Belastingen

Zojuist ook eindelijk aangifte gedaan. Heb wel het idee dat ik ieder jaar steeds meer gegevens moet invullen terwijl er nooit zoveel verandert. Of ik heb in het verleden gewoon overal nee aangekruist omdat ik niet wist dat het van toepassing was. :joy:

Ik zal dit jaar ook wel weer een brief krijgen dat ik mijn reiskostenaftrek moet ‘bewijzen’. Echt zo’n harde les voor de volgende keer: verwijder niet je verlopen ov-kaart want dan kan de NS de historie niet automatisch doorsturen naar de Belastingdienst :sob:

En ik ga er vanuit dat ik niks terug krijg door wat ik moet betalen voor inkomsten uit overig werk. :sweat_smile: Wou dat ik dat gewoon zwart kon doen, maar helaas.

Schijnbaar was het op 1 maart toch wel goed gegaan, krijg net een brief met dagtekening 7 mei . :tada::tada:

Hier heeft mijn man de brief gekregen met dagtekening 11 mei. Nu die van mij nog :partying_face:

Oh ik kijk net even in de app en ik heb hem ook! Hoera!

Wat is die uitleg vreemd geschreven. Het komt erg informeel op me over. Ik vind het niks voor de BD.

2 likes

Hier ook al de definitieve aanslag binnen🎈

Ja viel mij ook al op!

Ik heb samen met mijn man aangifte gedaan. Hij heeft wel al de definitieve aanslag en ik nog niet. Is dit normaal? Wij krijgen wel ieder een ander bedrag terug.

1 like

Jep, dat is normaal. De logica ontgaat mij ook nog steeds. Dit is het eerste jaar dat mijn man en ik hem op dezelfde datum hebben gekregen. Voorheen zat er maanden tussen soms.

1 like

Bedankt voor je antwoord. Vind het ook niet logisch, maar dan wacht ik nog even af.

Wij (of naja onze accountant) schuiven altijd wat met de verdeling van bepaalde posten, zodat dat wat we samen totaal terug krijgen het hoogste is. Meestal komt dat er bij ons op neer dat 1 iemand een beetje moet betalen en de ander heel veel terug krijgt. Ligt net een beetje aan het jaar wie dat is (ik studeerde bv eerst nog en nu heeft mijn man zowel inkomen uit loondienst als uit eigen onderneming). En verrassing: degene die moet betalen heeft altijd vrij snel bericht, terwijl degene die flink terugkrijgt rustig pas weken later bericht kan krijgen.

Dat is wel opvallend. Ik schuif ook altijd met de posten, krijgen beiden gelukkig terug. Meestal hebben wij op dezelfde dag bericht of vlak na elkaar. Maar dit jaar dus niet.

Wij ook vandaag de brief gekregen, dagtekening 11 mei, dus geld komt pas na het weekend denk ik. Het is iets meer dan ik in gedachten had, blijkbaar had ik het verkeerd onthouden. Dus kleine meevaller :sweat_smile:

1 like

Grappig… dit is het eerste jaar dat mijn man en ik een ongeveer gelijk bedrag terug krijgen en nu krijgen we het tegelijk. Anders kreeg ik hem altijd als eerste en mijn man, die het dikke geld terug kreeg, hem als laatst. En ook heel laat.

1 like

Ik krijg van ons 2 alles terug en had de brief dit jaar 5 dagen eerder dan mijn vriend.

2 likes

Iemand met dagtekening 7 mei z’n geld al? :grin:

Nope nog niet! Ben flink aan het refreshen haha

Nee ik ook niet!

1 like

Nope haha

Ook niet! Ook aan het refreshen haha

Maar het wordt toch binnen 1 week na 7 mei gestort?

1 like