Ja gegroeid ten opzichte van eerder dit jaar toch? Prima als je inderdaad hebt kunnen sparen maar bij mij is er meer afgegaan dus ik zit sowieso onder het peilbedrag en dan heb je lagere rente (volgens mij zelfs lager dan de rente de afgelopen jaren bij bunq is geweest)
Jaa plus op 1 januari wordt het opnieuw gepeild en kun je weer van voor af aan beginnen (qua rente hoogte)…
Dat het rentetarief dat strucutreel gold, nu enkel nog maar geld voor je toegenomen spaargeld boven drempelbedrag. Dus in mijn geval krijg ik nu stuk minder rente dan voorheen bij Bunq eerder het geval was. Dat vind ik een raar systeem.
Ik ben benieuwd of het werkt om ergens half/eind dec een groot deel van t geld bij bunq weg te halen, op een gewone spaarrekening te zetten, zodat het peilbedrag laag is, en dan na 1 jan dat weer terug te storten.
Vast niet Maar ben dan wel benieuwd hoe dat dan weer gaat
Nee dat werkt niet want ze kijken naar het hoogste bedrag wat er in die 3 maanden op heeft gestaan
Oh dat had ik nog niet gelezen haha nou dan moeten we nu snel zijn
Ja eens!
Je krijgt die hoge rente dus eigenlijk alleen over het geld wat je ‘nieuw’ bijstort bóven dat peilbedrag, dus dat zijn nooit de grote bedragen. En dan nemen ze elke 3 maanden weer een nieuw (hoger) eikpunt waarboven je die hoge rente krijgt. Echt naaisysteem dus.
Ja klopt, dat wist ik wel. Ik ga er verder ook niks mee doen
Binnenkort gaat er een bedrag van mn bunq af waardoor ik sowieso voorlopig niet meer in de buurt kom van dat peilbedrag, dus moet echt eens gaan kijken naar beleggen voor lange termijn ipv alleen sparen.
Ik zit ook bij Trade Republic en ben er heel tevreden over.
Ik ga weg bij Bunq. Ik vind het ook gewoon heel onsympathiek dat ze aangeven ‘rente: tot aan 3,36%’ en je pas bij doorklikken ziet dat de basisrente 2,16% is. Ik heb er alleen een spaarrekening en heb een ander deel van mijn spaargeld bij Raisin, maar daar is de rente ook aardig gedaald.
Ik overweeg Trade Republic op basis van jullie berichten, maar zou eigenlijk toch het liefst direct bij mijn spaargeld kunnen. Net zoals bij Bunq, dat je het overschrijft en het meteen op je rekening staat. Mij ook nog niet helemaal duidelijk of de Belastingdienst het als spaargeld of als belegging ziet.
Iemand tips voor een bank met een hoge rente waarbij je direct bij je geld kan?
Garanti bank heeft nu een actie met 3,5% tot einde dit jaar, daarna is het wrs 3% wat ik nu heb. Nederlandse bank en je kan vrij opnemen.
Ik zie een basisrente van 1.75%, en idd tijdelijk nu 3.5%. Waar zie jij die 3%?
Ja klopt maar ze hebben wel vaak acties zolang ik er een jaar zit, en het is nog niet onder de 3% geweest. Naja je kan het er altijd weer vanaf halen als het terug naar 1.75 gaat.
Ik heb toch gekozen voor Raisin : 3 maanden deposito gedaan, 3.4% spaarrente & mijn rekening bij Bunq opgeheven (daar kreeg ik nu 2.16% rente, dus scheelt toch wel wat in totaal)
Ben je hier tevreden over? Zag nu 3.5% bij spaarrekening & zoek nog rekening voor met mijn vriend samen. Of deze dacht ik:
Eerste 6 maanden nu 3.65% rente, vast.
Ja tot nu toe tevreden over!!
Santander heb ik ook geprobeerd maar ik kwam er niet doorheen. Als in ik heb nooit de beloofde mail ontvangen maar wel mijn paspoort gegevens en filmpje etc ingestuurd. Erg irritant.
Oh wat rot zeg… zeker als je zoveel prive informatie al hebt geupload mm
Ik heb een deel van mn spaargeld bij Open Bank staan en ben tot nu toe tevreden. Heb 2x iets gehad waarbij ik de klantenservice nodig had, maar zijn top te bereiken per telefoon en je wordt in het NL te woord gestaan.