Belastingen

In mijn ervaring (privé maar ook in mijn werk bij de cliënten die ik begeleid) kan er eigenlijk altijd een betalingsafspraak worden gemaakt om het in termijnen te betalen, dus ik zou je daar zeker niet druk om maken hoor @soarin Ik zou gewoon even bellen om het voor te stellen! :slight_smile:

Edit: Ik quote jou per ongeluk @Handtas sorry! Wilde eigenlijk de originele post quoten.

4 likes

Ja even bellen als je de aanslag ontvangen hebt. Je kan dan telefonisch een regeling treffen voor max. 12 termijnen. Wanneer je in meer termijnen wilt betalen moet je een schriftelijk verzoek indienen. Staat ook wel meer info op de site

1 like

Heel fijn, dank jullie allemaal! Dan ga ik even wachten op m’n aanslag (of is dat al het bericht van yo je kunt je aangifte invullen voor 2021, nee toch?) en even bellen.

De aanslag is een nieuw bericht inderdaad, kan nog even duren. Succes!

2 likes

Je krijgt vanzelf bericht met je definitieve aanslag, maar als je pas net je aangifte hebt ingediend dan duurt dat vast nog wel een paar weken! Ik heb vorige week mijn definitieve aanslag gekregen maar ik was er wel heel snel bij met mijn aangifte. Vorig jaar deed ik het op de laatste dag en toen kwam die in juli ofzo.

1 like

Zo irritant… mijn vriend en ik hebben samen aangifte gedaan. Hij kreeg gister de brief thuis en ik nog niet :frowning:

Heb je hem ook niet toevallig al online ontvangen? Ik kreeg de brief gisteren, maar heb vorige week al een online bericht gekregen.

2 likes

Dat klopt formeel gezien niet, als je de aangifte hebt ingevuld en het blijkt dat je meer dan €49 moet betalen (bedrag geldt voor dit jaar) ben je verplicht om aangifte te doen. Want je hebt dan een redelijk vermoeden dat je moet betalen. Aangifte inkomstenbelasting – hoe weet ik of ik aangifte moet doen?

Al snap ik wel waarom je de aangifte dan niet zou insturen natuurlijk

6 likes

Nee helaas! Ben dan meteen bang dat ik iets verkeerds heb gedaan haha

1 like

Ik heb hetzelfde! Ik heb gelijk de eerste dag dat het kon aangifte gedaan en mijn vriend later die week. En hij heeft nu de brief al binnen en ik niet :weary:

2 likes

Heel irritant!

2 likes

Ik ben veeel meer gaan werken bij m’n baan (eerst bijbaan 0 uren, toen fulltime) en daarom hadden ze het verkeerde belastingtarief op m’n naam gezet. Dus ipv 40% ofzo hadden ze nu 8% staan. Dat werd gerekend over vakantietoeslag, maar ook m’n dertiende maand en nog een extra bonus. Vandaar dat het nu zo’n hoog bedrag is.

5 likes

Vandeweek al een brief ontvangen met dagtekening 26-4

Ik ook! En zeven dagen na dagtekening krijg je het op de bank (ik heb het al uitgegeven, haha)

3 likes

Ik krijg een brief met dagtekening 7 mei.:sunglasses: Heb geloof ik 2 maart aangifte gedaan.

Mijn brief had dus dagtekening 26 april en ik heb het geld ook echt vandaag al gekregen!! :money_mouth_face:

1 like

Ik heb ook vandaag moneysss gekregen

1 like

Ik dacht dat ik ‘m 1 maart had verstuurd maar blijkbaar vergeten te bevestigen dus gisteren pas gedaan :sob: zal nu wel lang duren voordat ik mijn geld krijg

4 likes

Oeeeh wij hebben het geld ook! (Nja m’n vriend dan maar we deden samen aangifte). Vorig jaar huis gekocht dus het is een lekker bedrag. Durven het alleen nog niet uit te geven tot dat we volgend jaar de bevestiging hebben dat het goed is :smiling_face_with_tear:.

1 like

Ik heb het geld deels al uitgegeven maar krijg maar geen brief. Lullig

2 likes