Hier ook! Dagtekening 11 mei. Ze zijn snel dit jaar of niet ?
Hier ook! Had het nog niet verwacht eerlijk gezegd. Hier staat het ook alweer op de spaar haha.
Er staat bij mij nu bij correspondentie voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2020 per post 22-05
Maar kan verder nergens op klikken ofzo
Dan komt het geld voor de 29e als het goed is!
Thanks! Ik hoop hetttt
Nog geen bericht.
Dit heb ik ook! Je krijgt dan rond de 22ste brief en dan is de voorlopige aanslag ook online dus dan kan je hem inzien.
(ik heb die nagevraagd bij de belastingdienst haha)
Mijn man heeft ook bericht, maar hij krijgt 1/3 van het bedrag en ik 2/3e. Dus ik hoop echt dat mijn brief ook snel komt, want we krijgen dit jaar echt niet normaal veel terug
Edit: 3 uur later heb ik m ook, dagtekening 22 mei
Ik heb nog geen mail/post, maar in mijn belastingdienst staat er al dat ik bericht krijg met dagtekening 27 mei
Ik moet een paar honderd euro terugbetalen, maar ik snap niet zo goed waarom. Er staat in m’n aanslag dit zeg maar (fictieve bedragen):
Inkomstenbelasting en premie volksverzekering €3000
Loonheffingskorting €2800
Te betalen: €200
Maar wat is de reden dat ik meer inkomstenbelasting heb betaald dan loonheffingskorting? Ik ben niet van baan gewisseld, ben niet meer of minder gaan verdienen (alleen de jaarlijkse trede omhoog in m’n schaal)… waar kan het dan aan liggen dat ze dat bedrag niet goed hebben ingeschat?
Ben je er erg op vooruit gegaan in inkomen?
En je betaalt geen loonheffingskorting, je betaalt loonheffing en krijgt daar bij 1 baan loonheffingskorting voor.
Ik denk dat een trede zo’n 100 euro bruto is? En dat zou ook toch wel meegenomen moeten zijn in wat de belastingdienst van me weet (heb dit vorig jaar bijv niet gehad).
Ik snap even niet wat je bedoelt. De belastingdienst krijgt van je werkgever precies door wat jij bruto verdiend hebt en wat er aan loonheffing ingehouden is. Je werkgever zorgt dat je loonheffings- en arbeidskorting krijgt. Als jij 100 euro bruto meer bent gaan verdienen in juli, heb je in januari tot juli waarschijnlijk teveel loonheffing en arbeidskorting gehad en dat betaal je dan terug.
Ja ik denk dat dat het dan is, al vind ik het gek dat ik het jaar ervoor niets hoefde terug te betalen (terwijl ik toen in dezelfde constructie zat van de jaarlijkse trede omhoog)
Maar c’est la vie denk ik dan! Haha. Thanks voor je uitleg
Die korting loopt af vanaf ongeveer 35k. Tot dat bedrag krijg je volledige korting. Dus als je daarvoor onder die stap zat en nu daarover heen bent gegaan moet je terugbetalen.
Ik had hetzelfde, staat een stukje hierboven in het topic. Inderdaad te veel korting gekregen omdat ik omhoog ben gegaan in salaris
Je kan gewoon inloggen bij de belastingdienst en dan staat er in je account of hij is verzonden of niet
Bij mij stond ook allebei en ik heb een brief met dagtekening binnen, beetje raar dat er op de site staat dat ik m niet heb verzonden, maar toch ook weer wel.
Kan zijn dan dat je hem hebt verzonden en daarna weer hebt geopend en/of bewerkt, dan staat er allebei. Maar over het algemeen denk ik niet dat het raar is om nog geen bericht te hebben hoor, mijn vriend heeft ook nog niks (die moet betalen) en ik heb het geld al terug. Volgens mij gaat dat vrij random qua volgorde.
Ooh ik denk dat dat het is! De aangiftes waren ook helemaal gelijk. Ik had 'm inderdaad nog een keer geopend om mijn vriend te helpen met het deel dat we precies gelijk moesten invullen. Thanks voor je reactie