Belastingen

Ik heb het nog een keer doorgenomen en mijn inkomstenbelasting is omhoog gegaan (geen eigen woning meer waardoor de aftrek minder was en in salaris gestegen) en de andere premies waren juist meer geworden :frowning:
Het lijkt dus wel te kloppen. Maar misschien is bellen nog wel een goed idee, al is het maar om het even door te nemen. Heb het inmiddels wel al verstuurd :crazy_face:
Enige waar ik nog een verschil van €100 in kon ontdekken was de arbeidskorting en de verrekende arbeidskorting. Geen idee of dat klopt… De gegevens vooraf klopten bij mij verder wel allemaal!

Goede tip in ieder geval, dankjewel.

Edit: nu ik dit schrijf denk ik dat het inderdaad grotendeels aan de arbeidskorting lag. De verrekende arbeidskorting door mijn werkgever lag namelijk hoger dan de arbeidskorting die ingevuld staat op de inkomstenbelasting. Dus dan heeft mijn werkgever met €100 te veel korting gegeven I guess? :woman_shrugging:t3:

Als het goed is heb jij een jaaropgave ontvangen van je werkgever? De bedragen die daarop staan (brutoloon, arbeidskorting en loonheffing(?)) moet je invullen bij de aangifte. Dus als er iets anders al automatisch is ingevuld, moet je dat aanpassen

Ja hoe meer je verdient hoe lager je arbeidskorting waar je recht op hebt wordt. Als je bijvoorbeeld halverwege het jaar meer bent gaan verdienen is het eerste halfjaar wellicht teveel arbeidskorting verrekend!

2 likes

Ik heb een brief gekregen dat mijn belastingaangifte niet juist is. Waarom moeten we die eigenlijk nog doen als ze toch alles al (beter) weten? :roll_eyes:

5 likes

Ja klopt, maar die vooringevulde bedragen klopten dus wel. Heb ik nog dubbelgecheckt.

@L.C , ja ik denk dat het inderdaad daarin ligt. Ben zelfs drie keer afgelopen jaar omhoog gegaan (nieuwe cao, ‘vaste’ jaarlijkse salarisstijging en nog een keer doordat ik naar hogere schaal ben gegaan :sweat_smile:)

Ik stel me er vanaf nu wel gewoon op in dat ik moet betalen in plaats van terugkrijg zoals het de afgelopen jaren was :sob:

1 like

Ik heb al bericht dat ik volgende week m’n geld krijg! :partying_face: Wel maar 70 euro maar hey wie het kleine niet eert…

8 likes

Ik heb ook een bericht met dagtekening 11 mei.

Ik met dagtekening 7 mei :partying_face:

1 like

Ik ook 7 mei! Helemaal blij terwijl het gewoon naar mn spaarrekening gaat.:+1:t3:

1 like

Ohhh ik zit al als een hyena elke week op mijn belastingdienst te kijken of ik bericht heb maar niks.

Nu jullie bericht hebben heb ik weer hoop :joy:

1 like

Ik ook!!
Maar kan hem niet inzien dus weet nog steeds 3x niks hahaha.
Kan jij hem wel inzien?

2 likes

Ik kijk net even op mijn belastingdienst ding. Had 1 maart alles ingevuld en opgestuurd. Nu stond dus dat ik het nog niet ingezonden had. Nou leuk, krijg ik het dus pas in juni ofzo :sob::sob:

1 like

Ik kan op mijnoverheid de brief al inzien. Ook met dagtekening 8 mei

Ja ik kreeg een mail dat er een bericht klaarstond voor mij, en daarin zat ook de brief. Dagtekening 7 mei, binnen een week na deze datum de uitbetaling.

Via de berichtenbox heb ik het inmiddels kunnen inzien. Lekkere meevaller waar ik eindelijk een goede laptop van aan kan schaffen.

1 like

Ik lees hier een aantal keer dagtekening 8 mei enz. en had zelf ook een brief met dagtekening 8 mei. Maar wat is dat eigenlijk voor raars? Dagtekening betekent toch de dag waarop je de brief ondertekent, hoe kan die datum dan in de toekomst liggen? Of is dat gewoon een manier van de Belastingdienst om zich in te dekken voor het te laat overmaken van de teruggave?

Oh, ze leggen het zelf uit, inderdaad om zich in te dekken: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/belastingaangifte/content/datum_brief_dag_in_de_toekomst

Niet alleen om zichzelf in te dekken maar ook om ervoor te zorgen dat de burger in principe gewoon de termijn heeft die ervoor staat om te reageren/betalen/in bezwaar te gaan etc.

Ik heb trouwens mn brief met dagtekening 7 mei vandaag per post gekregen!

Zojuist ook eindelijk aangifte gedaan. Heb wel het idee dat ik ieder jaar steeds meer gegevens moet invullen terwijl er nooit zoveel verandert. Of ik heb in het verleden gewoon overal nee aangekruist omdat ik niet wist dat het van toepassing was. :joy:

Ik zal dit jaar ook wel weer een brief krijgen dat ik mijn reiskostenaftrek moet ‘bewijzen’. Echt zo’n harde les voor de volgende keer: verwijder niet je verlopen ov-kaart want dan kan de NS de historie niet automatisch doorsturen naar de Belastingdienst :sob:

En ik ga er vanuit dat ik niks terug krijg door wat ik moet betalen voor inkomsten uit overig werk. :sweat_smile: Wou dat ik dat gewoon zwart kon doen, maar helaas.

Schijnbaar was het op 1 maart toch wel goed gegaan, krijg net een brief met dagtekening 7 mei . :tada::tada:

Hier heeft mijn man de brief gekregen met dagtekening 11 mei. Nu die van mij nog :partying_face:

Oh ik kijk net even in de app en ik heb hem ook! Hoera!