Het voelt inmiddels een beetje alsof ik de enige ben die nog niks heeft gehoord haha. /sad
Dat gevoel had ik ook haha. Hopelijk horen we snel iets!
Ik ook niet, maar ik heb hem echt zo last minute mogelijk pas ingestuurd haha
Ik ook hoor, maar ik had hem laat ingeleverd. En ik verwacht dat er nog wel iets is waar ze mee gaan komen. (Wat ze dus aan het controleren zijn waardoor het misschien langer duurt? Geen idee eigenlijk.)
Haha blij te horen dat ik niet de enige ben. Wij hadden dit jaar een best ingewikkelde aangifte (vond zelfs de belastingtelefoon) dus ben benieuwd… Hopelijk hebben ze ergens geregistreerd dat op deze manier invullen hun idee was en niet dat van mij
Ik heb een brief met dagtekening 18 mei maar nog steeds niks binnen. Ik ben dan ineens bang dat ik wat verkeerd heb gedaan.
Ik vind het echt schandalig dat het zo lang duurt, aangezien ik dus vanaf januari 2020 t/m december 2020 te veel belasting heb betaald en dat dat verschil nog steeeeeeds niet is terugbetaald?! Als het andersom is dan moet je het binnen 2 weken storten👍🏻
Nouja schandalig, ze hebben tot 1 juli om jou en miljoenen Nederlanders een bericht te sturen he.
Dat is dus anderhalf jaar (!) nadat je te veel hebt betaald.
Dat is dan toch een half jaar?
Januari 2020.
Een half jaar, want pas in januari is bekend hoeveel jij tot december 2020 hebt betaald.
Ja, maar het is natuurlijk tot en met december, het gehele jaar.
Ik vind dit wel een beetje een gekke opmerking eerlijk gezegd. Je bent niet de enige die aangifte doet.
Ik kreeg twee jaar terug ook pas in juni bericht, niet leuk maar vind het niet echt iets om de Belastingdienst voor te blamen.
Ik zou dit jaar toeslagen aanvragen met een fictief te laag inkomen en dan kan de belastingdienst in 2022 lekker anderhalf jaar na dato (!!) hun geld terugvragen van jou, wraak!
Ik kreeg vorig jaar nog meer terug dan dit jaar en toen kwam het ook pas midden juni. Jaar daarvoor eind april. Heb het nu nog niet. Echt onvoorspelbaar en er zit gewoon niks anders op dan wachten. Dat ik wat terug krijg vind ik al een feestje, ook al is het in feite eigen geld.
Dat ze er als de kippen bij zijn als er wat te halen valt, is ook niet helemaal waar. Ik wil al tijden aangeven dat ik inmiddels een toeslagpartner heb waardoor ik geen recht meer heb op zorgtoeslag, maar het gaat volgens hen allemaal automatisch en ik hoef (kan) niks doen. Ondertussen blijf ik wel toeslag krijgen terwijl ik daar dus geen recht meer op heb. Zal ik vanzelfsprekend terug moeten betalen maar geen idee wanneer. Had verwacht dat ze het heel snel zouden stopzetten maar helaas haha
Je kan je toeslag toch gewoon zelf stopzetten?
Als ik dat wil doen staat er dat ik dat niet kan omdat de verandering automatisch wordt doorgegeven via de notaris en de belastingdienst dan kijkt of ik er nog recht op heb. Kan hem dus zelf niet handmatig stopzetten. Heb dit nagevraagd bij de belasting en zij zeiden ook dat dit de enige manier is. Als je inkomen veranderd dan kan je dat wel zelf aanpassen maar dat is niet het geval bij mij.
Dan is het enige wat je kan doen het geld opzij zetten, maar dat doe je waarschijnlijk al.
Ik zie wel dat je kan doorgeven dat je gaat trouwen of samenwonen via toeslagen.nl
Maar dat je gedurende het jaar teveel heb betaald is dat niet de schuld van de werkgever die teveel heeft ingehouden?