Ik ben zo gelukkig haha

2 likes

Ik heb sinds gisteren ook mijn geld. Helaas iets teveel verdiend dus het viel in maart een beetje tegenā€¦ maar niet terug hoeven te betalen

Eindelijk bericht!

Ik kreeg het idee dat ze eerst iedereen die moest betalen gedaan hebben, althans in mijn omgeving wel.

Maar inmiddels hebben ze genoeg centjes en heb ik het teruggehad :blush:

Ik nog steeds niets!! Jammerrrr maar had 2 maanden geleden al 1.5k van ze teruggekregen van 2015 dus kan nog wel even wachten

Ik heb ook bericht dat de brief is verzonden. Kom maar door :moneybag::moneybag:

Jaaa ik heb ook net mijn brief ontvangen! :money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings:

1 like

Mijn inkomen was 15 maart al vastgesteld en nu 2 juni weerā€¦ En ik heb geen brief gehad maar volgens dit berichtje wel?

Bij mij stond de definitieve aanslag in mn berichtenbox, heb geen papier ontvangen

Ik ben echt een drama met zulke dingen, zou echt willen dat je dit op school leert. Maar goed.

Ik heb dus 1x een brief gehad in november ofzo dat ik aangifte kon doen over 2016? Verder nog nooit een brief gehad of wat dan ook. Wel altijd bijbaantjes gehad met loonheffing. Keek laatst in mijn belastingdienst en daar stond dat ik over 2015, 2016 en 2017 aangifte kan doen? Die stonden iig ingevuld en ā€˜openā€™? Betekent dit dat ik die gegevens gewoon moet checken en krijg ik dan (waarschijnlijk, hopelijk?) geld terug van die 3 jaren? Of ben ik al te laat en kan ik fluiten naar mijn centen? Ik schaam me er trouwens ook best wel voor dat ik dit allemaal gewoon niet weet, heb economie gehad tot mijn 14e ofzo en nooit met mijn ouders meegekeken en ik heb een intense haat aan alles met cijfers :flushed:

Nee het kan nog! Het meeste staat al ingevuld en je kan vrij snel zien of je wel/geen geld terugkrijgt. Gewoon de stappen volgen, het spreekt voor zich

Ik kan online ook niks vinden. :S

Dankje! Ga ik vanmiddag als ik thuis ben van werk eens even kijken. Stel het ook telkens uit omdat ik denk ā€˜ja snap er toch niks van doeiiiiā€™. Terwijl het gewoon zonde is want ik moet geloof ik best veel geld terug krijgen.

Het is echt heel simpel om in te vullen hoor, ik denk ook niet dat het wel of niet hebben gehad van economie op de middelbare school er veel mee te maken heeft, haha! Succes!

Als ik inlog bij Mijn Belastingdienst en dan klik op ā€œCorrespondentieā€ staat er dit:
15

Heb je daar al gekeken? (Waarschijnlijk wel).

Kan de mijne dus niet inzien en heb de brief ook nog steeds niet binnen, echt irritant.

1 like

Ja daar heb ik al gekeken. :stuck_out_tongue: En ook onder inkomstenbelasting en op mijn overheid. Maar bel ze wel weer even, snap er nu even niks van. Ik vind het lijken alsof ik bericht moet hebben maar die heb ik niet haha.

Ja heel apart! Volgens mij zijn er gewoon een hoop systemen die langs elkaar werken

1 like

Ik krijg ergens volgende week bericht (wrs einde van de week) wist ze mij door de telefoon te vertellen. Ik hou nu ook maar op met online kijken haha.

1 like

OMG eindelijk bericht van de Belastingdienst, brief met dagtekening 14 juni

1 like

Nou halleluja ik heb aangifte gedaan van 2016 en 2017 en ik krijg vet veel terug!! Super blij dat ik eindelijk even de tijd heb genomen en rustig naar te kijken haha.

9 likes